خبرگزاری کار ایران

بهترین روش بسته بندی و پک کردن محصولات مختلف با نایلون شیرینگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۰۱

از کجا به بسته بندی با نایلون شیرینگ رسیدیم؟

بسته بندی محصولات از گذشته های خیلی دور شروع شده است. زمانی که مردم برای جمع آوری آذوقه سفر کرده و برای انتقال به محل زندگی خود باید آنها را بسته بندی می کردند. آن زمان از برگ و پوست حیوانات برای این کار استفاده می شد تا اینکه کم کم صنعت به کمک علم، مواد اولیه و ابزار جدیدی مانند کاغذ، نایلون ، قوطی فلزی و .... برای بسته بندی خلق کرد. از آنجا که اولین آیتم برای جذب مخاطب به محصول، بسته بندی و پکینگ آن است، اهمیت این موضوع برای صنایع دو چندان شده و هرکدام برای بهتر نشان دادن خود و پیشی گرفتن از رقبایشان تلاش می کنند. بسته بندی یک محصول سه مرحله کلی دارد:

  • ابتدا برای حفظ و نگهداری محصولات در برابر آلودگی آن ها را در یک بسته بندی خاص، که به صورت مستقیم با یکدیگر در تماس اند، قرار می دهند.
  • مرحله دوم در واقع آن قسمت از بسته بندی است که هنگام استفاده از محصول باید باز شود و اطلاعات محصولات روی این لایه نوشته می شود.
  • مرحله آخر پک کردن محصولات است. این مرحله بیشتر برای حمل و توزیع آسان محصولات کاربرد دارد.

آشنایی با بسته بندی نوین شیرینگ

بسته های شش تایی آب معدنی یا نوشیدنی های مختلف را تاکنون دیده اید؟ شش عدد از هر محصول را روی یک سطح قرار می دهند و پلاستیک های محکمی را با کمک حرارت در اطراف آن ها می پیچند. به این نایلون ها، نایلون شیرینگ می گویند. نوعی از بسته بندی که به سبب حرارت پذیر بودن و چسبندگی بالا، از محصولات در برابر آلودگی  و  ضربه خوردن جلوگیری میکند و علاوه بر این،  برای حمل آسان کالا  بسیار مفید است. در صنایع و کارخانه ها که بسته بندی در ابعاد بزرگ تر یا تعداد بالا انجام می شود، از دستگاه های خاصی برای بسته بندی با شیرینگ استفاده می کنند. این نایلون ها قابلیت استفاده خانگی نیز دارند.

بهترین روش بسته بندی و پک کردن محصولات مختلف با نایلون شیرینگ

علت برتری و تمایز بسته بندی با نایلون شیرینگ نسبت به سایر انواع آن:

ویژگی های خاص این نوع بسته بندی سبب استقبال از آن چه به صورت خانگی و چه به صورت کارخانه ای شده است. در ادامه متن به این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • اولین و مهمترین ویژگی که می توان به آن اشاره کرد ابعاد متفاوت این محصول است. طول و عرض نایلون های شیرینگ از 10 سانتی متر تا 120 سانتی متر است.
  • وزن بسیار کم نایلون های شیرینگ باعث می شود تا بر روی وزن نهایی پک تاثیر چندانی نداشته باشد
  • این نایلون ها به صورت سفارشی تولید می شوند. تولید کنندگان با توجه به حجم و نوع محصولات خود می توانند ابعاد و ضخامت های خاصی از این نایلون را سفارش داده و استفاده کنند.
  • در بسته بندی با نایلون شیرینگ با توجه به ضربه پذیر بودن محصول می توانید از نایلون با ضخامت متفاوت استفاده کنید. این نایلون ها در دو نوع یک لایه و چند لایه قرار دارند. بدیهی است که هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد مقاومت نایلون در برابر ضربه بیشتر است.
  • تنوع رنگ این نوع نایلون می تواند جلوه خاصی به بسته بندی شما بدهد. از طرفی قابلیت چاپ نام یا نماد محصولات بر روی نایلون های شیرینگ تاثیر زیادی بر جذب مشتری دارد.
  • از لحاظ صرفه اقتصادی، نایلون شیرینگ بسیار به صرفه هستند. هرچند میزان ضخامت و مواد به کار رفته برای تولید نایلون بر قیمت آن اثر دارد اما نسبت به سایر مدل های بسته بندی قیمت تمام شده مناسب تری دارد.
  • یکی از نایلون های پر کاربرد در صنعت بسته بندی که پس از حرارت دادن و نرم شدن آن، بر روی محصول جذب می شود نایلون شیرینگ یا شرینک نام دارد.
  • نایلون های شیرینگ در دمای بالا نرم و انعطاف پذیر می شوند و به راحتی محصول مورد نظر را احاطه می کند. از آنجایی که حجم و اندازه محصولات مختلف متفاوت می باشد نایلون بسته بندی شیرینگ در ابعاد و اندازه های مختلف بنا به سفارش مشتری تهیه و تولید می شود.

تنوع شیرینگ متناسب با نیاز مصرف کنندگان:

شما به عنوان یک مصرف کننده دست بازی برای انتخاب آنچه نیاز است دارید چرا که نایلون شیرینگ با توجه به نیاز مشتریان در انواع مختلفی عرضه می شود. اما به طور کلی بسته بندی با این نایلون ها به دو صورت نوع مادر که با ضخامت لایه ها بالا است و نوع روکش حرارتی که روی محصولات کشیده می شود. به صورت جزئی تر به سه صورت زیر تقسیم می شود:

  1. شیرینگ نایلونی: ضخامت بالای این نوع باعث شده به عنوان بسته بندی نوع مادر باشد و برای پک های چندتایی استفاده شود.
  2. شیرینگ pvc: با وجود ضخامت کم و خشک بودن این نایلون اما به دلیل قابلیت چاپ بالایی که دارد، مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفته است.
  3. شیرینگ پلی الفین: پلی الفین نوع پیشرفته pvc است. انعطاف بیشتر، نرمی و چاپ پذیری ویژگی بازر این نوع از نایلون شرینگ است.

بهترین روش بسته بندی و پک کردن محصولات مختلف با نایلون شیرینگ

دستگاه های شیرینگ:

بسته به گستردگی کارتان میتوانید از ابزارهای مختلف برای شیرینگ استفاده کنید. اما به طور کلی دستگاه ها به دو گروه دستی و اتوماتیک تبدیل می شوند.نوع دستی آن یک سشوار صنعتی است که توسط یک نیرو انسانی وظیفه پک کردن محصولات را به عهده دارد. نوع اتومات دستگاه شیرینگ با کاربرد و عنوان های مختلف در بازار یافت می شود که مختصرا شما را با چند مورد از آن ها آشنا می کنیم:

  • کابینتی: صنایع کوچک یا خانگی از آن استفاده می کنند.
  • تونلی: برای صنایع بزرگ کاربرد دارد و با سرعت بالاتری کار انجام می دهد.
  • پلی اتیلن: برای پک کردن چندتایی محصولات استفاده می شود. قدرت بالایی در بسته بندی دارد.
  • کانوایر دار: پیشرفته ترین دستگاه بسته بندی که با سرعت بالا بسته بندی می کند و پک ها را به بیرون دستگاه هدایت می کند.

بسته بندی و پکینگ محصولات تأثیر زیادی در فروش آن ها در تمامی کشورهای دنیا دارد. هدف ما از این مقاله آشنایی شما با یکی از بهترین روش های بسته بندی و پک کردن محصولات مختلف با نایلون شیرینگ بود و شما را برای تهیه نایلون های شیرینگ به سایت https://hobabplastic.com/ که از بزرگترین تولید کننده انواع نایلون و نایلون های شرینگ در اندازه های مختلف  و ... میباشد مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز