خبرگزاری کار ایران

قیمت ورق استیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۹۷

برای انتخاب بهترین نوع ورق استیل مورد نیازتان ابتدا باید با انواع آن ها آشنا شوید. در ساخت انواع ورق های استیل علاوه بر فولاد یکپارچه، درصدهای متفاوتی از کربن، نیکل، کروم و مولیبدن به کار می رود.

امروزه اشیاء بی شماری از فلز و به طور خاص از ورق استیل ساخته می شوند. برای مثال از این محصول در ساخت انواع لوازم خانگی و آشپزخانه، ساخت راکتورهای صنایع غذایی و صنایع خودروسازی استفاده می شود.

در طی یک فرآیند صنعتی ورق استیل به قطعات مسطح و نازک تبدیل می‌شود. ورق ها یکی از اشکال پر مصرف و اساسی هستند که در فلزکاری استفاده می شوند و می توان آن را برش داده و به اشکال مختلف خم کرد. استیل های آلیاژی برای طیف وسیعی از کاربردهای ساختاری و همچنین ماشین آلات و تجهیزات طراحی شده اند و به شما در بهینه سازی مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سایش و ضربه و در نتیجه طراحی اقتصادی طولانی مدت کمک می کنند.

علاوه براین، ضد زنگ بودن ورق های استیل از مهم ترین خصوصیت آن به شمار رفته و بالا بودن تقاضای این محصول را سبب می شود. بخش زیادی از این کالا توسط واردات تأمین می شود بنابراین قیمت ورق استیل با توجه به قیمت دلار نوسان می یابد. در حال حاضر قیمت مناسب تهیه ورق استیل، دغدغه اصلی فعالان این حوزه است.

قیمت ورق استیل

انواع ورق های استیل

تعیین قیمت ورق استیل به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی عوامل مؤثر بر قیمت آن پرداخته خواهد شد. برای انتخاب بهترین نوع ورق استیل مورد نیازتان ابتدا باید با انواع آن ها آشنا شوید. در ساخت انواع ورق های استیل علاوه بر فولاد یکپارچه، درصدهای متفاوتی از کربن، نیکل، کروم و مولیبدن به کار می رود. به طور کلی گریدهای ورق موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • 304
  • 316
  • 420
  • 310
  • 321
  • 309
  • 430

از استیل های مزبور دو نوع 304 و 316 معروف و پرکاربردتر هستند. شمش استیلی با چند مرحله عبور از غلتک های فشاری نورد به استاندارد ضخامت ورق نهایی می رسد. به طور کلی ضخامت کاربردی ورق های استیل از 0.3 تا 50 میلی متر متغیر است. همچنین علاوه بر ضخامت ورق ها، درصد مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن نیز انواع مختلفی دارد. به این ترتیب انواع ورق های استیل بازار شامل موارد زیر است:

  • ورق استیل آستنیتی سری 300 (حاوی 0.015 تا 0.1 درصد کربن، 16 تا 21 درصد نیکل، صفر تا 7 درصد مولیبدن)
  • ورق استیل منگنزدار سری 200 (حاوی کروم بالا با مقدار نیکل پایین (حداکثر تا 5 درصد نیکل)
  • ورق استیل فریتی سری 400 (حاوی 0.02 الی 0.06 درصد کربن، 10.5 الی 30 درصد کروم و صفر الی 4 درصد مولیبدن)
  • ورق استیل دوپلکس (حاوی کمترین میزان کربن، صفر تا 4 درصد مولیبدن، 1 الی 7 درصد نیکل، 21 تا 26 درصد کروم)

وجود نیکل، کربن، کروم و مولیبدن در ساختار ورق استیل، موجب انعطاف پذیری بیشتر، تحمل دمایی بالاتر و نیز مقاومت در برابر خوردگی آن در محیط های اسیدی و دریایی می شود. علاوه براین تعداد بسیاری آلیاژ از استیل موجود است که گستره ی خواص وسیعی را در اختیار کاربران قرار می دهند. درصد آلیاژهای مصرفی در ورق استیل، این کالا را به سه نوع بگیر،  نگیر و نسوز تقسیم می کند. منظور از کلمات بگیر و نگیر در این تقسیم بندی خواص مغناطیسی و جذب آهن ربایی در این ورق ها است که جذب پایین این ورق ها توسط آهن ربا دلیل بر کیفیت بهتر این محصول است.

در نهایت مبنی بر نیاز مصرف کنندگان ورق استیل به صورت براق، مات، خش دار و طرح دار، و به سه شکل کویل، ورق استیل برشی و ورق استیل فابریک به بازار عرضه شده و مجموعه این عوامل بر قیمت نهایی ورق استیل تاثیرگذار است.

قیمت ورق استیل

مزایای و خواص مکانیکی ورق استیل

برخی از خواص و مزایای استفاده از ورق های استیل در صنایع مختلف عبارتند از:

  • ورق استیل آلیاژی سبز بوده و کاملاً قابل بازیافت است
  • به راحتی توسط مواد تمیزکننده معمولی قابلیت تمیزکاری دارد و به سطح آن آسیبی وارد نمی شود
  • شکل دهی، خمکاری، برش کاری و جوش کاری به نسبت آسانی دارد
  • انعطاف پذیری مناسبی در دماهای پایین دارد
  • مقاومت آن در برابر خزش در دماهای بالا زیاد است

تولیدکنندگان ورق های استیل

متأسفانه نبود تجهیزات و امکانات در داخل کشور به جهت تولید مذاب استیل استاندارد، سبب واردات ورق های استیل گردیده است. علی رغم وجود پیچیدگی های تولید استیل اقدامات مناسبی در کارخانه های فولاد آلیاژی یزد و اصفهان برای تولید داخلی این کالا صورت گرفته است و به صورت محدود مقاطعی از استیل تولید می شود.

در سراسر دنیا کارخانه های بسیاری تهیه و تولید مقاطع مختلف ورق استیل را انجام می دهند. شرکت های زیر به عنوان برترین تولید کننده استیل با کیفیت در دنیا شناخته می شوند.

  • ویراج هند
  • کنیه ایتالیا
  • پوسکو کره جنوبی
  • وای سی ایناکس تایوان

اطمینان از کیفیت ورق استیل

کیفیت برتر برندهای تایوانی و ایتالیایی تقریباً تضمین شده است. اما عواملی دیگر وجود دارد که می توان به کمک آن ها از کیفیت ورق استیل خریداری شده اطمینان حاصل نمود. خریداران باید هنگام خرید، الزاماً شناسنامه کالای مورد نظر خود را دریافت نمایند. در همین راستا فروشنده ملزم به ارائه شناسنامه تطبیق داده شده با آنالیز اولیه است. همچنین با خرید از سایت ما این مزیت برای شما وجود دارد که به عنوان خریدار، بتوانید قبل از تکمیل خرید از بار بازدید نمایید. در چنین شرایطی دقت کنید ویژگی های ظاهری گویای کیفیت مورد نظر باشد. همچنین به علت حساسیت بالای ورق های استیل، آن را پالت بندی و تسمه کشی کرده و یا از کاغذ مخصوص بین هر ورق استفاده می نمایند، تا کالا آسیب نبیند.

قیمت ورق استیل

قیمت روز ورق های استیل

شایان ذکر است که تفاوت کیفیت در محصولات عرضه شده و نوسان نرخ ارز تفاوت قیمت ورق استیل را رقم می زند. اما کارشناسان ما در سایت Felez.org مجموعه ای حرفه ای هستند که در این زمینه فعالیت دارند و همواره آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما در زمینه تهیه و تامین مقاطع فولادی و قیمت استیل هستند. ورق های استیل عرضه شده در سایت ما در صنایع مختلف کاربرد دارد و به عنوان مواد اولیه در کارخانجات، به عنوان مثال در ساخت بویلرها و مخازن استیل به کار می رود. ارتباط با کارشناسان ما بهترین گزینه برای استعلام روزانه قیمت ورق استیل و سایر مقاطع فولادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز