خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع فروش لوله خرطومی + آشنایی کامل با این لوله

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۸۴

لوله خرطومی که بعضی از افراد آن را با نام لوله فلکسیبل می‌شناسند و عده‌ای دیگر هم آن را لوله انعطاف‌پذیر می نامند، یکی از بهترین لوله‌های ساخته شده به دست بشر است. این لوله مانند اکثر دیگر محصولات مشابه، برای مصارف آبرسانی و همینطور برای مصارف برق‌کشی ساختمان کاربرد دارند. البته این موارد تنها بخشی از کاربردهای لوله خرطومی است.

برای مثال اگر بخواهیم شبکه آبرسانی شهری را بررسی کنیم، به طیف وسیعی از محصولات متنوع از لوله تا اتصالات می‌رسیم که هر یک مواد اولیه خاص خود را دارند. این مواد از فلزات، پلاستیک و کامپوزیت تهیه می شوند. ماده سازنده آن‌ها هر چه که باشد انتظارات خاصی از این نوع لوله‌ها می‌رود. در واقع کیفیت اولین چیزی هست که در انتخاب لوله ها مد نظر قرار می‌گیرد. اول میزان نشت‌پذیری لوله است و دوم حداکثر عمر مفید آن که هر چه طولانی‌تر باشد، نشان از دوام و کیفیت بهتر محصول مورد نظر دارد.

برخی از لوله‌ها علاوه بر مزایا بالا، از یک ویژگی فوق‌العاده دیگری که باعث منحصربفرد شدن آن ها می‌شود هم برخوردار هستند. آن‌ها با توجه به ساختاری که دارند به راحتی خم می‌شوند و تغییر حالت می‌دهند. این ویژگی در صنعت لوله‌کشی ساختمان‌های اداری، تجاری، خانگی و صنعتی اهمیت زیادی دارد. اگر مایل هستید درباره این لوله اطلاعات بیشتری کسب کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.  

راهنمای جامع فروش لوله خرطومی + آشنایی کامل با این لوله

دلایل استفاده از لوله خرطومی

لوله خرطومی، لوله ای انعطاف پذیر است که برای انتقال آب، هوا، گازها، مواد شیمیایی، بخار و سایر مایعات از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شود. این لوله‌ها به دلیل مزایایی که دارند یکی از هیجان‌‌انگیزترین کالاهای مصرفی هستند که طیف گسترده‌ای از کاربردها را دارند.

استفاده از اتصال لوله انعطاف‌پذیر می‌تواند به یک سیستم مقاوم در برابر بروز آسیب کمک کند. در اینجا برخی از دلایل وجود دارد که افراد و پیمانکاران را ترغیب به خرید و استفاده از این محصول می‌کند.

-چند منظوره بودن لوله خرطومی

شما در یک لحظه می‌توانید چندین انتظار را از لوله خرطومی داشته باشید. برای مثال در جایی که مسیر سخت است، نصب این لوله به دلیل انعطافی که دارد، باعث رفع مشکلات لوله‌کشی می شود.

-نصب راحت

یکی دیگر از دلایلی که لوله‌کش‌ها را ترغیب به خرید و استفاده از لوله فلکسی می‌کند، نصب آسان این لوله است. اتصالات انعطاف‌پذیر این لوله با استفاده از گیره فلزی به کارگران کمک می‌کند در کم‌ترین زمان، کار نصب لوله را به اتمام برسانند.

-مقاوم در برابر مواد شیمیایی

بسته به نوع مواد اولیه به کار رفته در لوله خرطومی، این محصول می‌تواند در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی مقاوم شود. ممکن است نوعی فلز خاص یا ماده پلاستیکی مثل پی وی سی در ساخت این لوله به‌کار رود که در مقاومت لوله اثرگذار است.

به عبارت دیگر این لوله به گونه‌ای ساخته می‌شود که در برابر مواد شیمیایی مختلف مثل اسیدها مقاوم باشد و دچار خوردگی نشود.

-سبک بودن

هنگامی که از لوله و اتصالات آن به شکل عمده استفاده می شود، وزن کم می‌تواند یک مزیت منحصربفرد محسوب شود. حمل و نقل راحت به دلیل وزن سبک می تواند عملیات لوله‌کشی را با سرعت بیشتری به اتمام برساند.

-ضد نشت بودن برخی از لوله های خرطومی

برخی از تولیدکنندگان با کمک گرفتن از فناوری‌های جدید، در بخشی از لوله که ممکن است از نظر ساختاری بعدها دچار مشکل شود، باعث ضد نشت شدن آن شده‌اند. به عنوان بخشی از طراحی این لوله‌ها، تولیدکنندگان مطمئن شدند که این اتصالات باعث نشت لوله‌ها نمی شوند. عامل مخربی که می‌تواند سلامت لوله‌کشی و هر نوع پروژه این‌چنینی را تهدید کند.

انواع لوله خرطومی

لوله های انعطاف‌پذیر می‌توانند با استفاده از فلز یا پلاستیک ساخته شوند. هر یک از این لوله‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند. برای مثال لوله انعطاف‌پذیر انتقال هوا، لوله خرطومی کشاورزی، لوله فلکسیبل برق، لوله خرطومی مخصوص انتقال آب و حتی لوله خرطومی که جزو اتصالات انتقال فاضلاب است، در این دسته قرار می‌گیرند.

کل این لوله‌ها در دو دسته عایق‌دار و بدون عایق طبقه بندی می شوند که هر یک کاربرد خاص خود را خواهد داشت.

لوله خرطومی پی وی سی

این لوله یکی از انواع اتصلات انعطاف‌پذیر است که از ترکیب فلز و pvc ساخته می‌شود. در واقع رشته های ساخته شده از پی وی سی با ترکیب شدن با مفتولی فلزی که حالتی فنری دارد منجر به تولید لوله خرطومی pvc می‌شود.

این لوله تحمل دمایی مناسبی دارد و از انعطاف خوبی برخوردار است. در برابر نورخورشید و مواد شیمیایی مقاوم است و عمر مناسبی دارد.

لوله خرطومی آبی نفتی

این نوع لوله یکی از محصولات فوق‌العاده فلکسیبل است که از سه لایه مختلف pvc تهیه شده است. لایه درونی این لوله از پلاستیک ضد سایش، قسمت میانی از یک لایه پلاستیک پی وی سی سخت و اولین لایه که سطح بیروین لوله را تشکیل می‌دهد، لایه‌ای نرم دارد.

از مزایا این لوله خرطومی می‌توان به مقاومت در شرایط جوی مختلف، سایش، کشش و فشار و سطح داخلی صاف اشاره کرد.

لوله انعطاف‌پذیر ماینر

آخرین لوله خرطومی معرفی شده در این مقاله، لوله فلکسیبل ماینر است. این لوله به شکل عایق‌دار طراحی شده است. معروف ترین نوع این لوله نوع الاستومری است که عایق خوبی برای صدا، گرما و سرما به‌شمار می‌آید. از این لوله معمولا برای کاهش صدا و تخلیه حرارت دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده می شود. این لوله در نهایت به بالا رفتن عمر مفید دستگاه ها کمک زیادی می کند. 

کلام آخر

در این راهنما به بحث فروش لوله خرطومی پرداختیم. اگر هنوز برای خرید سردرگم هستید و نمی‌دانید تحقیق قبل از خرید خود را کجا انجام دهید، کارشناسان آهن شهر پاسارگاد همراه و مشاوره شما خواهند بود.

سال‌ها تجربه در این صنعت باعث شده است که این مجموعه بزرگ در لیست برترین توزیع‌کنندگان لوله و اتصالات فلزی و پلیمری قرار بگیرد. بنابراین اگر در مورد خرید بهترین لوله سوالی دارید، می‌توانید با شماره تلفن 49986000-021 در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز