خبرگزاری کار ایران

8 نوع وسیله برای افزایش امنیت ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۸۵۷

افزایش امنیت ساختمان در سال‌های اخیر اهمیت بالایی یافته است. با روش‌های متنوعی که سارقان به کار می‌برند، نیاز به تجهیزات امنیتی دقیق، نفوذ‌ناپذیر و هوشمندانه بیشتر احساس می‌شود. در این مقاله هشت مورد از کارآمدترین تجهیزات امنیتی ساختمان معرفی و بررسی می‌شوند. این تجهیزات شامل درب ضد سرقت، قفل برقی، اکسس کنترل، سیستم‌های ضد سرقت، انواع محافظ پنجره، زنگ درب هوشمند، چراغ‌ها و قفل هوشمند هستند.

درب ضد سرقت

آسان‌ترین و بی‌دردسرترین روش سارقان برای سرقت این است که همانند ساکنان مکان یا دیگر افرادی که اجازه ورود به ساختمان را دارند، رفتار کنند. هر بیننده‌ای با دیدن کسی که بالای دیوار یک خانه است یا سعی می‌کند از پنجره یا دریچه‌ای غیرمعمول وارد آن شود، با پلیس تماس خواهد گرفت. به‌همین دلیل سارقان به دنبال آسان‌ترین و عادی‌ترین راه برای ورود به یک ساختمان هستند که همان در ورودی اصلی است.

درهای معمولی، استحکام و امنیت لازم را در برابر ورود افراد غیرمجاز ندارند. قفل‌های معمول آن‌ها با ترفندهای سارقان به‌راحتی باز می‌شود. همچنین درها فاقد استحکام بالا هستند. در صورتی که اطراف ساختمان خلوت باشد، سارق به‌راحتی خواهد توانست در را بشکند یا با یک دیلم آن را از لولا خارج کند.

ویژگی درب ضد سرقت این است که ایمنی بالایی در برابر اهرم، فشار، برش و یا دستکاری قفل دارد. این درها در مقایسه با درهای معمولی حتی آن‌هایی که محافظ آکاردئونی دارند نیز ایمن تر هستند. نکته‌ی مهم این است که درب ضد سرقت ویژگی‌هایی ظاهری دارد که ممکن است روی درهای معمولی کپی‌سازی شود. بنابراین باید مراقب فروشندگان سودجو باشید و آن را حتما از تولیدکننده یا فروشگاه معتبر تهیه کنید.

 

8 نوع وسیله برای افزایش امنیت ساختمان

قفل برقی

یکی از بهترین تجهیزات حفظ امنیت ساختمان‌ها و امکان، استفاده از انواع قفل برقی است. قفل‌های برقی در سه نوع مشهور کله‌گاوی، کلونی و زبانه‌دار تولید می‌شوند. کاربرد این قفل‌ها برای ایمنی درهای نفر رو، پارکینگ و اماکن عمومی مثل پاساژ و فروشگاه است. قفل برقی روی انواع درهای فلزی، چوبی و شیشه‌ای نصب می‌شود.

قفل برقی می‌تواند روی خود دکمه داشته باشد. برخی از انواع آن نیز با کلید یا ریموت از فاصله‌ی دور باز می‌شوند. نصب قفل برقی نیازمند مهارت نیروی متخصص است. از جمله مهارت‌هایی که کارشناس نصب قفل برقی باید داشته باشد، تسلط بر برق‌کشی و تجهیزات آن است.

سیستم ضد سرقت

سیستم‌های ضد سرقت مجموعه تجهیزاتی هستند که به انحای مختلف از ورود افراد غیرمجاز به مکان پیش‌گیری می‌کنند. از ابتدایی‌ترین امکانات آن‌ها، آلارم و آژیر خطر و باخبر کردن ساکنان است.  این سیستم‌ها به دو صورت آنلاین و آفلاین عمل می‌کنند. سیستم آفلاین برای اماکنی مناسب است که در آن معمولا شخصی حضور ندارد. اگر فردی به صورت غیرمجاز وارد مکان شود، سیستم آن را خطر تلقی می‌کند و به مالک به صورت خودکار اعلام خطر می‌کند.

سیستم آنلاین برای اماکنی مانند بانک‌ها و مراکز خرید استفاده می‌شود که در ساعاتی از شبانه‌روز خالی می‌شوند. اگر ورود غیر مجاز یا سرقتی اتفاق بیفتد، از طریق ریموت کنترلی که در اختیار اپراتور محل است، سیگنال به پنل مرکزی فرستاده می‌شود.

انواع محافظ پنجره

محافظ پنجره نقش بسزایی در تأمین امنیت ساختمان‌ها دارد. پنجره‌ها خصوصا در طبقات پایین‌تر کاملا در دسترس افراد بیرون ساختمان هستند و از آن‌جا که باز کردن یا شکستن آن‌ها راحت‌تر از درهاست، بیشتر مورد نفوذ سارقان‌اند. اگر افراد غیرمجاز اطلاع یابند که خانه خالی از ساکنین است، در فرصتی مناسب می‌توانند به آسانی از پنجره وارد خانه شوند.

البته وجود حفاظ در تمام طبقات لازم است. در طبقات بالاتر بیشتر از جهت امنیت ساکنان خصوصا کودکان اهمیت دارد. به‌طور کلی خوب است تمام پنجره‌های ساختمان در هر طبقه حتما حفاظ داشته باشد. حفاظ علاوه بر مسائل ایمنی ساختمان، از نظر زیبایی و تأثیر در نمای ساختمان هم اهمیت دارد. مدل‌های متنوعی از حفاظ‌ها و نرده‌های فلزی با طراحی‌های زیبا تولید می‌شود که در کنار زیباسازی پنجره‌ها در تأمین امنیت ساختمان شما نقش دارد.

سبک طراحی حفاظ می‌تواند کلاسیک یا مدرن باشد. مهم این است که با نمای کلی ساختمان هماهنگ باشد. ضمنا جنس آن باید کاملا مقاوم و محکم باشد. با ترفندهای زیادی مانند بریدن، شکستن یا آب کردن می‌توان حفاظی را که به قدر کافی مستحکم نیست از بین برد.

حفاظ پنجره دارای انواع است. برخی ثابت و برخی متحرک یا تاشو هستند. باید با توجه به ویژگی خود پنجره و ویژگی‌های کلی مکان درمورد نوع حفاظ تصمیم بگیرید. در این باره بهتر است با کارشناسان مشورت کنید و پیشنهاد آنان را جویا شوید.

زنگ درب هوشمند

زندگی در دنیای امروز ما را وامی‌دارد که روزبه‌روز بیشتر در احاطه‌ی ابزارهای هوشمند قرار گیریم. خانه‌ی هوشمند به‌تدریج تبدیل به یک تمهید ضروری برای زندگی می‌شود. از مهم‌ترین عناصر برای داشتن یک خانه‌ی هوشمند، مجهز بودن آن به زنگ هوشمند است.

زنگ درب هوشمند همانند سایر آیفون‌ها مجهز به سیستم‌های انتقال صدا و تصویر است. با این تفاوت که به گوشی هوشمند شما متصل خواهد شد. به‌این‌ترتیب می‌توانید حتی زمانی که در منزل نیستید، تصویر شخص را روی گوشی همراه مشاهده کنید. با او صحبت کنید یا در را برایش باز نمایید.

از دیگر ویژگی‌های زنگ هوشمند این است که قابلیت شناسایی چهره افراد را دارد. می‌توان حتی برای برخی افراد زنگ مخصوصی قرار داد. این تنظیمات را می‌توانید برای نوتیفیکیشن و آلارم روی گوشی هوشمند نیز داشته باشید. همچنین می‌توانید تنظیمات خواب را برای آن فعال کنید تا اگر مشغول استراحت هستید، زنگ در شما را بیدار نکند. پس از طی این ساعات می‌توانید تصاویر افرادی را که به منزل شما مراجعه کرده‌اند، بررسی کنید.

ویژگی جالب دیگر زنگ‌های هوشمند این است که می‌توانید جملات پرکاربرد را ضبط کنید تا در مواقع لزوم به صورت خودکار پخش شود. ضمنا خیالتان راحت باشد که با سیستم نویزگیر، صدای شما به وضوح به مخاطب خواهد رسید.

چراغ های هوشمند

اولویت کاربرد چراغ‌های هوشمند، مدیریت روشنایی منزل است. در واقع چراغ‌های هوشمند بخشی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای یک خانه هوشمند هستند. با کمک چراغ‌های هوشمند می‌توانید روشنایی خانه را روی گوشی همراه خود مدیریت کنید. حتی رنگ و میزان نور را می‌توان با روشنایی هوشمند تنظیم کرد.

اما مزیت مهم دیگر چراغ‌های هوشمند در خانه افزایش امنیت است. به‌این صورت که در مواقعی که مدتی طولانی در منزل نیستید یا به سفر رفته‌اید می‌توانید با طراحی یک سناریو، حضور افراد را در خانه شبیه‌سازی کنید. به‌این‌ترتیب، سارقانی که تلاش می‌کنند با چند روز زیرنظر داشتن خانه و مشاهده خاموشی چراغ‌ها طرح ورود به منزل شما را بریزند، منصرف شوند. 

 

8 نوع وسیله برای افزایش امنیت ساختمان

 

قفل هوشمند

از دیگر عناصر خانه و ساختمان هوشمند، قفل هوشمند است. این قفل نیز می‌تواند در بالا بردن امنیت ساختمان مؤثر باشد. سیستم قفل هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا است. قفل هوشمند ضمن بالا بردن ایمنی، سهولت دسترسی و تردد را نیز برای ساکنان فراهم می‌کند. کار با قفل‌های هوشمند به طرق مختلف است. می‌توان تنظیمات را به نحوی قرار داد که قفل با کلید، ورود رمز عبور، اثر انگشت، کارت یا ریموت کنترل باز شود.

قفل هوشمند نیز مانند زنگ هوشمند قابلیت اتصال به گوشی تلفن همراه را دارد. بنابراین می‌توان اطلاعات تردد افراد و ... را از طریق اپلیکیشن مخصوص آن دریافت کرد. قفل هوشمند مدل‌های مختلفی دارد و سطح امکانات در هر مدل متفاوت است. این قفل بسته به مدل می‌تواند امکانات و مزیت‌های دیگر چون تایمر قفل خودکار، هشدار کاهش باتری یا آلارم تشخیص خرابی و اختلال عملکرد داشته باشد.

استفاده از اکسس کنترل در ادارات

تمامی مواردی که تا به حال گفته شد، برای امنیت انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد دارد. برای افزایش امنیت و کنترل تردد در ادارات می‌توان از تجهیزاتی افزون بر موارد مذکور استفاده کرد.  سیستم‌های اکسس کنترل می‌توانند تردد افراد را مدیریت کنند و مانع از ورود افراد غیرمجاز شوند. استفاده از این دستگاه‌ها و شناسایی افراد می‌تواند از روش‌های تشخیص چهره افراد، استفاده از کارت تردد، اثر انگشت یا رمز عبور باشد.

معمولا به کار گرفتن مجموعه‌ای از تجهیزات امنیتی، می‌تواند مؤثرتر واقع شود. استفاده از اکسس کنترل هم نیازمند به کارگیری قفل برقی است. با انتقال اطلاعات افراد مجاز به ورود، از دستگاه اکسس کنترل به قفل برقی، در باز می‌شود. اکسس کنترل همچنین قابل نصب بر روی آسانسورها است. برای خرید اینترنتی اکسس کنترل اینجا کلیک کنید.

 

8 نوع وسیله برای افزایش امنیت ساختمان

 

با این وسایل و تجهیزات هشت‌گانه می‌توان امنیت مکان را تا حدی زیادی افزایش داد. اگرچه حتی یکی از این تجهیزات می‌تواند از ورود افراد غیرمجاز پیش‌گیری کند، به‌کارگیری مجموعه‌ای از تجهیزات و سیستم‌ها امنیت را دوچندان خواهد کرد. شما چه پیشنهادی برای افزایش امنیت ساختمان دارید یا چه ترفندهایی را به کار می‌برید؟ 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز