خبرگزاری کار ایران

چطور فیش حج را قانونی و مطمئن بخریم و بفروشیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۰۲

مطمئناً خرید فیش حج یکی از اولین اقداماتی است که باید برای سفر به خانه خدا انجام دهیم. از آن جایی که در بازار خرید و فروش فیش های حج امکان کلاهبرداری وجود دارد، باید بدانیم که چطور فیش حج را قانونی و مطمئن بخریم و بفروشیم. به طور معمول خرید فیش حج به صورت قانونی شامل مراحل مشخصی می باشد. در طی این مراحل خریدار و فروشنده به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و اسناد و مدارک خود را تحویل می دهند. بعد از تایید مدارک معامله انجام شده و مالکیت فیش حج به خریدار منتقل می شود. این روش مطمئن ترین راه برای خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی است.

مراحل خرید فیش حج

خرید و فروش قانونی فیش حج در طی مراحل مشخصی انجام می شود. اولین قدم در این زمینه مراجعه خریدار و فروشنده به دفاتر زیارتی است البته قبل از هر اقدامی از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید تا با آگاهی کامل اقدام به خرید و فروش فیش حج کنید. در اولین مرحله دو طرف معامله با مدارک شناسایی خود در دفتر زیارتی حاضر می‌ شوند. اصل فیش حج نیز باید به وسیله فروشنده به دفتر زیارتی ارائه شود. بعد از ثبت رسمی اطلاعات در دفتر زیارتی، برگه درخواست مجوز برای انتقال فیش صادر می‌ شود. بعد از صدور این برگه، خریدار و فروشنده باید به دفاتر تحت نظر سازمان حج و زیارت مراجعه کنند. هدف از این کار ارائه مدارک و نیز برگه درخواست مجوز انتقال فیش حج، به سازمان حج و زیارت می باشد. با تایید سازمان حج و زیارت، معرفی نامه‌ ای برای ارائه در دفتر اسناد رسمی صادر می‌ شود. با این معرفی‌ نامه خریدار و فروشنده می‌ توانند در دفتر اسناد رسمی حضور یافته و صلح نامه ای را در جهت معامله فیش حج امضا کنند. در نهایت دفتر اسناد رسمی معامله را ثبت کرده و فیش جدید را به نام خریدار صادر می‌ کند.

چطور فیش حج را قانونی و مطمئن بخریم و بفروشیم؟

قیمت فیش حج چقدر می باشد؟

قبل از فروش و خرید فیش حج از قیمت فیش واجب مطلع شوید برای دانستن این موضوع می توانید به سامانه جامع فیش حج نوراسیر یا دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت مراجعه کنید و از قیمت فیش حج مطلع شوید. توجه کنید که قیمت حج توافقی است و این موضوع بین گیرنده و واگذارکننده فیش حج مشخص می شود.

واگذاری فیش حج بر اساس مقررات سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت برای واگذاری یا فروش قانونی فیش‌ حج یک شیوه نامه اعلام کرده است. در این شیوه نامه روش خرید فیش حج با توجه به محتویات مندرج در برگه ودیعه‌ حج و با رعایت شرایط مشخص شده و ضوابط سازمان حج و زیارت فرد ودیعه‌گذار فیش حج می‌تواند فیش حج خود را فقط برای یک بار به فروش برساند با توجه به اعزام محدود حجاج در هر سال حج و بالارفتن متقاضیان قیمت فیش حج سالانه افزایش یابد.

مقررات خرید و فروش فیش حج و فروش

خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی کاملا امکان‌ پذیر است. البته این کار باید تحت شرایط معین و مطابق با مقررات موجود انجام شود. در مرحله اول باید در نظر داشت که خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی تنها از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت امکان‌ پذیر است. لازم است که خریدار و فروشنده فیش حج حتما تمام مراحل انتقال مالکیت فیش را از طریق این دفاتر پیگیری کنند. نکته دیگری که وجود دارد محدودیت خرید و فروش فیش حج در استان محل سکونت طرفین معامله است.

چطور فیش حج را قانونی و مطمئن بخریم و بفروشیم؟

هفت نکته مهم در فروش و خرید فیش حج

1- فروش و خرید فیش حج را فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج انجام دهید.

2- خرید فیش حج و فروش فیش حج تنها با حضور اشخاص فروشنده و خریدار در دفاتر زیارتی مجاز و فعال دارای مجوز سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

2- قیمت فیش حج را می توانید قبل از امضا در دفتر اسناد رسمی و در هنگام تنظیم صلح نامه دریافت نمایید.

3- فیش حج را بصورت وکالتی نفروشید یا نخرید ، زیرا سازمان حج و زیارت در مورد فیش حج که وکالتی خریداری شده اند مجوز انتقال صادر نمی کند.

4-  شما فقط مجاز هستید خرید و فروش فیش حج را در استان خود انجام دهید.

5- در زمان خرید و فروش فیش حج  به تاریخ ثبت نام دقت کنید چون اختلاف یک ماه هم در قیمت حج موثر است.

6- قبل از فروش و خرید فیش حج از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید این سامانه جهت رفاه حال شما در جهت حفظ منافع گیرنده و واگذار کننده ایجاد شده است.

7- قیمت خرید حج به روز و بر اساس توافق می باشد.

خرید و فروش فیش حج

از آن جایی که در بازار خرید و فروش فیش حج احتمال کلاهبرداری وجود دارد، لازم است که پیش از ورود به این بازار برخی نکات مورد توجه قرار بگیرند. ابتدا از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید و در نظر داشته باشید که مطمئن ترین روش برای خرید فیش حج و یا فروش آن اقدام از طریق دفاتر معتبر و تحت نظارت سازمان حج و زیارت است. در این دفاتر تمام مراحل به صورت قانونی و رسمی طی شده و انتقال مالکیت فیش حج انجام می شود. بررسی قیمت روز فیش حج و برخورداری از اطلاعات کافی درباره نحوه خرید و فروش قانونی آن نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بی اطلاعی در این موارد می تواند به ضرر و زیان قابل توجه خریدار یا فروشنده بیانجامد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز