خبرگزاری کار ایران

طراحی و اجرای بام سبز

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۰۴

بام سبز

روف گاردن و یا همان بام سبز که امروزه با زندگی های مدرن و ساختمان سازی و برج سازی بی رویه فضاهای سبز شهری کاهش و یا از بین رفته اند به همین علت گروه پژوهش گر و معماران مجرب سورن بام با مطالعات و استفاده از تکنولوزی روز دنیا بهرمند شده و از فضاهایی بلا استفاده بام ،تراس ،پاسیو و... استفاده کرده و در فضاهای ذکر شده ایجاد فضای سبز کرده اند .گروه متخصص طراحان و معماران منظر سورن بام با آخرین متد روز دنیا فضاهای بام ، تراس ، پاسیو ، محوطه ویلا ، باغ ، باغچه و ... را به صورت کاملا تخصصی طراحی و اجرا می نمایند .

طراحی و اجرای بام سبز

برای طراحی و ساخت یک باغ بام نیازمند فضای زیادی نمی باشیم ، بنابراین  برای ایجاد بام سبز محدودیت فضایی معنای چندانی ندارد و در یک فضای کوچک  نیز می توانیم یک باغ بام ایجاد نماییم ، و از یک فضای خالی و بلا استفاده را زیبا تر کنیم . پوشش گیاهان بر مبنای شرایط زیست محیطی و اقلیم منطقه انتخاب می شوند . اصولا گیاهان بام سبز به علت اینکه در معرض آفتاب و باد می باشد از گونه های گیاهی مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد .

طراحی و اجرای بام سبز به چند روش قابل ساخت و اجرا می باشند .

  • بام سبز گسترده

سیستم بام سبز گسترده محیط کشت گیاهان محدود بوده و از گیاهانی که نیازمند عمق زیادی ندارند استفاده شود. حدالمکان باید از گونه های  گیاهی محدود استفاده شود و میزان بار وارده به سازه اصلی بام باید کم باشند.  

  • بام سبز متمرکز

در سیستم متمرکز می توانیم از گونه های گیاهی مختلف استفاده نماییم ، علی رغم استفاده از پوشش های گیاهی می توانیم از دیگر المان های فضای سبز مانند : آبنما ، آلاچیق ، پرگولا ، دیوار سبز ، فلاور باکس و ...  نیزمورد استفاده قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است برای ساخت سیستم بام متمرکز میزان بار وارده را قبل از طراحی و اجرای آن مورد بررسی قرار می دهیم و محاسبات اولیه و میزان بار وارده به سازه و میزان بار سازه بام محاسبه شده تا در صورت تقویت سازه اصلی اقدامات اولیه صورت گیرد ،سپس طراحی آن صورت می گیرد .

  • بام سبز ترکیبی

در سیستم بام سبز ترکیبی همان طور که از نامش پیداست نحوه ساخت و اجرا آن از 2 سیستم گسترده و متمرکز می باشد . میزان بار وارده به سازه بام نسبت به 2 سیستم ذکر شده بیشتر می باشد . لایه بندی و کف سازی در مرحله اول  جهت جلوگیری نفوذ آب و ریشه گیاه به سازه الزامی می باشد

طراحی و اجرای بام سبز

طراحی و اجرای بام سبز

طراح و اجرای محوطه تراس سبز:

در طراحی و اجرای تراس نکته قابل توجه ابعاد تراس می باشد ، تراس ها به فضایی  اطلاق می شوند که متصل به خانه است و می تواند مسقف و یا غیر مسقف باشند . در گذشته این فضا مسقف نبوده و جزء مشاعات  ساختمان محسوب می شدند که این فضا را بهار خواب می نامیدند . تراس ها عموما محل  استراحت  ، دور همی و اوقات فراغت ساکنین استفاده می شود . اصولا تراس ها را در فضای بیرونی قرار می دهند که مشرف به فضای حیاط باشد و از  چشم اندازی زیبا ی محیط اطراف بهرمند شوند .

المان های کاربردی در محوطه سازی ، بام سبز ، تراس سبز ، محوطه ویلا عبارتند از :  

  • آلاچیق

آلاچیق ها نوعی سایبان و یا سر پناه محسوب می شوند که اصولا اطراف آلاچیق ها باز است و افراد استفاده کننده کاملا به فضای اطراف اشراف دارند .  آلاچیق ها  در فضای باز ساخته می شوند و محل مناسبی برای گذراندن وقت و لذت بردن از فضای اطراف می باشد . آلاچیق ها در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند . ابعاد آلاچیق بستگی به تعداد نفرات که از آلاچیق استفاده می کنند دارد. 

طراحی و اجرای بام سبز

طراحی و اجرای بام سبز

  • پرگولا

پرگولا سازه ای در فضای بیرونی و محوطه های باز است که از ستون ها و یک سقف نیمه باز تشکیل شده است که سقف نیمه باز آن باعث می شود ، از آفتاب مستقیم در روزهای گرم تابستان و برف و باران به عنوان سایه بان عمل نماید .

طراحی و اجرای بام سبز

  • آبنما

آبنما ها از عناصر تزیینی هستند که از دیرباز تا کنون مورد استفاده مردمان ادوار مختلف قرار گرفته اند و در طول زمان دچار تغییر و تحولات گوناگونی شده اند . حوض ها ، آبشار ها ی صخره ای ، برکه و نهرها ، آبنماهای فواره ها را میتوان زیر مجموعه آبنما ها دانست.

طراحی و اجرای بام سبز

طراحی و اجرای بام سبز

دیوار سبز

دیوار سبز یک دیوار پوشیده شده از گیاهان تقریبا خاصی است  که هم در محیط داخلی و در محیط خارجی می توان استفاده کرد. گونه های گیاهی که در محیط  داخلی استفاده می شود با گونه های گیاهی محیط خارجی فرق می کند و معمولا ازا نوع گیاهان استوایی استفاده می شود . نوع آبیاری این گیاهان به صورت دستی و یا یه صورت اتوماتیک توسط سیستم های آبیاری هوشمند می باشد که بهترین روش آبیاری سیستم اتوماتیک می باشد که جهت آبیاری از قبل تنظیم می شوند و در زمان تعیین شده آبیاری به صورت یکپارچه صورت می گیرد.  

طراحی و اجرای بام سبز

  • فلاور باکس

فلاورباکس ها جعبه های گل و گیاه هستند که در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. فلاور باکس ها امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است  ، چرا که با افزایش زندگی ماشینی فضای کافی برای کاشت گل و گیاه وجود نداشته و افراد در محوطه های داخلی و خارجی خود از آنها استفاده می کنند

طراحی و اجرای بام سبز

کف سازی بام سبزو محوطه سازی با متریال قلوه سنگ رود خانه ای :

قلوه سنگ رودخانه ای از نظر اندازه ، شکل و رنگ و ماندگاری از پرکاربردترین مصالح در دکوراسیون داخلی و تزئین فضای سبز و ساخت گذرگاه های طبیعی می باشد.شرکت سورن بام تولید کننده انواع قلوه سنگ رودخانه ای درجه یک را با رنگ های طبیعی و دانه بندی شده در سایز های مختلف می باشد .استفاده از قلوه سنگ رودخانه ای ممتاز شرکت سورن بام  دارای مزایای بی شماری در ساخت و تزئین فضای سبز می باشد. قلوه سنگ رودخانه ای ممتاز شرکت سورن بام با رنگ های کاملا طبیعی و ماندگاری بالا می باشد و محوطه  شما را زیبا می کند.

کف سازی سازی در محوطه سازی بام سبز ، محوطه یک تراس سبز زیبا ، محوطه سازی ویلا ، باغ ، حیاط و... بسیار حائز اهمیت می باشد کف سازی می تواند به صورت یکپارچه و یا ترکیبی با دیگر متریال ها انجام شود . متریال هایی که در کف سازی کاربرد دارند عبارت است از : سنگ رود خانه ای سفید و رنگی ، ترمووود ، واش بتن ، موزاییک ، چمن طبیعی و مصنوعی و ...

طراحی و اجرای بام سبز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز