خبرگزاری کار ایران

بررسی مهم ترین دلایل استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی انلاین + تاثیر مطالعه مجله های سلامتی بر سلامت افراد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۵۰

همه افراد در طول سال چندین بار برای بررسی سلامتی خود به پزشک مراجعه می کنند چرا که سلامت جسم و روح نیاز به پزشک دارد تا اگر هم مشکلی وجود داشته باشد، تحت درمان قرار بگیرند.

مراجعه حضوری به مطب ها برای دریافت نوبت ویزیت، زمان بسیار زیادی را از مراجعه کنندگان خواهد گرفت که البته مشکل اتلاف وقت به کمک تکنولوژی در حال برطرف شدن می باشد.

امروزه اکثر پزشکان تمایل دارند که از نوبت دهی به صورت آنلاین استفاده کنند که بسیار روش بهتر و مفید تری می باشد چرا که به راحتی می تواند بسیاری از مشکلات نوبت دهی حضوری را برطرف کند. در ادامه قصد داریم که نوبت دهی پزشکی آنلاین و مزایای استفاده از این روش را بررسی کنیم.

بررسی سیستم ها و نرم افزار های نوبت دهی آنلاین:

می دانیم که دنیای تکنولوژی و اینترنت روز به روز گسترده تر و پیشرفته تر می شود که این گستردگی تمامی جوانب زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. گاهی اوقات استفاده نادرست از این امکاناتی که در اختیار ما قرار گرفته، ممکن است به زندگی ها آسیب وارد کند اما در نهایت چیزی که اهمیت دارد این است که تاثیرات مثبت تکنولوژی در زندگی انسان ها بیشتر از تاثیرات منفی قابل لمس می باشد و همین دلیل موجب شده که از تکنولوژی و اینترنت به صورت روزانه استفاده شود.

به واسطه اینترنت و تکنولوژی، نرم افزار ها و اپلیکیشن های فراوانی برای ارائه خدمات نوبت دهی آنلاین مطب ها ساخته شده اند که هر کدام از این سیستم ها از قابلیت های متفاوتی برخوردار می باشند که در نقطه راس همه قابلیت های این اپلیکیشن ها، دریافت نوبت بدون حضور در مطب قرار گرفته است. امکانات و قابلیت هایی که در این سیستم ها وجود دارند شامل موارد زیر است:

  • پرداخت هزینه
  • سوابق پزشک
  • اطلاعات مطب
  • یادآوری نوبت

آشنایی با برخی از مزیت های استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی برای مطب ها:

با توجه به شرایط زندگی در جوامع امروزی حضور در مطب ها برای دریافت نوبت با توجه به مشکلاتی از جمله کمبود زمان، پر مشغله بودن، ترافیک و... کمی دشوار تر از قبل شده است‌‌.

سامانه ها و نرم افزار هایی طراحی شده اند که به کمک آن ها می توان به صورت غیر حضوری و آنلاین نوبت پزشکی را دریافت کرد و مشکلات روش مراجعه حضوری را به حداقل رساند. در ادامه قصد داریم چند نمونه از مزیت های استفاده از این روش را به طور خلاصه بیان کنیم. اگر قصد دارید از این خدمات استفاده کنید می توانید به سایت پذیرش 24 مراجعه کنید.

  • محدودیت زمانی برای دریافت نوبت وجود ندارد؛

در این اپلیکیشن ها محدودیت زمانی وجود ندارد یعنی هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می توانید به سامانه مراجعه کرده و برای حضور یافتن در مطب جهت ویزیت، نوبت بگیرید‌. نکته قابل ذکر این است که برای نوبت گرفتن به صورت حضوری، چنین امکانی وجود ندارد و شما حتما باید در ساعات خاصی که مطب باز است مراجعه کنید و نوبت بگیرید.

  • محدودیت مکانی برای دریافت نوبت وجود ندارد؛

اینترنت دنیای گسترده ای است که به هیچ مکان خاصی محدود نمی شود. استفاده از این روش در خدمات نوبت دهی پزشکی نیز شما را محدود به مکان خاصی نمیکند و شما بدون دغدغه و به راحتی می توانید در محل کار، رخت خواب و یا هر کجای دیگری که هستید، اقدام به دریافت نوبت کنید که البته باز هم باید یادآوری کنیم که برای نوبت گرفتن به صورت حضوری، محدود به مکان بودید و حتما باید به مطب مراجعه می کردید.

  • تاریخی که به عنوان ویزیت مشخص شده است به صورت اتوماتیک یادآوری خواهد شد؛

چند روز قبل از این که نوبت ویزیت شما فرا برسد، توسط سیستم خدمات آنلاین نوبت دهی، هشدار دریافت خواهید کرد چرا که مثلا ممکن است چند ماه طول بکشد تا زمان ویزیت شما فرا برسد و شما به دلیل مشکلات ذهنی این تاریخ را فراموش کرده باشید. البته با وجود این سیستم دیگر فراموشی در نوبت رخ نخواهد داد چرا که به صورت خودکار یادآوری می شود.

  • در زمان و هزینه های مراجعه کنندگان صرفه جویی خواهد شد؛

در این روش شما دیگر نیاز به خروج از منزل ندارید که در نتیجه هزینه رفت و برگشت وجود نخواهد داشت. علاوه بر هزینه در زمان نیز صرفه جویی می شود چرا که دیگر نیاز نیست شما زمانی از روز خود را برای رفت و برگشت و دریافت نوبت پزشکی اختصاص دهید.

  • بیماران می توانند سوابق پزشکان را ببینند و بر اساس این سوابق پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند؛

این ویژگی سیستم خدمات نوبت دهی هم برای مراجعه کنندگان و هم برای پزشکان کارآمد خواهد بود. در این سامانه تمام اطلاعات و رزومه پزشکان و همچنین نظر مراجعه کنندگان قبلی ثبت می شود که خواندن و بررسی این موارد باعث می شود بیمار متناسب با نیازی که دارد، پزشک خود را انتخاب کند. این ویژگی به جهت بالا بردن اعتبار شغلی برای پزشکان حائز اهمیت می باشد.

  • حضور افراد در کلینیک ها برای دریافت نوبت به حداقل می رسد؛

می دانیم که ازدحام جمعیت و شلوغی در یک محل، آن جا را به مکانی برای انتشار ویروس تبدیل می کند و افراد با این دسته از بیماری ها درگیر خواهند شد. این ویژگی مخصوصا در این روز ها که ما میزبان بیماری خطرناک کرونا هستیم، بسیار کمک کننده خواهد بود چرا که شلوغی مطب ها کاهش پیدا می کند. افراد در خانه های خود می توانند نوبت دریافت کنند و در زمان مشخص شده به مطب مراجعه نمایند.

  • امکان تغییر نوبت و همچنین آدرس مراکز درمانی وجود دارد؛

اگر سر وقت مشخص شده نتوانید به مطب مراجعه کنید می توانید زمان ویزیت خود را تغییر دهید. آدرس مطب نیز در این سامانه ها وجود دارد تا افراد به راحتی بتوانند مراکز درمانی خود را پیدا کنند.

آشنایی با برخی معایب نوبت دهی خدمات پزشکی:

  • همه پزشکان از این سامانه استفاده نمی کنند.
  • باید دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد که این مسئله برای مناطق محروم حل نشده است.

مطالعه مجله های پزشکی چطور می تواند سلامت جسم و روان افراد را تحت تاثیر قرار دهد؟

یکی از اصلی ترین نیاز های جامعه بشری قرار گیری در آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی، نداشتن بیماری و امراض مختلف و گوناگون بوده که لازمه تحقق این امر، افزایش تأمین و ارتقای سطح سلامت مردم است. این امر محقق نمی شود مگر آن که افراد از مجله سلامتی و پزشکی به دنبال راهکار هایی برای  ارتقای سلامت خود و جامعه خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز