خبرگزاری کار ایران

آنچه باید درباره میلگرد در بازار آهن ۱۲۳ بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۳۷۰

میلگرد دو نوع اصلی دارد که با نام میلگرد آجدار و میلگرد ساده شناخته می‌شود. میلگردهای آجدار هم بر اساس نوع آج حک روی میلگردها در دسته‌بندی‌های آج دوکی، آج یک‌نواخت و آج مرکب قرار مشخص می‌شوند.

ازآنجایی‌که آرماتورها یکی از مصالح مهم در ساخت ساختمان و بناهای مختلف است، لازم است با ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از انواع میلگردها آشنا باشید تا بتوانید محصول موردنظر را خود را مطابق با نیازها و بخش‌های مختلفی که قرار است در ساختمان به کار برده شود، انتخاب کنید. این مطلب قرار است شما را با انواع میلگردهای آجدار، قیمت میلگرد روز کارخانه‌های مختلف و قیمت میلگرد ابهر ؛ یکی از بهترین واحدهای تولیدی میلگرد در کشور آشنا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

انواع میلگرد

میلگردها بر اساس مشخصات مکانیکی و استاندارد روسی رایج در صنعت ساخت ابزارآلات، چهار دسته‌بندی A1، A2، A3 و A4 دارند که سه نوع اولیه آن جز‌ء پرکاربردترین انواع میلگردها است. ازآنجا‌که میلگردها برای تأمین نیروی کششی وارد شده به بتن استفاده می‌شوند، طبقه‌بندی آنها مطابق با میزان حداکثر و حداقل نیروی کششی قابل‌تحمل توسط میلگرد است. به این قابلیت مقاومت مشخصه فولاد می‌گویند.

قبل از آشنایی با انواع میلگرد و اطلاع از قیمت روز میلگرد در آهن ۱۲۳ لازم است یک نکته تکمیلی درباره تعاریف تنش تسلیمی و تنش نهایی (گسیختگی) بدانید.

  • تنش تسلیمی

تنش جاری یا تنش تسلیمی حداکثر نیرویی است که به میلگرد وارد می‌شود و میلگرد می‌تواند این نیروی وارد شده را تحمل کند. درنتیجه، بعد از برداشتن بار از روی میلگرد، تغییر شکل دائمی نمی‌دهد و به آن میزان تنش تسلیم می‌گویند.

  • تنش گسیختگی

تنش گسیختگی حداکثر مقدار نیرویی است میلگرد می‌تواند تا آستانة پاره شدن و ازهم‌گسیخته شدن تحمل کند. 

میلگرد ساده

میلگرد ساده، نرم، صاف، داکتیل یا میلگرد A1 همة نام‌ها و عناوینی است که آن را به‌عنوان میلگرد بدون آج می‌شناسند. این نوع میلگردها بیشتر در دورپیچ سازه‌های بتن‌آرمه، ساختمان‌های بتن‌آرمه یا میلگرد حرارتی استفاده می‌شود. همچنین ترکیب شیمیایی این میلگرد نسبت به میلگردهای آجدار ساده‌تر است. علامت مشخصه میلگرد ساده S۲۴۰ است که عدد ۲۴۰ میزان مقاومت مشخصه فولاد میلگرد ساده است. جز در مواردی که ذکر شد، استفاده این میلگرد به‌خاطر مقاومت مشخصه پایینی که دارد در تمامی سازه‌ها و ساختمان‌‌ها ممنوع است.

میلگرد نیم‌سخت

آج‌ها برجستگی‌های روی بدنه میلگرد هستند که وظیفه ایجاد پیوند محکم‌تر و قوی‌تر بین فولاد و بتن را دارند. میلگرد نیم‌سخت یا رویه آجدار مارپیچ یا میلگرد A2 دومین نوع میلگردی است که برای ساخت خاموت و خاموت‌زنی در ساختمان از آن استفاده می‌شود. مشخصه مقاومت میلگرد نیم‌سخت S۳۴۰ است. معمولاً این میلگردها جز برای استفاده در مراحل خاموت‌زنی ساختمان، استفادة دیگری ندارند. زیراکه میزان مقاومت کششی آنها برای کاربرد در بخش‌های دیگر ساختمان مناسب نیست. توصیه می‌شود تا حد ممکن از جوشکاری روی این میلگرد خودداری شود. تنش جاری میلگرد A2 ۳۰۰۰ و تنش گسیختگی آن ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

میلگرد خشک با رویه آجدار جناقی یا میلگرد A3

میلگردهای نیم‌سخت با رویه آجدار جناقی و استاندارد A3 ساخته می‌شوند. آج روی این میله‌ها به شکل ضرب‌دری هفت و هشتی است و برای استفاده از بخش‌هایی مثل تیر و ستون سازه از آن استفاده می‌کنند. مشخصه مقاومت میلگرد A3 ۴۰۰ است. تنش جاری میلگرد سخت با آج پیچیده در حدود ۴۰۰۰ و تنش گسیختگی آن ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع محاسبه شده است. این میلگرد مناسب عملیات سیویل صنعتی و ساختمانی است و برای آهنگری و تغییر شکل‌های زیاد با زاویه‌های تند قابلیت لازم را ندارد. علاوه بر این به‌هیچ‌وجه عملیات جوشکاری روی آن مجاز نیست.

میلگرد سخت با رویه آجدار مرکب  A4

این میلگردها مقاوم‌ترین نوع میلگردهای آجدار هستند و با مشخصه مقاومت ۵۰۰ شناسایی می‌شوند. شکل آج روی میلگردها مرکب است و استفاده از آن مثل انواع قبلی میلگرد، رواج زیادی ندارد.

محدودیت‌های مقررات ملی ساختمان استفاده از میلگرد A4 را برای دیوارهای برشی ویژه و قاب‌های خمشی ویژه غیرمجاز اعلام کرد. این مرجع مقرر کرد به‌جز استفاده در این بخش‌های ساختمانی، می‌تواند در دیگر قسمت‌ها، بسته به بدنه کلی ساختمان و شرایط منطقه و سازه مورداستفاده قرار بگیرد. تنش جاری میلگرد A4 ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تنش گسیختگی آن ۶۵۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. هر یک از این ویژگی‌ها و مشخصات روی قیمت روز آهن و میلگرد در بازار آهن آلات تأثیرگذار است.

تشخیص میلگردهای مختلف

آنچه باید درباره میلگرد در بازار آهن ۱۲۳ بدانید

ساده‌ترین و بهترین‌ترین روشی که برای تشخیص میلگردها از هم وجود دارد، بررسی شکل میلگردهایی است که روی بدنه آن زده شده است. میلگردهای A2 آج منفرد و موازی دارند، اگر از بالا به میلگرد نگاه کنید به‌صورت مارپیچ دیده می‌شوند. میلگردهای A3 آج ضرب‌دری هفت و هشتی دارند که به‌صورت مورب و با زاویه ۴۵ درجه روی میلگرد حک شده است. اصطلاحاً این میلگردها را به جناغ استخوان تشبیه می‌کنند؛ به همین دلیل آن را به نام جناغی می‌شناسند.

کارخانه‌‌ها و برندهای تولید‌کننده مختلفی در ایران فعال هستند و میلگردها را با مشخصات مختلف تولید می‌کنند. می‌‌توانید قیمت‌های لحظه‌ای و دقیق را در صفحه قیمت روز میلگرد در آهن ۱۲۳ ببینید.

میلگردهای A2 و A3 از پرکاربردترین و رایج‌ترین میلگردهای آجدار در بازار ایران است. همان‌طور که از تفاوت‌های ظاهری آنها گفتیم، پیداکردن کارخانه و واحد تولیدی فعال و باکیفیت هم یک از نکات مهم خرید این میلگردها است. کارخانه میلگرد ابهر زنجان با تولید مجموعاً ۲۰۰ هزار تن میلگرد سالیانه و تولید میلگردهای گرید A2 و A3 یکی از نام‌های شناخته شده تولید میلگرد است. قیمت میلگرد ابهر باتوجه‌به کیفیت و درجه ساخت میلگردهایی آن در ردیف محصولات با قیمت ارزان و مناسب قرار دارد. مطالعه بیشتر در آهن 123

اگر به هدف خرید میلگرد آجدار و ساده به بازار مراجعه می‌کنید، سایت شرکت ماهان حدید ساعی با نام تجاری آهن ۱۲۳ می‌تواند مرجعی مطمئن و باکیفیت برای خرید مصالح و محصولات موردنظرتان باشد. 

همین حالا با مراجعه به سایت، از قیمت روز میلگرد در آهن ۱۲۳ مطلع شوید و با انتخاب محصول از برند و کارخانه موردنظر خود، خریدتان را تأیید و نهایی کنید. ما در آهن یک دو سه در تلاشیم تا ارزان‌ترین نرخ قیمت میلگرد را با مناسب‌ترین کیفیت و قابلیت در اختیار شما بگذاریم.

منبع: آهن 123  https://ahan-123.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز