خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید کمپرسور باد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۵۷

پمپ باد یا کمپرسور باد دستگاهی است که در صنایع مختلف از جمله ساخت لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی و لوازم خانگی استفاده می‌شود. اگر شما هم در کارگاه‌تان به دستگاه پمپ باد احتیاج دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خرید کمپرسور باد

برای خرید کمپرسور باد باید با انواع آن آشنا باشید. کمپرسور باد پنکیکی، کمپرسور باد استوانه‌ای، کمپرسور هوای دو مخزنه، کمپرسور هوای قابل حمل و کمپرسور هوای ثابت از انواع کمپرسور باد هستند.

کارگاه‌های صنعتی معمولا از کمپرسور هوای استوانه‌ای استفاده می‌کنند. این کمپرسور بین 1 تا 6 گالن ظرفیت دارد و به روغن‌کاری هم احتیاجی ندارد.

پمپ هوای دو مخزنه در کارگاه‌های حرفه‌ای و پیشرفته استفاده می‌شوند و هوای بیشتری را می‌توانند با خودشان حمل کنند. وسایلی مثل میخ‌کوب، اسپری و منگنه‌های بزرگ با کمپرسور هوای دو مخزنه به کار می‌افتند.

کمپرسورهای ثابت برای کسانی مناسب است که فضای کافی دارند و باید دستگاه را در جای مشخصی نصب کنند. این کمپرسور سنگین‌تر و قدرت بیشتری هم دارد. در هنگام خرید کمپرسور باد به طرز مونتاژ کمپرسور دقت کنید. الکتروموتور یا هواساز دستگاه باید به وسیله یک ریل روی شاسی مخزن قرار بگیرد.

قیمت کمپرسور باد

قیمت کمپرسور باد با توجه به نوع برند و ظرفیتش متفاوت است. عوامل اصلی تعیین‌کننده قیمت کمپرسور کیفیت هواساز، مخزن، الکتروموتور، مونتاژ کمپرسور و قطعات یدکی هستند. معمولا کمپرسورهای ایتالیایی قیمت بالاتری نسبت به کمپرسورهای چینی دارند.

گاهی اوقات تشخیص کمپرسورهای ایتالیایی از چینی کمی دشوار است، ولی با کمی دقت در ظاهر کمپرسور می‌توانید برند آن را تشخیص دهید. تفاوت کمپرسورهای چینی و ایتالیایی در محل لوله روغن ریز هواساز است.

کمپرسور باد ایرانی

کمپرسورهای ایرانی متعددی در بازار وجود دارند. در بین آنها، کمپرسور صفوی با بیش از چندین سال سابقه همواره تلاش می‌کند محصولات با کیفیتی به صنعتگران ایرانی ارائه دهد. کمپرسورهای شرکت صفوی، کمپرسور اسکرو، کمپرسور باد پیستونی، هواساز، هواساز اسکرو، کمپرسور دندان‌پزشکی بدون روغن و کمپرسور فشار قوی هستند.

راهنمای خرید کمپرسور باد

خط تولید کمپرسورهای صفوی با هواسازهای ABAC ایتالیا کار می‌کند و تمام قطعات یدکی کمپرسورهای باد صفوی کیفیت بالایی دارند. در صورت مواجهه با هرگونه سوالی می‌توانید با مشاوران و تکنسین‌های شرکت صفوی تماس بگیرید.

قیمت کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری ایتالیایی

کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری با قیمت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. برخی از کمپرسورهای باد ۲۵۰ لیتری دو سیلندره هستند. قیمت این نوع کمپرسور هم به الکتروموتور، هواساز و مخزن بستگی دارد. الکتروموتور کمپرسور ۲۵۰ لیتری از مس ساخته شده است.

ولی در برخی موارد به جای مس از آلومینیوم در سیم‌پیچ استفاده می‌کنند. بنابراین قیمت کمپرسور کاهش پیدا می‌کند. هرچقدر هواساز کمپرسور با‌کیفیت‌تر باشد، قیمت آن هم بالاتر است. از آنجایی که هواسازهای ایتالیایی کیفیت بهتری دارند، قیمت کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری ایتالیایی هم بالاتر است. کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری در تعمیرگاه‌های خودرو، کارگاه‌های نجاری و رنگ‌آمیزی، دستگاه‌های پنوماتیکی، ساخت قطعات ساختمانی و کارگاه‌های صنعتی کوچک استفاده می‌شود.

قیمت کمپرسور باد ۱۰۰۰ لیتری

کمپرسور ۱۰۰۰ لیتری از هواساز، الکتروموتور و مخزن ذخیره هوا تشکیل شده است. کیفیت هواساز و بعد کیفیت الکتروموتور قیمت دستگاه را مشخص می‌کند. هواسازی که در کمپرسورهای باد استفاده می‌شود، در دو نوع ایتالیایی و چینی در بازار موجود است. این دستگاه نقش مهمی در کارکرد کمپرسور ایفا می‌کند و مکش و فشرده‌سازی هوا را انجام می‌دهد.

بعد از انجام عملیات، هوا به مخزن کمپرسور منتقل می‌شود. اگر کارگاه شما صنعتی است و به طور مداوم از کمپرسور استفاده می‌کنید، بهتر است از هواسازهای ایتالیایی استفاده کنید. هواسازهای ایتالیایی در دو مرحله فرایند فشرده‌سازی هوا را انجام می‌دهند.

این دستگاه‌ها از پیستون بزرگ و یک پیستون کوچک تشکیل شدند. هواسازهای ایتالیایی در برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. برندهای ایتالیایی هواساز CHINOOK , FIAC , ABAC , FINI،  NUAIR هستند. برند ABAC  کیفیت بالایی دارد و قطعاتش هم راحت‌تر در بازار یافت می‌شود.

روغن کمپرسور باد

روغن پمپ باد برای برخی از کمپرسورها استفاده می‌شود. مثلا کمپرسورهای پیستونی به روغن احتیاج دارند. به پمپ‌هایی که روغن نمی‌خواهند، پمپ یا کمپرسور بدون روغن گفته می‌شود. این کمپرسورها معمولا فقط یک بار روغن دریافت می‌کنند و دیگر به تعویض روغن احتیاجی ندارند. کمپرسورهای بدون روغن استهلاک بالاتری دارند و کاربرد صنعتی زیادی هم ندارند.

روغن در پمپ باد دو کار مهم انجام می‌دهد، اولا اینه قطعات متحرک را روان‌کاری می‌کند و دوما به عنوان مبدل حرارتی کار می‌کند و حرارت تولید شده در کمپرسور را دفع می‌کند. روغن دستگاه باید هر از چند گاهی تعویض شود.

با گذشت زمان ذرات آلودگی و گرد و غبار به روغن نفوذ می‌کند و در روغن حالت سایندگی ایجاد می‌کند. حالت سایندگی هم باعث می‌شود که سیلندر کمپرسور خش بردارد. بنابراین باید روغن دستگاه را به‌صورت دوره‌ای عوض کنید.

در هنگام خرید روغن پمپ باد به کاتالوگ پمپ توجه کنید. معمولا روی کاتالوگ نوع روغن نوشته شده است. کمپرسورهای پیستونی از روغن‌های VDL استفاده می‌کنند و کمپرسورهای اسکرو هم به روغن گرید 68 احتیاج دارند. در هنگام خرید روغن به ویسکوزیته آن هم دقت کنید. در تابستان ویسکوزیته 30 و در زمستان ویسکوزیته 20 مناسب است.

قیمت کمپرسور باد ۳۵۰ لیتری

کمپرسور باد ۳۵۰ لیتری یکی از کمپرسورهای متداول در صنایع رنگ و نقاشی است و قیمتش به اجزای تشکیل‌دهنده و کیفیت مونتاژ بستگی دارد. هواساز این کمپرسور چینی یا ایتالیایی است و حجم مخزن هم ۳۵۰ لیتر یا ۳۰۰ لیتر است.

کیفیت الکتروموتور دستگاه با توجه به مقدار مس به کار‌رفته مشخص می‌شود. هنگام خرید دستگاه حجم دقیق مخزن و شیر تخلیه آن را بررسی کنید. با شیر تخلیه آب به راحتی از مخزن تخلیه می‌شود.

قیمت کمپرسور باد ۲۰۰۰ لیتری

قیمت کمپرسورها دائما در حال تغییر است. بنابراین برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری در مورد کمپرسورها داشته باشید، با ما تماس بگیرید. دستگاه در سه فاز خوابیده و ایستاده اجرا می‌شود و می‌تواند ۲۰۰۰ لیتر بر دقیقه هوا تولید کند. این نوع کمپرسورها در سنگبری و سند بلاست کاربرد زیادی دارند. کمپرسور باد ۲۰۰۰ لیتری دو هواساز مجزا دارد، بنابراین ضریب امنیت دستگاه هم بالا است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز