خبرگزاری کار ایران

10 خودروی قدرتمند دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۱۱۴

وقتی حرف از قدرت خودروها به میان می‌آید اغلب مدل‌های اسپرتی که می‌توانند به لطف فناوری‌های مدرن به عدد عجیب 1000 اسب‌بخار دست پیدا کنند، وسط کشیده می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. حالا دیگر خودروهای 1000 اسب‌بخاری هم دیگر چندان جذابیتی ندارند. هدف بعدی از هم‌اکنون مشخص شده است؛ 2000 اسب‌بخار.

سال 2005 پدیده خیره‌کننده دنیای خودروی رونمایی شد. شرکت فرانسوی بوگاتی با رونمایی از ابرهیولای ویرون توانست دنیای خودروهای اسپرت را برای همیشه تغییر دهد. ویرون یکی از خاص‌ترین شاهکارهای مهندسی بود که درون سینه‌اش یک پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر Wشکل گنجانده شده بود. پیشرانه‌ای با 4 توربوشارژ که دقیقاً 987 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. اگرچه همواره به اشتباه گفته می‌شد که این خودرو 1001 اسب‌بخار قدرت دارد. در حالی که عدد فوق اشاره به واحد PS آن دارد.

بوگاتی ویرون نه فقط از نظر قدرت زبانزد بود بلکه از نظر شتاب صفر تا صد نیز بی‌رقیب نشان می‌داد. این کوپه 4.5 متری با وزن 1838 کیلوگرمی توانسته بود به صورت رسمی به سرعت 407 کیلومتر برساعت هم دست پیدا کند. این در حالی بود که بعدها مدل SS (مخفف سوپر اسپرت) ویرون با قدرت 1184 اسب‌بخاری‌اش توانست توانست از مرز 430 کیلومتر برساعتی هم عبور کند. بوگاتی پایه‌گذار سنت خطرناکی در صنعت خودرو شد. به طوری که بسیاری از شرکت‌ها بعد از ویرون شدیداً در فاز رقابتی وارد شدند و قصد کردند تا مدل‌های 1000 اسب‌بخاری خود را هم عرضه کنند.

اما داستان امروز دنیای خودروی به کلی متفاوت شده است. اگر نگاهی به اخبار خودرو بیاندازید به خوبی می‌بینید که ویرون دیگر یک رکورددار نیست. حتی این خودرو در رمزه 10 محصول قدرتمند دنیا نیز قرار نمی‌گیرد. اکنون با توسعه فناوری مربوط به خودروهای برقی و هیبریدی و البته پیشرفت ساختار توربوشارژرها، غول‌های خودروسازی خود را برای رسیدن به کانال 2000 اسب‌بخاری آماده می‌کنند.

در ادامه با لیست جدید قوی‌ترین خودروهای دنیا آشنا خواهید شد.

10 کونیگ‌زگ Gemera

  • قدرت: 1724 اسب‌بخار

در هیاهوی بازار خودرو امروز هنوز هم نزدیک‌ترین رقیب بوگاتی شرکت سوئدی کونیگ‌زگ است. جمرا یک کوپه چهار نفره عجیب با پیشرانه‌ای عجیب‌تر است. گفته می‌شود پیشرانه 2 لیتری 3 سیلندر آن فاقد میل‌سوپاپ است. در کنار این بلوک درون‌سوز سه موتور برقی هم تعبیه شده تا کاری کند شتاب صفر تا صد به عدد باورنکردنی 1.7 ثانیه‌ای برسد.

9 - وندا Dendrobium D-1

  • قدرت: 1800 اسب‌بخار

اگر قرار است پای شرکت‌های نوپا وسط باشد پس نمی‌توان حرفی از شرکت سنگاپوری Vanda نزد. مدل دندروبیوم  D-1توسط تیم طراحان سابق مک‌لارن و لامبورگینی خلق شده است. با این حال تنها می‌دانیم که شتاب صفر تا صد این خودرو 2.7 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 322 کیلومتر برساعت است.

 8 - کوربلاتی Missile

  • قدرت: 1800 اسب‌بخار

یکی دیگر از برندهای تازه‌وارد و دست‌ساز Corbellati است که می‌گوید مرزهای جدیدی را با ابرخودروی جدید خود میسل فتح کرده است. اطلاعات فنی این خودرو هنوز به تایید مقامات رسمی نرسیده است. به‌عنوان مثال گفته می‌شود که سرعت نهایی آن به طور حتم 500 کیلومتر برساعت است. اگرچه در این زمینه تردیدهایی وجود دارد ولی پیشرانه 9 لیتری آن گمانه‌زنی فوق را تقویت می‌کند.

10 خودروی قدرتمند دنیا

7 - هنسی Venom F5

  • قدرت: 1817 اسب‌بخار

سال‌ها پیش شرکت آمریکایی Hennessy با معرفی مدل ونوم GT که روی شاسی لوتوس اگزیج سوار شده بود، بسیار خبرساز شد. اما اکنون خبرهای مهم‌تری در راه است. نسخه ونوم اف5 با پیشرانه حیرت‌انگیز 1817 اسب‌بخاری خود توانسته از مرز 480 کیلومتر برساعتی هم عبور کند. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد هدف بعدی هنسی رسیدن به سرعت نهایی 500 کیلومتر برساعت است.

6 - بوگاتی Bolide

  • قدرت: 1825 اسب‌بخار

بله بوگاتی هم در این لیست حضور دارد. جدیدترین نسخه مسابقه‌ای این شرکت با نام بولید به لطف نسبت وزن به قدرت 0.67 کیلوگرم بر اسب‌بخار توانسته نظر کارشناسان سخت‌گیر را هم جلب کند. بولید تنها مجوز حضور روی پیست را دارد. خودرویی که با همان پیشرانه سنتی 8 لیتری 16 سیلندر عرضه می‌شود. با این حال شتاب صفر تا صد آن دقیقاً 2.17 ثانیه ثبت شده است.

5 - پینین‌ فارینا Battista

  • قدرت: 1900 اسب‌بخار

خبر عرضه ابرخودروی جدید شرکت PininFarina یک شوک بزرگ در بازار خودرو به حساب می‌آمد. چراکه پینین‌فارینا را اغلب به عنوان یک مجموعه طراحی و خالق مدل‌های مختلف فراری، مازراتی، رولزرویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفارومئو و لانچیا می‌شناختیم. باتیستا رکورد خیره‌کننده 2 ثانیه‌ای را برای شتاب صفر تا صد خود ثبت کرده است. در حالی که به دلایل نامعلوم سرعت نهایی آن فقط 350 کیلومتر برساعت است.

10 خودروی قدرتمند دنیا

4 - ایلیشن Freedom

  • قدرت: 1903 اسب‌بخار

طبیعی است که وقتی پای خودروهایی بیش از 1000 اسب‌بخاری به میان کشیده شده باشد، شرکت‌های کوچک نیز برای حضور در این میدان عرض‌اندام می‌کنند. برند Elation آمریکا یکی از همین برندها است که با معرفی مدل 3.2 میلیون دلاری فریدام و قدرت خیره‌کننده آن توانسته نام خود را در تاریخ ثبت کند. این محصول تمام برقی نیز با کمک 4 موتور برقی می‌تواند صفر تا صد را در 1.8 ثانیه بپیماید. جالب است بدانید مدل 2 موتوره آن نیز عرضه می‌شود که قیمت فروش ماشین فوق 2 میلیون دلار هزینه برمی‌دارد.

3 - ریماک Nevera

  • قدرت: 1914 اسب‌بخار

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک خودروساز اهل کرواسی بتواند در میان غول‌های خودروسازی دنیا قرار بگیرد؟ ریماک نورا به لطف تعبیه شدن چهار موتور برقی روی هر یک از چرخ‌ها توانست قدرت اولیه که 1888 اسب‌بخار اعلام شده بود را به 1914 اسب‌بخار افزایش دهد. باور نخواهید کرد اگر بدانید شتاب صفر تا صد این خودرو دقیقاً 1.85 ثانیه است. عجیب‌تر آنکه با این خودرو می‌توان صفر تا 300 کیلومتر برساعت را زیر 12 ثانیه پیمود.

2 - لوتوس Evija

  • قدرت: 1973 اسب‌بخار

در حالی که اغلب دنیا لوتوس را به ساخت اسپرت‌های کوچک مانند الیزه و اگزیج می‌شناسند، اما این شرکت انگلیسی ناگهان با معرفی مدل اوایا توانست چشم‌ها را به خود بدوزد. نکته حیرت‌انگیز درباره تولید مدل فوق این است که لوتوس آن را درست بعد از خریداری شدن توسط برند جیلی معرفی کرد. طبق برنامه تنها 130 دستگاه اوایا تولید خواهد شد. بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد این خودرو زیر 3 ثانیه است.

1 - آسپارک Owl

  • قدرت: 1985 اسب‌بخار

در حال حاضر رکورددار قوی‌ترین خودروی تولیدی دنیا در اختیار مدل Owl از شرکت ژاپنی Aspark است. یک کوپه تمام برقی که به طرزی معجزه‌آسا می‌تواند صفر تا صد را در 1.9 ثانیه بپیماید. این شرکت ادعا می‌کند که وزن خالص مدل فوق تنها 862 کیلوگرم است. آسپارک قصد دارد تنها 50 دستگاه از این خودرو را که هرکدام حدود 4.5 میلیون دلار قیمت دارند را به فروش برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز