خبرگزاری کار ایران

درست کردن انواع نوشیدنی را در کاغذرنگی یاد بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۱۲۸

نوشیدنی‌ها چه در تابستان چه در زمستان می‌توانند مانند دکمه reset عمل کرده و آدم را از نو بسازند!

سرو یک نوشیدنی خوب می‌تواند حتی در موقعیتی نامطلوب، شما را سرحال کند! اگر احساس کلافگی می‌کنید یا دل‌تان تجربه طعمی جدید می‌خواهد، نباید قدرت نوشیدنی را دست‌کم بگیرید. نوشیدنی‌ها چه در تابستان چه در زمستان می‌توانند مانند دکمه reset عمل کرده و آدم را از نو بسازند! در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را آموزش دهیم. برای دسترسی به طرز تهیه شمار بیشتری از نوشیدنی‌ها سری به کاغذرنگی سایت رنگی رنگی بزنید.

دمنوش بلوبری

دمنوش بلوبری تاثیری شگفت‌انگیز در بهبود فشار خون، بیماری‌های قلب و عروقی و... دارد. نصف فنجان بلوبری را بشویید و با لبه پهن چنگال آن‌ها را له کنید. بلوبری‌ها را از صافی بگذرانید تا آب و دانه‌های بلوبری از هم جدا شوند. در یک قوری به‌اندازه چهار لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از جوش‌آمدن آب، یک چای کیسه‌ای را برای مدت زمان دلخواه در قوری نگه دارید. در این مرحله از تهیه نوشیدنی بلوبری‌های له شده و آب آن‌ها را در قوری بریزید؛ با گذشت 10 دقیقه، نوشیدنی دمنوش بلوبری آماده سرو است.

شربت خاکشیر

نوش‌جان کردن شربت خاکشیر در روزهای بسیار گرم تابستان، نعمتی غیرقابل وصف است! دانه‌های خاکشیر را در ظرف آب گرم بریزید، به‌خوبی آن را هم بزنید و آب را تخلیه کنید. با تکرار این کار برای سه بار، دانه‌های خاکشیر کاملا تمیز خواهند شد. دانه‌های خاکشیر را در ظرفی دیگر بریزید و چند لیوان آب به آن اضافه کنید. برای طعم شیرین این نوشیدنی مقداری شکر در آن بریزید. به کمک گلاب، آب نارنج یا آبلیمو می‌توانید طعمی قوی‌تر به نوشیدنی شربت خاکشیر دهید. به تناسب سلیقه‌تان یکی از این طعم‌دهنده‌ها را انتخاب کنید. اگر این نوشیدنی را در تابستان می‌چشید، چند تکه یخ هم برای خنک‌شدن خاکشیر کنار بگذارید.

آفوگاتو

یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که در کاغذرنگی سایت رنگی رنگی آموزش داده می‌شود، آفوگاتو است. برای تهیه این نوشیدنی ایتالیایی لیوان موردنظر برای سرو را چند دقیقه در فریزر بگذارید. دو اسکوپ بستنی در لیوان بگذارید؛ برای تجربه طعم شیرینی، بستنی بیشتری در لیوان بریزید. دو شات اسپرسو با اسپرساز تهیه کنید. اگر اسپرسوساز ندارید، از موکاپات یا قهوه‌جوش کمک بگیرید. دو شات اسپرسو روی بستنی‌ها بریزید و آن را با پودر کاکائو یا بیسکوییت‌های شکلاتی تزئین کنید. آفوگاتو یکی از انواع پرطرفدار نوشیدنی به‌حساب می‌آید.

دمنوش زرشک

بعد از پاک‌کردن زرشک‌ها و جداکردن سنگ یا زرشک‌های خراب، آن‌ها را برای 15 تا 20 دقیقه در آب گرم نگه دارید. چندبار زرشک‌ها را بشویید تا گردوغبار از روی‌شان پاک شود. زرشک‌ها را در قوری بریزید و چهار لیوان آب‌جوش به آن اضافه کنید. قوری را روی حرارت کم قرار دهید. می‌توانید آن را روی کتری درحال جوش یا روی شعله بسیار کم بگذارید؛ البته گزینه اول بسیار بهتر خواهد بود. بعد از دم‌کشیدن دمنوش زرشک، برای سرو آن از عسل، نبات یا آبلیمو کمک بگیرید تا طعمی ترش و شیرین داشته باشد. این دمنوش در بهبود سرماخوردگی، کبد چرب، مشکلات پوست، فشار خون و... موثر است.

چای آلبالو

طرز تهیه چای آلبالو بسیار ساده است. آلبالوها را شسته و در قوری بریزید. کمی آب به این ترکیب اضافه کنید. قوری را روی شعله مستقیم با حرارت بالا بگذارید. پس از جوش آمدن آب، شعله را کم کرده و یک تکه پارچه یا دم‌کنی بین قوری و درب آن قرار دهید. برای دم‌کشیدن آلبالوها باید حدود 20 دقیقه منتظر بمانید. سپس قوری را روی کتری بگذارید. اگر می‌خواهید نتیجه طرز تهیه چای آلبالو یک نوشیدنی بسیار خوش‌رنگ باشد، باید 15 دقیق قوری را روی کتری نگه دارید. برای سرو چای آلبالو می‌توانید از عسل، نبات و شکر هم کمک بگیرید.

نوشیدنی هندوانه لیموترش

هندوانه را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود؛ سپس آن را در تکه‌های کوچک ببرید. برای کیفیت بیشتر این نوشیدنی همه هسته‌های هندوانه را جدا کنید. تکه‌های هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و برای یک تا چند دقیقه آن را روشن کنید تا آب هندوانه کاملا یک‌دست شود. آب هندوانه را در صافی بریزید تا هسته‌های باقی‌مانده از آن جدا شود. آب لیموها را بگیرید و روی آب هندوانه بریزید. درصورت تمایل کمی شکر اضافه کنید تا نوشیدنی طعمی ترش و شیرین داشته باشد. برش‌های هندوانه یا لیمو، برگ نعنا، میوه‌های تابستانی و... گزینه‌های خوبی برای تزئین نوشیدنی هندوانه لیموترش هستند.

لیموناد

سرو نوشیدنی لیموناد در روزهای گرم هم می‌تواند عطش شما را رفع کند، هم در جلوگیری از گرمازدگی موثر است. برای تهیه لیموناد، آب لیمو‌ها را بگیرید؛ جوری که پالپ میوه نیز جدا شود. آب لیمو و پالپ میوه را در لیوانی مناسب بریزید. کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید. به‌اندازه لازم آب روی این ترکیب بریزید و آن را به‌خوبی هم بزنید. چند تکه یخ در لیوان بگذارید؛ هرچه لیموناد خنک‌تر باشد، مزه آن هم بهتر می‌شود. چند برگ نعنا یا تکه لیمو روی لیوان قرار دهید. اگر عاشق نوشیدنی‌های گازدار هستید، به‌جای آب، از آب گازدار استفاده کنید تا لیموناد طعمی قوی‌تر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز