خبرگزاری کار ایران

7 عادت خوب روزانه که به داشتن خانه ای تمیز و مرتب کمک خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۰۰۴

خانه مامن ما انسان‌ها محسوب می‌شود، جایی برای آرامش، بودن با خانواده و حتی مکانی برای کارکردن. به طور حتم شما هم با هم عقیده هستید که تمیز بودن و دکوراسیون خوب خانه، تاثیر زیادی روی این آرامش دارد.

علاوه بر آن تمیز بودن خانه مانع از تجمع میکروب‌ها و حشرات موذی می‌شود. در این مقاله قصد داریم از چند عادت خوب صحبت کنیم که اگر به آنها عمل کنید، برای دوره‌های طولانی یک خانه تمیز خواهید داشت.

  1. تمیزکاری اساسی را فراموش نکنید

برای اینکه تمیزی خانه دوام بیشتری داشته باشد، ابتدا نیاز به یک نظافت و گردگیری اساسی دارید؛ به طوری که هیچ گوشه‌ای از خانه پنهان نماند و حتی شیشه‌ها که مرحله سختی در نظافت منزل محسوب می‌شوند، تمیز شود. نظافت خانه به این شکل، بسته به کوچک و بزرگ بودن آن و میزان تمیزی پیش از آن، مدت زمان نسبتا زیادی نیاز دارد که می‌توانید آن را در یک روز تعطیل انجام دهید و یا اگر دوست ندارید روز تعطیل خود را صرف اینکار کنید، می‌توانید از شرکت‌هایی که خدمات نظافت منزل ارائه می‌دهند، کمک بگیرید.

به طور معمول شما می‌توانید به صورت شبانه‌روزی سرویس مورد نظر را درخواست دهید تا نظافتچی منزل با دستمزد تعیین شدهدر زمان خواسته شده به محل اعزام شود و کارهای اساسی تمیز کردن را انجام دهد. اگر می‌خواهید درباره این افراد بیشتر بدانید، می‌توانید به وب‌سایت‌های این خدمات سربزنید و علاوه بر نحوه کاری که انجام می‌دهند، از هزینه‌ها هم مطلع شوید. به طور معمول دستمزد نظافتچی‌ها به صورت ساعتی پرداخت می‌شود، پشتیبانی دارد و می‌توانید از میان نظرات افرادی که این سرویس‌ها را انجام داده‌اند و از آنها راضی بوده‌اند، فرد مورد نظر را انتخاب کنید.

زمانی که این افراد در خانه شما حضور داشتند، می‌توانید در کنار آنها، به کارشان نظارت داشته باشید و از آنها بخواهید نواحی مورد نظر شما را به خوبی تمیز کنند. پس از آن دیگر نوبت شماست. باید بتوانید با عادت سازی چند کار ساده، خانه‌ای که به این شکل تمیز شده را برای دوره‌های طولانی تا حد زیادی تمیز و مرتب نگاه‌دارید و هر زمان که به نظافت جدی نیاز داشتید، از این افراد کمک بگیرید.

  1. روزانه تمیزکاری کنید

7 عادت خوب روزانه که به داشتن خانه ای تمیز و مرتب کمک خواهد کرد

شاید این کار برای شما خوشایند نباشد، چرا که باز هم مجبور هستید وقت و انرژی خود را صرف کار سختی مانند نظافت بگذارید. اما اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهیم: پس از آنکه خانه شما به طور کامل تمیز شد، فقط کافی است روزانه زمانی که کار مهمی انجام نمی‌دهید، به خانه نگاهی بیندازید و اگر وسیله‌ای در سرجایش قرار نگرفته، آن را به جای اصلی بازگردانید. اگر روی کابینت‌ها لک برداشته است، با دستمال و اسپری تمیز کننده، لک‌ها را از بین ببرید تا دیگر نیازی به تمیزی کامل و وقت‌گیر در زمان‌های بعدی نباشد.

حتی اگر نمی‌خواهید از این زمان‌های بدون بازده برای تمیزکردن استفاده کنید، می‌توانید فقط به مدت 15 دقیقه در شب، تمیزی منزل را انجام دهید. همچنین می‌توانید در انجام اینکار از اعضای دیگر منزل کمک بگیرید، و در کارهای زمان بر مثل شستشوی مبل یا فرش‌ها کار را به یک قالیشویی معتبر و حرفه ای بسپارید. ما به شما قول می‌دهیم که اگر اینکار را به مدت چند روز متوالی انجام دهید، نتیجه شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد. به عبارت دیگر اجازه ندهید که ایتدا خانه دوباره مانند قبل کثیف و نامرتب شود تا پس از آن به سراغ تمیزکاری بروید.

  1. ظرف‌ها و لباس‌ها را به جایگاه خود منتقل کنید

به طور معمول روزانه ظروف زیادی کثیف می‌شود که یا باید آن را به ماشین ظرفشویی انتقال دهید و یا در سینک ظرفشویی بشویید، اگر پس از هربار استفاده ظرف‌های کثیف به محل اصلی خود منتقل شوند، خواهید دید که دیگر زمان زیادی برای جمع کردن ظروف کثیف و شستن آنها صرف نخواهید کرد.

این موضوع درباره لباس‌های کثیف نیز صدق می‌کند، هربار که لباسی کثیف شد آن را بلافاصله به ماشین لباسشویی منتقل کنید تا پس از آنکه به ظرفیت مطلوب رسید، آن را روشن کنید تا لباس‌ها شسته شوند.

  1. یک پیاده‌روی سریع در خانه داشته باشید

بسته به شرایطی که دارید می‌توانید ابتدای صبح و یا هر زمان که مایل بودید، گشت سریعی در خانه بزنید و عواملی که باعث نامرتب شدن خانه و کثیفی شده‌اند را شناسایی و جمع‌آوری کنید و در سر جای خود قرار دهید. اینکار نیز اثرات بسیار عالی در تمیزی خانه برای دوره‌های طولانی دارد.

  1. در هنگام آشپزی، تمیزکاری کنید

حتما متوجه شده‌اید که زمانی که در حال آشپزی هستید، زمان‌های مرده‌ای وجود دارند که می‌توانید از آنها بهره ویژه‌ای ببرید. برای مثال می‌توانید در این مدت، ظروف کثیف را بشویید،روی کابینت‌ها را تمیز کنید و حتی با جاروی کوچک دستی، ذرات ریخته شده در کف آشپزخانه را جارو کنید. پس اگر نصحیت یا بهتر بگوییم پیشنهاد ما را می‌خواهید هرگز از این زمان‌های مرده در هنگام پخت و پز غافل نشوید.

  1. تخت‌خواب خود را مرتب کنید

7 عادت خوب روزانه که به داشتن خانه ای تمیز و مرتب کمک خواهد کرد

اگر کتاب "تختخوابترا مرتب کن"را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب کم حجم، اما به شدت مفید را در اولویت کتاب‌های نخوانده قرار دهید. این کتاب هم با همین اصل شروع می‌شود، تمیز کردن تختخواب در ابتدای روز و درست پس از بیدار شدن، نه تنها تاثیر زیادی روی چهره اتاق شما می‌گذارد، بلکه اثرات شگفت‌انگیز دیگری نیز در زندگی خواهد داشت. اینکار شاید کمتر از 5 دقیقه وقت شما را بگیرد، اما خواهید دید که نتیجه به شدت دوست‌داشتنی است، گویی بخش بزرگی از اتاق تمیز شده است و تمیز کردن باقی آن  دیگر کار دشواری نخواهد بود.

  1. در ابتدای صبح ظرف‌ها و در انتهای شب لباس‌ها را جمع کنید

سعی کنید ماشین ظرفشویی را در اواخر شب روشن کنید تا کار شستن ظروف شما را انجام دهند. پس از آن کار شما در ابتدای صبح آغاز می‌شود: سعی کنید به سرعت ظرف‌های شسته شده را در کابینت‌های مربوطه جابجا کنید.

این موضوع را در مورد لباس‌ها هم انجام دهید و لباس‌های شسته شده داخل ماشین لباسشویی را آخر شب از طناب بردارید و داخل کمد لباس‌ها بگذارید.

این تقسیم‌بندی زمانی، علاوه بر نقشی که در تمیزکاری‌های اصولی دارند، مانع از صرف وقت زیاد می‌شوند.

اگر یک یا چند مورد از این عادت‌ها را روزانه انجام دهید، می‌توانید مطمئن باشید که خانه تمیزی که همیشه انتظارش را دارید، در مقابل چشمان شما خودنمایی می‌کند. اما راه‌حل‌های خلاقانه دیگری نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد که پیشنهاد می‌کنیم شما آنها را با ما در میان بگذارید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز