خبرگزاری کار ایران

5 معیار برای انتخاب بهترین کلینیک ارتودنسی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۸۱

مقدمه

آیا شما هم قصد دارید تا به کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید، اما نمی دانید کدام کلینیک؟ 

درست است که اصلی ترین و مهم ترین گزینه برای درمان ارتودنسی دندان، این است که نهایت دقت را در انتخاب متخصص ارتودنسی داشته باشید و در واقع درمان خود را به دست یک ارتودنتیست بسپارید که تجربه، مهارت، تخصص و دانش بسیار کاملی را از این روش درمانی بی نظیر و حرفه ای دارد، اما این تنها معیار برای انتخاب شما نیست.

همانطور که می دانید ارتودنسی دندان در یک جلسه انجام نمی شود و شما باید چندین ماه و یا چندین سال به مطب ارتودنسی مورد نظر خود مراجعه داشته باشید.

پس با این وجود می بینید که باید شرایط مهم دیگری را مد نظر قرار دهید تا بتوانید با آرامش و آسودگی خاطر، این درمان بی نظیر و فوق العاده را به بهترین نحو به اتمام برسانید.

در این مطلب مطالعه می کنیم:

1. آیا هر کلینیک ارتودنسی می تواند مناسب باشد؟

2. معیار های مهم برای انتخاب کلینیک ارتودنسی

3. آیا انتخاب کلینیک ارتودنسی نقشی در کاهش هزینه ارتودنسی دارد؟

آیا هر کلینیک ارتودنسی می تواند برای شما مناسب باشد؟

جواب این سوال به دلایل متعددی منفی است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

1. شاید شما نتوانید ارتباط خوبی با پرسنل درمانی کلینیک مورد نظر خود برقرار کنید. اگر آن ها برخورد مناسبی نداشته باشند و در نوبت دهی مراجعات شما موارد اخلاقی و حس مسئولیت پذیری را رعایت نکنند، دوران درمان برای شما آزار دهنده خواهد بود.

2. اگر فضای کلینیک ارتودنسی شرایط مساعدی نداشته باشد، شما در مراجعات خود احساس آزردگی خاطر خواهید داشت.

3. همچنین اگر امکانات و تجهیزاتی مناسب برای شما مورد استفاده قرار نگیرد، می تواند دوره درمانی شما را طولانی تر و حتی سخت تر کند.

معیار های مهم در انتخاب بهترین کلینیک ارتودنسی

تا این جا متوجه شدیم که باید در انتخاب کلینیک ارتودنسی نیز نهایت دقت را داشته باشیم، اما چه معیار هایی را باید در نظر بگیریم؟ نگران نباشید این موارد را هم برای شما شرح می دهیم:

معیار اول: موقعیت جغرافیایی و دسترسی به مطب ارتودنسی

همانطور که گفته شد، شما باید مدت زمان طولانی را تحت درمان ارتودنسی دندان باشید، پس باید شرایط رفت و آمد خود را نیز مد نظر قرار دهید. در واقع مسیر طولانی می تواند لذت یک درمان خوب را کاهش دهد و موجب بروز زحمات و خستگی های مکرری شود. 

البته این مورد تنها در شرایطی مطرح است که کلینیک ارتودنسی محل شما، ارتودنتیست دارای مهارت و باتجربه ای نیز داشته باشد. همواره باید توجه کنید که درمان خود را به دست چه کسی می سپارید. اگر فرد مورد نظر غیرمجرب باشد، عوارض متعددی در حین و حتی بعد از اتمام درمان برای شما ایجاد خواهد شد. 

نکته: یک مطب ارتودنسی را تنها به دلیل نزدیک بودن به محل زندگی خود انتخاب نکنید.

معیار دوم: تجهیزات مورد استفاده

یکی دیگر از فاکتور هایی که برای انتخاب یک کلینیک ارتودنسی خوب در نظر گرفته می شود، این است که در آن جا از چه تجهیزات و امکاناتی برای شما استفاده می شود. امروزه علم ارتودنسی دندان، پیشرفت های زیادی داشته و یک ارتودنتیست دارای مهارت، می تواند با کمک برترین تجهیزات و امکانات، درمان را به نحوی ساده تر، راحت تر و حتی با هزینه ای کمتر انجام دهد. 

معیار سوم: برخورد پرسنل درمانی

پرسنل درمانی هم از اهمیت کمی برخوردار نبوده و لازم است تا به آن ها توجه شود. اگر منشی و یا کادر درمان، برخورد مناسب و شایسته ای با شما نداشته باشند، برایتان آزردگی خاطر ایجاد شده و می تواند دلیلی باشد تا شما از ادامه درمان خود صرف نظر کنید.

معیار چهارم: محیط داخلی کلینیک

شما باید در حین درمان خود در کلینیک، احساس راحتی و آرامش داشته باشید. این حق شماست که در فضایی بسیار مناسب تحت درمان قرار بگیرید. پس یک کلینیک ارتودنسی خوب دارای امکانات و فضایی مناسب خواهد بود.

معیار پنجم: بهره مند بودن از متخصصان با تجربه

وجود متخصصان با تجربه و دارای مهارت، می تواند درصد زیادی از موارد بالا را در انتخاب یک کلینیک ارتودنسی خوب پوشش دهد. در واقع این متخصصان می دانند که باید چه شرایط ویژه  و مناسبی را برای بیماران خود در نظر بگیرند. البته همیشه این طور نیست و ممکن است گاها کلینیک ارتودنسی دارای متخصصین باتجربه باشد، اما حتی اگر یکی از موارد بالا را نداشته باشد، می تواند راحتی و آرامش شما را در روند درمانی مختل کند. پس بهتر است تا این 5 مورد را در کنار هم نگه دارید و به همه ی آن ها توجه کافی داشته باشید.

کاهش هزینه ارتودنسی با انتخاب کلینیک ارتودنسی خوب

به نظر شما انتخاب یک کلینیک خوب چگونه می تواند در کاهش هزینه ارتودنسی موثر باشد؟

در صورتی که درمان شما به دست یک متخصص ارتودنسی دارای مهارت انجام شود، هیچ عوارض و مشکلی در حین و یا بعد از آن برای شما ایجاد نخواهد شد و در نتیجه مبالغ اضافی حذف می گردند.

همچنین برخورد خوب و با اخلاق ارتودنتیست و پرسنل درمانی می توانند سبب شود تا شما به درمان خود علاقه بیشتری نشان دهید و بهتر و دقیق تر توصیه های ارتودنتیست را انجام دهید. در نتیجه، توصیه های مربوطه را به خوبی رعایت می کنید تا در مراجعه بعدی رضایت مندی دو طرفه وجود داشته باشد.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که در ابتدا باید به تخصص و مهارت ارتودنتیست دقت کنیم و بعد از آن، این حق را داریم تا شرایط درمانی خود را در محیطی مناسب و با کمک امکاناتی مجهز و پیشرفته انجام دهیم. 

با در نظر گرفتن این نکات، درمان ارتودنسی دندان به بهترین نحو ممکن انجام شده و نتیجه بی نظیری را به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز