خبرگزاری کار ایران

14 اتصالات و ضخامت لوله پلی اتیلن

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۵۸

از جمله مهم‌ترین ویژگی لوله‌های پلی اتیلن در مقایسه با دیگر انواع لوله‌ها، قابلیت اتصال راحت و آسان آنها است. از اتصالات پلی اتیلن به منظور تغییر زاویه مسیر خط لوله، تغییر قطر، اتصال قطعات لوله و ... استفاده می‌شود.

با توجه به کاربردها و کاربری‌های گوناگونی لوله‌های پلی اتیلن، این لوله‌ها می‌توانند شامل کمربندها، اتصالات پیچی، اتصالات دنده‌ای، اتصالات جوشی پلی اتیلن فاضلابی، اتصالات پلی اتیلن فشار قوی به صورت جوش لب به لب، اتصالات الکتروفیوژن و دست ساز باشند.

 

ویژگی اتصالات پلی اتیلن

این اتصالات دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • مقاوم در برابر شکستگی و ترک خوردگی ناشی از فشارهای وارد شده خارجی
  • مقاوم در برابر فشار، ضربه، خوردگی و ساییدگی
  • انعطاف پذیری بالا
  • هزینه نصب و اجرای بسیار پایین

ضخامت لوله پلی اتیلن

دستیابی تولیدکنندگان به مواد PE100 باعث تفاوت ضخامت لوله‌ پلی اتیلن شده است؛ لذا با توجه به اینکه در تولید لوله‌های پلی اتیلن مواد PE100 به کار رفته است، این امر باعث شده چگالی این لوله‌ها کاهش یافته و همچنین جداره آنها  از ضخامت کمتری نیز برخوردار باشد. این دو ویژگی موجب شده لوله‌های PE100 در مقایسه با لوله‌های PE80 وزن کمتری داشته باشند.

برای لوله‌های پلی اتیلن در سایزهای مختلف جداولی مربوط به وزن و ضخامت آنها درنظر گرفته شده است که در زیر به دو نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

جدول وزن و ضخامت لوله‌های پلی اتیلن در سایزهای 10 تا 500

14 اتصالات و ضخامت لوله پلی اتیلن

جدول وزن و ضخامت لوله‌های پلی اتیلن در سایزهای 630 تا 2500

14 اتصالات و ضخامت لوله پلی اتیلن

انواع اتصالات پلی اتیلن

برای اتصال دو لوله پلی اتیلن به یکدیگر از اتصالات مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام کارایی و کاربرد مخصوص به خود را دارند. این اتصالات به صورت زیر هستند:

  1. زانویی که در خطوط انتقال و شبکه کاربرد فراوانی داشته و انواع آن شامل زانویی 90درجه، زانویی60 درجه، زانویی 45درجه و زانویی 30درجه است.
  2. سه راهی که از پرکاربردترین انواع اتصالات پلی اتیلنی است.
  3. سه راهی تبدیلی
  4. سه راهی نافی
  5. فلنج برای بخش‌هایی مناسب است که لوله یا اتصال فشار زیادی را تحمل می‌کنند. در این بخش‌ها اگر از اتصالات معمولی استفاده شود، ترک یا نشتی و همچنین امکان شکستگی به وجود می‌آید؛ لذا بهتر است از اتصالات فلنج‌دار که هم قوی‌تر هستند و هم استحکام بیشتری دارند، استفاده نمود. فلنج‌ها دو نوع هستند: فلنج و فلنج کور
  6. تبدیل نیز از دیگر اتصالات پرکاربرد پلی اتیلنی است که معمولاً به عنوان کاهنده سطح مقطع لوله‌های اصلی و همچنین انشعابات مورد استفاده قرار می‌گیرد. تبدیل‌ها عمدتاً به صورت ماشین‌کاری یا تزریق تولید می‌شوند.
  7. تانکر پلی اتیلن در واقع محفظه‌ای بسته است که به منظور نگهداری از سیال در فشارهای بیشتر از فشار 1Bar تا 10Bar طراحی و تولید شده و در صنعت به عنوان مخازن ذخیره آب، مخازن ذخیره انواع گاز و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تانکرها بیشترین کاربرد را در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند.
  8. منهول پلی اتیلن از دیگر اتصالات مهم پلی اتیلنی است که در ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌های مرطوب، محفظه‌های برق و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند و از ویژگی‌هایی آنها می‌توان به داشتن وزن کم، تنوع طراحی و سطح صاف اشاره نمود.
  9. در پوش
  10. دریچه بازدید
  11. مخزن پلی اتیلن
  12. رایزر پلیمری
  13. هندهول پلی اتیلن
  14. کلکتور پلی اتیلن

اینها نمونه‌هایی از اتصالات پرمصرف پلی اتیلنی هستند که برای شما عزیزان بیان نمودیم.

اکنون حتماً با این سؤال مواجه شده‌اید که در میان انواع شرکت‌های تولیدکننده اتصالات لوله‌های پلی اتیلنی در داخل کشور، کدام شرکت می‌تواند با توجه به نیاز و درخواست مشتریان اتصالات اصلی پلی اتیلن را با مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید و در اختیار آنها قرار دهد؟

اگرچه شرکت‌های تولیدکننده اتصالات پرکاربرد پلی اتیلنی معتبر و معروفی در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند؛ اما پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S) است.

 

چرا برای خرید اتصالات پلی اتیلنی شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S) را انتخاب کنیم؟

علت اینکه ما به شما شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S) را برای خرید اتصالات پلی اتیلنی توصیه نمودیم، به دلیل موارد زیر است.

شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S) که در سال 1388 فعالیت خود را شروع کرده است در مواقع:

  • توانسته انواع تبدل‌های پلی اتیلنی را از سایز 40 تا 2400 ملیمتر با مرغوب‌ترین مواد اولیه و به روزترین ماشین آلات مطابق با استانداردهای بین‌المللی و داخلی در طول‌های مختلف و بنا به درخواست مشتری تولید کند.
  • توانسته منهول‌های تک جداره پلی اتیلنی از سایز 500 تا 2500 میلیمتر را مطابق با استاندارد ASTMF1759 و بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید کند.
  • توانسته لوله پلی اتیلن انتقال آب را تولید کند که برای اجرا در پروژه‌های بزرگ آبرسانی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

با شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S) بیشتر آشنا شوید

  • این شرکت از جمله بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوله و اتصالات پرکاربرد پلی اتیلنی در داخل کشور است.
  • جزء تولیدکنندگان انحصاری لوله‌های پلی اتیلن در سایز 2400 میلیمتر در منطقه خاورمیانه است.
  • لوله‌ها و اتصالات مهم پلی اتیلنی تولید شده توسط این شرکت مناسب برای اجرا در پروژه‌های مربوط به خطوط انتقال زیر دریا و آب شیرین‌کن است.

نمونه محصولات شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S):

سه راهی

14 اتصالات و ضخامت لوله پلی اتیلن

زانویی

14 اتصالات و ضخامت لوله پلی اتیلن

راه‌های ارتباطی با شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S)

اگر تمایل دارید با شرکت پلی اتیلن پی.ای.اس (P.E.S) و محصولات تولید شده توسط آن بیشتر آشنا شوید می‌توانید به وب‌سایت این شرکت به آدرس https://www.pespipe.com/ مراجعه نموده و در صورت نیاز با شماره ‌های مندرج در این وب‌سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز