خبرگزاری کار ایران

8+1 روش برای ایجاد تغییر در خانه با بودجه‌‌ای محدود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۸۱

خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، قرار است محل آرامش و حتی الهام شما باشد، جایی که شخصیت و سلیقه هنری شما را نشان می‌دهد.

اما افراد بسیاری از این گلایه دارند که تغییر خانه متناسب با سلیقه آنها بودجه زیادی می‌خواهد. ما این موضوع را انکار نمی‌کنیم؛ اگر می‌خواهید خانه‌ای کاملا عالی و مطابق با تصورات و سلیقه دلخواه‌تان داشته باشید، احتمالا باید هزینه‌های زیادی هم برای آن پرداخت کنید، اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توان با بودجه محدود خانه فعلی یا خانه جدیدی که قرار است به تازگی به کمک یک شرکت باربری معتبر و دریافت خدمات اسباب کشی با قیمت مناسب به آنجا نقل مکان کنید را زیباتر کرد و تاثیرات آن را به وضوح در خانه دید؛ برخی از این موارد را ما در ادامه لیست کرده‌ایم: مواردی که به بودجه‌های کم تا متوسط نیز دارند.

1. کابینت‌های آشپزخانه را تغییر دهید

در حال حاضر، استفاده از کابینت‌های ام دی اف و گلس بیش از همیشه خواهان دارد و شما نیز اگر دوست داشته باشید، می‌توانید چنین تغییری را در خانه ایجاد کنید. بنابراین بخشی از بودجه‌ای را که برای تغییر خانه در نظر گرفته‌اید برای تغییر کابینت آشپزخانه صرف کنید. زمانی که کابینت‌ها با طرح‌های جدید جایگزین می‌شود، زیبایی خانه تا حدی زیادی بیشتر می‌شود.

اما اگر نمی‌خواهید به طور کامل کابینت‌ها را تغییر دهید، می‌توانید از روکش‌هایی برای کابینت استفاده کنید که طرح‌های زیبایی در آن ایجاد کرده و یا رنگ آنها را تغییر می‌دهد.

2. پرده‌های خانه را تعویض کنید

پرده‌ها تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه دارند، به ویژه اگر تعداد پنجره‌های خانه زیاد باشد. بنابراین اگر به دنبال تغییر دکوراسیون هستید، به پرده‌های خانه نگاه دوباره‌ای بیندازید و ببینید می‌توانید آنها را با انواع جدید تغییر دهید یا خیر. در حال حاضر انواع پرده‌ با طرح‌های ساده و پارچه‌هایی که طراحی‌های مختلفی روی آنها کار شده، در بازار وجود دارد.

3. دیوار اتاق‌ها و سالن پذیرایی را رنگ کنید

8+1 روش برای ایجاد تغییر در خانه با بودجه‌‌ای محدود

نقاشی ساختمان همیشه می‌تواند نجات بخش باشد. از سقف منزل تا دیوارها را با رنگ‌های مختلف، رنگ آمیزی کنید. در حال حاضر سبک های مدرن زیادی در انواع سایت‌ها وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را روی دیوارهای منزل پیاده کنید. برای اینکار، سعی کنید از خدمات نقاشی منزل معتبر بهره بگیرید که افراد ماهر ی را برای اینکار استخدام کرده‌اند.

4. تابلوهای نقاشی را به خانه بیاورید

انسان‌ها همیشه عاشق هنر و زیبایی بوده‌اند و تابلوهای نقاشی، از قدیم زینت بخش دیوارهای خانه بوده است. بنابراین می‌توانید دیوارهای خالی خانه را با تابلوهای نقاشی زیبا کنید. برای اینکار به سراغ سبک‌هایی از تابلوهای نقاشی بروید که با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. برای مثال اگر خانه‌ای با سبک مینیمال دارید، استفاده از تابلوهای مدرن، زیبایی خانه را دوچندان خواهد کرد.

اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید تابلوهای نقاشی کنید، سعی کنید دیواری را با تابلوهای خانوادگی و حتی نقاشی‌های کودکان خود تزئین کنید. زمانی که دیوارهای خالی با تابلوها تزئین شوند، زیبایی منحصربه فردی به دکوراسیون می‌دهند.

به جز تابلوهای نقاشی و یا خانوادگی، به سراغ آویزها بروید. آویزهایی که با مواد کم هزینه‌‌ای مانند نخ و پارچه تهیه شده است، جایگزین خوبی برای تابلوهای نقاشی است. حتی در حال حاضر انواع تابلو بشقاب‌ها وجود دارند که برای تزئین دیوارها استفاده می‌شوند.

5. دکوری‌های بامفهوم تهیه کنید

شما طرفدار چه سبکی از دکوراسیون هستید؟ آیا مانند من تلفیقی از مدرنتیته و کلاسیک را می‌پسندید و یا به طور کامل عاشق مدرنیته و یا برعکس سبک‌های کلاسیک هستید؟ متناسب با سلیقه و علاقه‌ای که دارید، سعی کنید دکوری‌های مناسب با خانه خود را تهیه کنید. معمولا بسیاری از آنها قیمت‌های بالایی ندارند. حتی اگر دیدید خرید بوفه و ظرف و ظروف داخل آن، قیمت بیشتری از بودجه شما نیاز دارد، می‌توانید بوفه را با یک کتابخانه طرح ام دی اف جایگزین کنید و داخل آن را با کتاب‌هایی که دوست دارید پر کنید. به این ترتیب سبک خانه شما می‌تواند با مفهوم زیباتری، چیده شود.

6. از طبیعت الهام بگیرید

8+1 روش برای ایجاد تغییر در خانه با بودجه‌‌ای محدود

کارهایی وجود دارند که طبیعت به شما پیشکش می‌کنند و حتی نیازی نیست بابت گرفتن آن هزینه‌ای پرداخت کنید. برای مثال زمانی که به مسافرتی می‌روید، ممکن است تخته سنگ کوچکی در کنار یک درخت خودنمایی کند. می‌توانید با رعایت تمام جوانب احترام به طبیعت، در حالی که مطمئن هستید آسیبی به طبیعت نمی‌زنید، آن تخته سنگ را برای دکور اتاق خود بردارید. همچنین برداشتن شاخه‌های خشک شده که روی زمین افتاده است، راهی برای زیباتر کردن دیوار اتاق شما است.

یادتان باشد ما انسان‌ها دیر زمانی در طبیعت زیسته‌ایم و قرار دادن این اجزای طبیعت علاوه بر زیباتر کردن دکور خانه ما حس آرامش خوبی هم ایجاد می‌کند که در این دنیای شلوغ همیشه به دنبالش هستیم.

7. نورپردازی خانه را تغییر دهید

ممکن است تعویض لوسترهای خانه و یا افزودن یک چراغ خواب در گوشه اتاق، زیبایی خانه شما را دوچندان کند. چرا که نورپردازی مناسب، همیشه تاثیر زیادی روی خانه خواهد داشت. علاوه بر این می‌توانید از این ترفندها نیز کمک بگیرید.

8. سادگی اوج زیبایی است

یکی از سبک‌های دکوراسیون که این روزها طرفداران بسیاری نیز دارد، چینش خانه با دکوراسیون ساده و رنگ‌های روشن مانند سفید است. در این نوع سبک، نیازی نیست خانه را با انواع وسایل شلوغ کنید، بلکه می‌توانید از چند ترکیب ساده برای تزئین خانه استفاده کنید. برای مثال، استفاده از فرش‌ها و مبلمان مدرن و پرده‌هایی با رنگ سفید ساده در کنار چندین گل، تکمیل کننده این سبک خواهد بود.

9. شلف دیواری بسازید

یکی دیگر از کارهایی که برای زیباتر کردن دیوارهای سالن پذیرایی و اتاق‌ها می‌توان انجام داد، خرید و یا ساخت شلف‌های دیواری است که در انواع چوبی، ام دی اف و حتی فلزی و سنگی وجود دارند. این شلف‌ها روی دیوار خانه نصب می‌شوند و می‌توان روی آنها را با کتاب، گل و دکوری‌های دیگر تزئین کرد.

اگر اهل هنر و زیبایی باشید، به طور حتم شما نیز می‌توانید موارد بسیار بیشتری از این لیست را برای تغییر دکوراسیون اضافه کنید. اما ما تلاش کردیم مواردی را که تاثیر بسیار خوبی در این تغییرات ایجاد می‌کنند را گردآوری کنیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز