خبرگزاری کار ایران

با خرید کفش ایمنی از قلب دومت محافظت کن

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۰۸

بیشترین خطراتی که در محیط کار متوجه کارگران می‌شود، آسیب از ناحیه پا است که در اثر افتادن اجسام سنگین بر روی پا و یا برخورد آن با قطعات تیز و برنده است.

برای محافظت از پا در برابر این حوادث پوشیدن کفش ایمنی که قسمت جلوی آن ها از پنجه های فولادی ، کامپوزیت و آلمینیوم ساخته شده است، توصیه می‌شود.

کفی این کفش ها از یک ماده انعطاف پذیر مانند پلی اورتان ساخته شده که قسمت جلوی کفش می‌تواند از چرم یا pvc  باشد. کارگرانی که با برق سر و کار دارند و احتمال ایجاد جرقه وجود دارد، باید محیط کارشان را از وجود هر نوع میخ فلزی پاک کنند.

به طور کلی، شکل قرار گرفتن پا در کفش ارتباط مستقیمی با کارکرد ستون فقرات شما دارد. اما از سوی دیگر، خرید کفش ایمنی مناسب برای کارکنان در محیط هایی با شرایط سخت، راحتی و مقاومت نیز پارامترهایی حائز اهمیت هستند؛ چرا که استفاده از کفش نامناسب به غیر از خطرات فیزیکی، عوارضی مثل آسیب به ستون فقرات، چشم درد و سر درد را نیز شامل می‌شود.

یک کفش ایمنی خوب

  1. باید پاهای ما را در مقابل برخورد اجسام سنگین محافظت کند.
  2. همچنین در هنگام استفاده بدون لغزش باشد و مسائل ارگونومیکی را هم رعایت کند.

با خرید کفش ایمنی از قلب دومت محافظت کن

نکاتی که باید در هنگام خرید و استفاده از کفش ایمنی در نظر بگیرید:

کفش های کار دارای سر پنجه های فولادی هستند که از انگشتان پا در مقابل ضربه محافظت می‌کنند. جنس سازنده این سر پنجه ها از فولاد آبکاری شده است که تحمل فرود آمدن ضربه را تا حداکثر ۲۰۰ ژول دارد. اگر غیر از این باشد، نه تنها سر پنجه فولادی از انگشتان پای شما محافظت نکرده، بلکه مثل یک جسم برنده عمل می‌کند و باعث قطع شدن انگشتان پا می‌گردد.

همچنین ساختار یک کفش ایمنی به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی نیز باید از استانداردهای ویژه ای برخوردار باشد. از لحاظ مسائل بهداشتی اگر شما از کفش هایی که بدون آستر هستند استفاده کنید، باعث به وجود آمدن میخچه در کف پا شده و محیط را برای به وجود آمدن قارچ در کفش فراهم می‌آورید که این خود باعث بوی نامطبوع پاهایتان می‌شود. در بولگانو Bolgano تمامی کفش های ایمنی موجود با کیفیت اورجینال و بهترین کیفیت از نظر ایمنی و بهداشت به فروش می‌رسد

کفش های ایمنی با توجه به مشخصاتی که دارند، می‌توانند پای افراد را

  1. در برابر برخورد اجسام سنگین بر روی پا
  2. فرو رفتن اجسام تیز به کف پا
  3. ریختن مواد مذاب و خطرات مشابه محافظت کنند.

سر پنجه فولادی کفش با بروز ترین فن آوری های جهان و از ورق های آلیاژی مخصوص به خود ساخته شده و انگشتان پا را در برابر هر ضربه ای از ۱۰۰ تا ۲۵۰ ژول محافظت می‌کنند. کفش های ایمنی با توجه به قدرت تحمل و شدت برخورد ضربه به سه دسته 30، 50 و 75 تقسیم می‌شوند. کفش های ایمنی پنجه فولادی در رده ۷۵ قرار می‌گیرند. قسمت های مهم یک کفش ایمنی شامل موارد زیر است:

  • زیره کفش کار
  • رویه کفش 
  • سرپنجه
  • آستر
  • نخ دوخت
  • طراحی قالب زیر کفش کار
  • بند کفش و کفی داخلی کفش ایمنی

ویژگی های کفش کار

  1. فراهم آوردن ایمنی همراه با حفظ استاندارد ها

با آگاهی از ویژگی های یک کفش ایمنی خوب، می‌توانید یک کفش استاندارد را برای پوشیدن در محل کارتان تهیه کنید. کفش های ایمنی که توسط سازمان استاندارد بین المللی تایید شده اند، قادر به تحمل فولاد به وزن ۲۰ کیلوگرم هستند و می‌توانند از سقوط اجسام از ارتفاع یک متری بر روی کفش جلوگیری کنند و نیز می‌توانند ۲۰۰ ژول از انرژی جنبشی را جذب کنند.

  1. راحتی و قابل انعطاف بودن

علاوه بر ایمن بودن، راحتی کفش نیز مهم است؛ چرا که کارگران مدت زمان طولانی را باید با آن کار کنند. از جمله مواردی که در راحتی کفش کار اثرگذار است به این شرح است:

  • مواد کفش که همه جای کفش را می‌پوشاند تا در برابر نفوذ آب و هوا از پا محافظت کند.
  • یک کفش ایمنی استاندارد باید انعطاف پذیر باشد و جلوی ضربه دیدن پا را بگیرد.
  1. طول عمر

کفش کار معمولا از چرم گاو ساخته می‌شوند. کفش های چرمی دوام زیادی دارند و دیرتر هم فرسوده می‌شوند و طول عمر بیشتری نسبت به سایر مدل های کفش دارند. طبق آمار‌های به دست آمده، ۲۵ درصد از عواملی که جلوی پیشرفت کار را می‌گیرند، صدمه دیدن پا در حین کار هستند. از جمله حوادثی که می‌تواند در محل کار اتفاق بیفتد لغزش های پیش بینی نشده و افتادن اجسام است. بنابراین باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و یا نصب کردن نوارهایی بر روی قسمت بالایی، از بروز این حوادث جلوگیری کرد. با این وجود هیچ جایگزینی برای کفش ایمنی وجود ندارد.

  1. حفاظت در برابر آتش و سوختگی

کفش های ایمنی که از مواد محکم و با دوام بالا ساخته شده‌اند، می‌توانند جلوی حوادث ناشی از سوختگی را بگیرند. کفش های ایمنی می‌توانند پاهای شما را در مکان هایی که آب و هوای سرد وجود دارد، گرم نگه دارند. آسیب هایی که از سرما متوجه پاهای ما می‌شود -مانند هیپوترمی و نیش های یخ زده- فقط به وسیله پوشیدن کفش های ایمنی استاندارد قابل کنترل هستند.

  1. خطرات احتمالی گرفتگی برق

با خرید کفش ایمنی از قلب دومت محافظت کن

کارگرانی که در معرض آسیب های جدی از شوک الکتریکی قرار دارند، کفش کار هایی می‌پوشند که از چرم و یا لاستیک ساخته شده‌اند. این کفشها جلوی آسیب دیدگی پا را از حملات الکتریکی می‌گیرند.

سخن آخر

داشتن یک دید کلی در مورد ویژگی های یک کفش ایمنی خوب، به شما کمک می‌کند تا خریدی بهتر در این زمینه داشته باشید. بنابراین، آن دسته از کارگرانی که در محیط کار پاهایشان در معرض برخورد با اجسام سنگین، داغ و تیز قرار دارد، باید کفش و پوتینی که انتخاب می‌کنند ایمنی و استاندارد های لازم را داشته باشد. برای بالا بردن اطلاعات خود در زمینه کفش های ایمنی و و یا خرید کفش ایمنی، می توانید به فروشگاه بولگانو Bolgano.com مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز