خبرگزاری کار ایران

مشاوره حقوقی خانواده با شهرداد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۴۶

قبل از اینکه به میزان اهمیت اخذ مشاوره حقوقی خانواده اشاره شود، نیاز است تا انواع دعاوی مشخص شود.

در تمامی بازه های زندگی هر فردی، ممکن است مشکلات مختلفی بوجود بیاد. اما بعضی اوقات این مشکلات آنقدر پیچیده می باشند که حل و فصل کردن آن ها در پیرو استفاده از مشاوره حقوقی است. این نوع مشاوره ها مختص افراد حقیقی نیست. بلکه شرکت ها و ادارات مختلف، قبل از انجام فرآیندهای مختلفی نظیر عقد قرارداد، نیاز دارند تا تمامی قوانین حاکم بر آن موضوع را بدانند. لذا نیاز به بهره گیری از یک مشاوره حقوقی تخصصی دارند.

علاوه بر آن، در دعاوی دیگری نظیر خانواده، به دلیل حساسیت بالایی که مسائلی نظیر طلاق، مهریه، نفقه و موارد این چنینی دارند، اهمیت استفاده از وکیل خانواده و دریافت مشاوره حقوقی خانواده نیز بیشتر می شود.

خدمات مشاوره حقوقی چیست و به چه صورتی ارائه می شوند؟

بدیهی است، در صورتی که فرد یا شرکتی، بدون دریافت اطلاعات لازم، اقدام به انجام کاری کند، مسلما مشکلات متعددی در آینده بوجود خواهد آمد. گاهی این اشخاص اطلاعت لازم را در اختیار ندارند و نیاز دارند تا از یک وکیل و یا مشاور حقوقی استفاده کنند. این خدمات در زمینه های بسیار مختلفی قابل ارائه می باشند، اعم از:

  • املاک. افزایش اجاره بها، تخلیه، اثبات مالکیت و غیره، جز این مورد می باشند.
  • خلع ید.
  • عقد و فسخ انواع قراردادها.
  • تنظیم سند رسمی.
  • دعاوی مرتبط با تقسیط.
  • فروش ملک مشاع.
  • گواهی پایان کار.
  • و موارد این چنینی.

اهمیت دریافت مشاوره حقوقی املاک به عنوان یکی از خدمات حقوقی!

اهمیت دریافت اینگونه خدمات به این دلیل است که، رایج ترین نوع معاملات در کشور در حیطه ملکی قرار دارند. همچنین با توجه به پیچیدگی بسیار بالا و وقت گیر بودن رسیدگی به انواع پرونده ها در این حیطه، گاها ممکن است کلاهبرداری های متعددی صرفا به دلیل عدم آگاهی شخص بوجود بیاید.

مشاوره حقوقی خانواده با شهرداد

اینگونه خدمات می توانند به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین ارائه شوند. با توجه به اینکه نوع حضوری آن باعث اتلاف وقت و هزینه زیادی می شود، افراد غالبا از نوع آنلاین و یا تلفنی آن استفاده می کنند. چراکه قادرند تا در در سریع ترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه، راه حل مشکلات خود را پیدا کنند.

چرا دریافت مشاوره حقوقی خانواده در دعاوی مربوطه از اهمیت بالایی برخوردار است؟

قبل از اینکه به میزان اهمیت اخذ مشاوره حقوقی خانواده اشاره شود، نیاز است تا انواع دعاوی مشخص شود. تعدادی از این دعاوی بسیار رایج تر می باشند و همچنین از پیچیدگی  و حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. از جمله این موارد عبارت است از:

  • ازدواج اعم از نوع موقت، دائم و یا مجدد.
  • مسائل مرتبط با نفقه زوجه و فرزند، تهیه مسکن.
  • فسخ نکاح.
  • استرداد جهیزیه.
  • مهریه.
  • اجرت المثل و نحله.
  • طلاق اعم از نوع توافقی، بائن، غیابی، خلع و یا رجعی.
  • شروط مرتبط با ضمن عقد.
  • حضانت فرزندان و زمان ملاقات.

مورد دیگری که باید به آن توجه شود این است که، مشاوره حقوقی خانواده با یک روانشناس کاملا متفاوت است. در مشاوره حقوقی خانواده، نگاهی به قوانین حاکم بر دعاوی مربوطه می شود. چرا که در روانشناسی، بیشتر به احساسات توجه می شود.

مشاوره حقوقی خانواده با شهرداد

دقیقا همانطور که وقتی شخصی مریض می شود باید به پزشک مراجعه کند، در صورت بوجود آمدن دعاوی نام برده شده، باید به یک وکیل خانواده مراجعه کرد و نسبت دریافت مشاوره حقوقی خانواده اقدامات لازم را انجام داد. اما چگونه می توان بهترین وکیل خانواده را انتخاب کرد؟

وکیل خانواده کیست؟

با توجه به حساسیت های بسیار بالایی که پرونده های خانواده دارند، استفاده از یک وکیل خانواده متخصص نقش بسیار مهمی دارد. به عنوان مثال: در طلاق توافقی، نحوه نوشتن متن توافق نامه طلاق، محاسبه نفقه، مدارک، نحوه وصول مهریه و موارد این چنین، دارای قوانین و مقرراتی می باشد که تنها یک وکیل خانواده متخصص از آن ها اطلاع دارد.

ویژگی های بهترین وکیل خانواده چیست؟

برای اینکه بتوان در پیدا کردن یک وکیل خانواده با تجربه موفق بود، باید به یک سری عوامل توجه کرد. از جمله این موارد، عبارت است از:

  • داشتن تخصص در دعاوی خانواده. در این مورد، تعدادی از وکلا خانواده بر روی تعدادی از دعاوی مربوطه تسلط دارند. به این موضوع در دنیای حقوقی "تخصص گرایی" گفته می شود. افرادی که فقط بر روی چند موضوع تسلط دارند، می توانند تخصصی ترین مشاوره حقوقی خانواده را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
  • آگاه بودن به روند بررسی پروند در دادگاه خانواده. علاوه بر داشتن دانش و تجربه بر روی موارد گفته شده، آشنا بودن در روند حل پرونده، مزیت بزرگی برای یک وکیل محسوب می شود. این بدان معناست که، وی در حل پرونده های بیشتر در دادگاه حضور داشته است.
  • میزان موفقیت در پرونده های قبلی از دیگری ویژگی های بارز یک وکیل خانواده می باشد.
  • به جز نکات فنی بالا، داشتن اخلاق حرفه ای، صادق و امین بودن از دیگر خصوصیت های بهترین وکیل خانواده است.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده پیرو مشکلات مختلف حقوقی و خانواده، دریافت انواع مشاوره و استفاده از وکلا مربوطه، بهترین راه ممکن برای حل مشکلات است. گروه وکلا شهرداد، با داشتن سال ها تجربه طلایی در حل انواع دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده، می تواند بهترین خدمات و مشاوره ها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

اپلیکیشن حقوقی شهرداد، یک نرم افزار حقوقی و قوانین بسیار جامع و کامل است که با استفاده از آن، می توان از جدیدترین تغییرات قوانین از سال 1305 تا به امروز را مطلع شد. با توجه به اینکه مراجعه حضوری وقت گیر می باشد، استفاده از نرم افزارهای حقوقی می تواند جایگزین مناسبی برای آن ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز