خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیرعامل شرکت آیفوم مطرح شد:

تشریح گلوگاه ها و چالشهای صنعت فوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۲۲

مدیر عامل گروه تولیدی صنعتی بهین فوم گسترماد(آیفوم)با بیان اینکه مشکلات بیمه و مالیات،عرضه مواد اولیه فوم در بورس و نیز بورکراسی پیچیده سیستم بانکی برای اخذ تسهیلات مربوط به نوسازی و تجهیزماشین آلات تولید فوم از جمله موانع سد راه تولید بهینه این محصول است گفت: امیدواریم دولت با حمایت ویژه از تولید کنندگان و مانع زدایی از مشکلات بالادستی،زمینه رونق تولید در صنایع مختلف را فراهم کند.

به گزارش ایلنا مهندس علیرضا کرمی در جریان یک نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق و با بیان اینکه شرکت بهین فام گستر ماد با نام تجاری آیفوم در سال ۱۳۹۵ ثبت و با هدف تولید و تامین انواع محصولات فوم یا پلی اتیلین  راه اندازی شد گفت:  در گذشته  با برندهای دیگر هم  فعالیت می‌کردیم و حدود ۲۴ سال است که  در این صنعت حضور داریم  و در حال حاضر  ما جزء اولین تولید کنندگان در این بخش به شمار می رویم.

مدیر این شرکت  با بیان اینکه صنایعی که مرتبط با صنایع ما هستند شامل انواع صنایع نظامی، مخابراتی، حرارتی و برودتی، کیف و کفش، محصولات ورزشی و ... هستند افزود: در جایی که محصولات ما زیاد استفاده می شود صنایع خودرو سازی از جمله در قطعات داخلی موتور خودرو هستند.

کرمی توضیح داد: هم اکنون تولیدات ما به  کشورهای همسایه ایران نظیر عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان ،ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان و گروهی از کشورهای شوروی سابق شامل اوکراین، بلاروس، رومانی و غیره صادرمی شود.

مدیر این شرکت اظهار کرد: به دلیل هزینه بالای نیروی کاردرکشورهای مذکور و همچنین قیمت هایی که ما می توانیم رقابتی کنیم، قادرشده ایم ،در بازار تجارت منطقه ای حضورموفقی داشته باشیم.

وی گفت: ایجاد عرصه رقابتی سبب شده است که  به طور  مثال کشور ترکیه،غلی رغم دارابودن صنایع تولیدی فوم،اما فوم مورد نیازخود را از کشور ایران خریداری کنند، همچنین  تنوع محصولات،تسهیلات ترانزیت و انعطاف قیمتی سبب شد که در سال ۹۸ و ۹۹ موفق شویم چینی‌ها را از عراق بیرون کنیم و انحصار صادرات فوم در این کشور را به دست بگیریم وعرصه را برای این کشورها تنگ کنیم.

مدیرعامل شرکت آیفوم تاکید کرد: در دوران شرایط بد اقتصادی تولیدمان را هیچ وقت متوقف نکرده ایم و کیفیت را کاهش نداده ایم و با افتخار می گویم  تاکنون تعدیل نیرو نداشته ایم .به خودمان سخت گذشت اما  اجازه ندادیم به پرسنل سخت بگذرد . البته تمامی این اقدامات  باعث شده که تبدیل به برند شویم و امروز در سطح بین الملل و داخل ایران به عنوان یک برند معتبردر این صنعت شناخته شویم.

او در پاسخ به این سوال که حجم صادرات به کشورها چقدر است گفت: ما در سال گذشته بخش اعظمی از مجموع تولیداتمان را به کشورهای خارج صادر کرده ایم به این صورت که بر اساس فروش بین مرزی آن ها را ارسال کرده ایم و این فرآیند سبب شده است که شرکت ما به یک شرکت صادرات محور تبدیل شود.

او با اینکه سال گذشته رکود اقتصادی شدید بود اما ما هیچ وقت حتی به جرأت می توانم بگویم شاید سه جمعه فقط نتوانستیم سرکار حاضر باشیم افزود:  ما دارای یک تیم مارکیتنگ قوی هستیم و بر این باوریم که بازاریابی تنها راه حل عبور از بحران های اقتصادی برای واحدهای تولیدی است

کرمی تصریح کرد: با این دیدگاه هم اکنون تیم تبلیغاتی ما فعال است و باعث شده شرکت ما به شرکت پویا و چابکی تبدیل شود و خوشبختانه درحوزه صادرات نیزموفق عمل کردیم.

کرمی در پاسخ به این سوال که در زمینه کاری حمایت از دولت دارید یا خیر گفت:  هیچ حمایتی از سوی  دولت برای ما صورت نگرفته است و ما به صورت مستقل این کار را انجام می‌دهیم و تنها حمایتی که دولت می‌تواند از ما بکند آن است که به طور مثال مواد اولیه تولید فوم( پلی اتیلن) را که درحال حاضر از طریق بورس عرضه می شود را سهمیه بندی کند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم ازطریق کانالهای بورسی نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام کنیم،هزاران  مانع از جمله  مالیات،بیمه و.. سد راه ما می شود، بنابراین ترجیح می دهیم بخشی از مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه کنیم.

او با یادآوری این موضوع که امسال شعار حمایت و مانع زدایی از تولیدات از سوی رهبری خیلی هوشمندانه انتخاب شده است، سه مانع اصلی در صنعت فوم را برشمرد و گفت:  عرضه مواد اولیه مورد نیاز صنعت فوم از طریق بورس، مشکلات مربوط به بیمه و مالیات،و بورکراسی پیچیده اخذ تسهیلات از سوی سیستم بانکی  برای دریافت تسهیلات مربوط به  نوسازی و تجهیزات،ماشین آلات و صنایع تولیدی این صنعت، ازجمله موانع اصلی مهم بر سر راه این صنعت به شمار می روند.

وی تصریح کرد: سیستم دریافت اخذ تسهیلات بانکی به قدری پیچیده است که به عنوان مثال اگر بخواهیم به عنوان تولیدکننده به بانک برویم و تقاضای اخذ وام برای خرید ماشین آلات را داشته باشیم،بورکراسی و فرآیند اداری این امر به قدری پیچیده است که تولید کننده در نهایت عطای دریافت تسهیلات را به لقای آن خواهد بخشید.

کرمی در ادامه همچنین به مشکلات بیمه نیروی کار نیزاشاره کرد و گفت: منطقه ای که در آن کار می کنیم حسن آباد فشافویه است. این شهر از قدیم دارای یکسری نیروهای بومی بوده است و همچنین بخش دیگری ازنیروهای کار مهاجران افغانی هستند که دارندگان مدارک کارت شناسایی به راحتی بیمه می شوند این در حالی است عده ای از نیروهای پربازده افغان به دلیل نداشتن مدارک شناسایی ، دارای مشکلات بیمه هستند،که این امر معضلات زیادی را برای ما ایجاد می کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلات نوسانات و قطعی برق روزانه هم اشاره کرد و گفت: قطعی برق خسارات مالی هنگفتی به دنبال دارد.به عنوان مثال روزانه موادی که وارد میکسر می‌کنیم در هر بخش حدود ۲۶ میلیون هزینه ریالی دارد اما زمانی که برق می‌رود ۲۶ میلیون خسارت مالی به ما تحمیل می شود و امیدواریم که تدبیری در نظر گرفته شود که این مشکل مرتفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز