خبرگزاری کار ایران

خدمات پزشک طب سنتی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۳۴۷

طب سوزنی یک نوع روش درمانی است که در آن، با استفاده از فرو کردن سوزن در نقاط مختلف بدن، باعث بهبود و درمان برخی از دردها می شوند. این طب مربوط به کشور چین است و در این روش درمانی، نقاطی از بدن که در درمان دردها تاثیر دارند، توسط متخصص طب سوزنی، شناسایی می شوند.

متخصص طب سوزنی و طب سنتی

طب سوزنی یک نوع روش درمانی است که در آن، با استفاده از فرو کردن سوزن در نقاط مختلف بدن، باعث بهبود و درمان برخی از دردها می شوند. این طب مربوط به کشور چین است و در این روش درمانی، نقاطی از بدن که در درمان دردها تاثیر دارند،  توسط متخصص طب سوزنی، شناسایی می شوند. نحوه اثر طب سوزنی از طریق سوزن ها، هنوز به طور کامل توسط دانشمندان شناسایی نشده است ولی این روش درمانی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان های وابسته به سلامت می باشد. انجام دادن این روش درمانی باید توسط متخصص طب سوزنی انجام شود و سوزن هایی که برای این کار استفاده می شوند، استریل باشند تا تاثیر مفید این روش درمانی در افراد مشاهده شود.

طب سوزنی برای درمان بسیاری از دردها مورد استفاده قرار میگیرد و بعد از چند جلسه درمانی که توسط متخصص برای بیمار در نظر گرفته شده، درد او بهبود پیدا می کند، بنابراین یکی از روش های درمانی است که در درمان انواع بیماری ها موثر واقع شده است و متقاضیان انجام دادن طب سوزنی در جامعه، زیاد هستند.

معرفی طب سنتی

این نوع طب، یکی از روش های بومی است که در فرهنگ های دور ریشه دارد، در واقع هدف از طب سنتی، پیشگیری و تشخیص بیماری ها، بهبود و درمان به موقع آنها در افراد جامعه می باشد که به وسیله افراد با تجربه انجام می شود. در این روش درمانی از هیچ داروی شیمیایی استفاده نمی شود و متخصصین طب سنتی از گیاهان دارویی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کنند. با توجه به اینکه امروزه متخصصین دروغینی در طب سنتی ظهور پیدا کرده اند، بهتر است که بیماران برای درمان بیماری های خود با استفاده از طب سنتی، به افراد معتمد در این طب مراجعه نمایند.

طب سنتی در زمان های دور تاثیر بسیاری در درمان بیماری ها داشته ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، درمان با استفاده از طب سنتی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در مناطقی از جهان افراد هزینه درمان بیماری های خود را با استفاده از داورها و روش های درمانی مدرن ندارند، بنابراین برای بهبود بیماری های خود از گیاهان دارویی استفاده می کنند. البته افراد زیادی برای درمان بیماری های خود از داروهای گیاهی استفاده می کنند، زیرا علاوه بر تاثیر بالایی که در درمان دردهای مختلف دارند، مانند داروهای شیمیایی، عوارضی برای افراد به وجود نمی آورند.

اگرچه ممکن است طب سنتی در کشورهای مختلف جهان، دارای روش های متفاوتی برای درمان بیماری ها باشد ولی اکثر این کشورها، راهکارهایی را برای توجه به طب سنتی و درمان بیماری های مختلف از این طریق، در پیش گرفته اند تا بتوانند با استفاده از آن، به سلامت مردم جامعه خود کمک کنند. لیست کامل پزشکان متخصص طب سنتی در شیراز ، اصفهان ، کرمان و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده فرمایید.

خدمات پزشک طب سنتی چیست؟

حجامت چیست؟

یکی دیگر از روش های درمانی که مربوط به طب سنتی است، حجامت افراد بیمار برای درمان بیماری های مختلف است. حجامت، از طریق التهاب موضعی که ایجاد می کند، سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و باعث تکثیر، سلول های سیستم دفاعی بدن می شود. حجامت دارای فواید بسیاری است که از جمله آنها، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تنظیم سیستم انعقادی و ضد انعقادی بدن افراد
  • تاثیر مستقیم حجامت بر غده تیموس
  • افزایش تولید لنف از طریق کنترل ترافیک لنفاوی
  • کاهش تراکم خون در مویرگ های خونی و بهبود اکسیژن رسانی به ریه و قلب
  • تصفیه خون افراد با این روش ساده
  • خارج کردن مواد سمی و مضر از بدن

طب سوزنی، طب سنتی و حجامت از جمله روش ها درمانی موثری برای درمان بیماری های مختلفی هستند که، اگر توسط افراد متخصص انجام شوند می تواند تاثیر بالایی در درمان بیماری ها داشته باشد. مراجعه به یک متخصص طب سوزنی کاربلد و با تجربه باعث می شود که  افراد، نتیجه رضایتمندی را از روش درمانی خود کسب نمایند.لیست مراکز خدمات حجامت در شیراز و لیست مراکز طب سوزنی در شیراز و سایر شهرهای ایران را درسایت پی جو مشاهده نمایید.

با توجه به اینکه، افراد زیادی بدون تخصص در این زمینه ها فعالیت دارند، پس افراد برای پیدا کردن متخصص طب سنتی و حجامت باید به مکان های معتبر مراجعه کنند.

معرفی پزشک طب سنتی و مراکز طب سوزنی معتبر در سایت پی جو

سایت پی جو یکی از سایت های معتبری است که به راحتی می توان از طریق آن، بهترین و مجرب ترین متخصص های طب سنتی و طب سوزنی را در کمترین زمان ممکن، پیدا کرد. با استفاده از این سایت می توان، نزدیکترین مطب های اطراف خود را پیدا نمود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز