خبرگزاری کار ایران

اقدام ارزشمند شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین‌اجتماعی برای بهبود خدمات درمانی و زیرساخت‌های بیمارستانی در کشور؛

ترخیص کالاهای تخصصی کمیاب بیمارستانی پس از پنج سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۰۹

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین‌اجتماعی از ترخیص چندین کالای کمیاب بیمارستانی که در سال‌های گذشته توسط این شرکت خریداری شده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، احسان پاشایی( که خود به دستور مدیرعامل محترم شرکت مسئول پیگیری و ترخیص کالاها از گمرک بوده است) با تایید این خبر و در تشریح این اقدام مهم، اظهار داشت: در سال ۹۵-۹۶ چندین دستگاه بیمارستانی (توسط مدیران اسبق شرکت بازرگانی بین‌المللی در آن زمان) خریداری شده بود که به دلیل مشکلاتی از جمله تغییرات مدیریتی مکرر،عدم پیگیری و جدیت در طول این مدت، این کالاها متاسفانه در گمرک بلاتکلیف مانده و تاکنون ترخیص نشده بود.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی بین‌المللی ادامه داد: دو دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و همچنین ست‌های شست‌وشوی جراحی خریداری شده از کشور آلمان و دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال خریداری شده از کشور ژاپن که هر کدام به صورت جداگانه در گمرک‌های مختلف بلاتکلیف مانده بودند، از جمله این دستگاه‌ها می‌باشند.

وی افزود: پس از گذشت بیش از ۵ سال از خرید دستگاه‌های مربوطه توسط این شرکت، که در این مدت این اموال در انبار تملیکی گمرک نگهداری شده و در شرف مزایده بوده‌اند، با تلاش‌های فراوان با وجود شرایط سخت کرونایی و همچنین محدودیت‌های تحریم، توانستیم با ترخیص این کالاهای درمانی از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کنیم.

پاشایی تاکید کرد: در روزهایی که کرونا فشار زیادی را بر مردم و کادر درمان وارد کرده است، نیاز مبرم به دستگاه‌های پزشکی احساس می‌شد که خوشبختانه توانستیم با گذشت چند سال دستگاه‌هایی را ترخیص کنیم که با توجه به تحریم‌های موجود بر کشور، دیگر این نوع دستگاه‌ها به ایران وارد نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و نظر مساعد جناب آقای دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و دستور موکد جناب آقای دکتر جمالی مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی مبنی بر تسریع در ترخیص کالاهای فوق‌الذکر و نیاز شدید مناطق محروم به امکانات درمانی در شرایط کنونی کرونا، این ماموریت به روابط عمومی شرکت محول شد تا این مهم به سرانجام و نتیجه نهایی برسد.

پاشایی با قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته در استان خوزستان، بیان داشت: پیگیری‌ها و دستور موکد جناب آقای حسینی پویا دادستان محترم استان خوزستان و جناب آقای ارونقی معاون محترم فنی گمرک ایران و جناب آقای دکتر ولی منش سرپرست محترم درمان اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان، برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال، کارگروه صیانت از حقوق عامه تشکیل و مصوب شد این دستگاه‌ها از ادارات گمرک ترخیص و در یکی از بیمارستان‌های مناطق محروم استان خوزستان استفاده شود.

مدیرروابط عمومی شرکت بازرگانی بین المللی سازمان تامین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم‌ها تهیه دوباره این کالاها امکان‌پذیر و آسان نیست، بیان داشت: به جرات می‌توان گفت دستگاه‌های موجود، با وجود ثبات تحریم‌ها دیگر وارد کشور نخواهد شد و در شرایطی که مردم مناطق محروم از کمترین امکانات درمانی و پزشکی برخوردارند، ورود این کالاها که قیمت تمام شده آن‌ها بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان می‌باشد، خدمتی بزرگ برای درمان کشور در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز