خبرگزاری کار ایران

بزرگترین سامانه مشاوره و خدمات بیمه و مالیات

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۱۹

 مشاغل و شرکت های کوچک

1. مروری بر سابقه خدمات اظهارنامه مالیاتی مشاغل

  1. شرایط موجود مودیان مالیاتی

در طی سالیان اخیر , مشاغل برای ارسال اظهارنامه خود عموما در روزهای پایانی به کافی نت ها مراجعه و از آنها درخواست ارسال اظهارنامه مالیاتی می نمودند

در طی همین سال ها و به دنبال ابلاغ قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات 31/04/1394 ,  ضوابط و مقررات قانونی در بخش های مختلف – به ویژه مشاغل و اشخاص حقیقی – تغییر یافته و به دنبال آن رویه های اجرایی سازمان امور مالیاتی نیز به طور اساسی متحول گردید.

با توجه به تغییرات مزبور , شناسایی تکالیف و نوع اظهارنامه های مالیاتی هر یک از گروه های مختلف مالیاتی , به یک امر تخصصی تبدیل گردید.

همچنین با توجه به اینکه در شرایط واقعی برای هر یک از صاحبان کسب و کارهای کوچک سوالات و ابهامات بسیاری ایجاد گردیده است که پاسخگویی به آنها از طرف افراد غیر متخصص  را غیر ممکن ساخته است.

این شرایط باعث بروز مشکلات متعددی , هم برای سازمان امور مالیاتی و هم برای مودیان مالیاتی  گردیده است که خود به یکی از دغدغه های هر یک از طرفین (مودی و سازمان امور مالیاتی)‌ تبدیل شده است.

این شرایط از ابتدای سال 1400 به طور کلی متحول شده (به ویژه در رویه های سازمان امور مالیاتی) و مشاغل و مودیان کوچک از این پس می بایست سایر تکالیف مالیاتی خود را به طور کامل و دقیق و آنهم در طی سال انجام دهند (و نه صرفا در انتهای سال و فقط برای ارائه اظهارنامه مالیات بر عملکرد) در غیر اینصورت در امور روزمره تجاری خود دچار مشکلات متعددی خواهند شد.

هرچند با توجه به ماهیت و حجم فعالیت های تجاری مشاغل و کسب و کارهای کوچک , به هر حال این عزیزان نیاز به خدمات بسیار پیچیده مالی و مالیاتی ندارند که الزام داشته باشند حتما یک نیروی مالی تمام وقت و یا یک مشاور مالیاتی خبره را جذب نمایند.

ضمن اینکه به دلیل بالا بودن نرخ حق الزحمه کارشناسان و مشاورین مالی ومالیاتی , اساسا این موضوع برای آنها مقرون به صرفه هم نخواهد بود

2.شرایط موجود موسسات و ارائه دهندگان خدمات مالیاتی

از طرف دیگر , موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی که در صنعت خدمات مالیاتی فعالیت می کنند , عموما به دنبال همکاری با شرکت های متوسط و بزرگ و یا سازمان های دولتی هستند تا ارائه خدمات جزئی و با قیمت های پایین (که عموما مشاغل خواهان این نوع از خدمات هستند)

همچنین با توجه به طیف وسیع متقاضیان این نوع از خدمات , عملا موسسات و اشخاص ارائه دهنده خدمات و مشاوره های مالی و مالیاتی ظرفیت پاسخگویی به این حجم ازنیازها را ندارند.

 بزرگترین سامانه مشاوره و خدمات بیمه و مالیات

  1. آتیلا و برنامه ها و راه کارهای آن برای خدمات مالیاتی به کسب و کارهای کوچک

اهداف و ماموریت ها:

یکی از مهمترین و اساسی ترین اهداف شرکت اتیلا استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب و همچنین تربیت نیروهای خبره در امور مالی و مالیاتی و همچنین برگزاری دوره های اموزشی برا یصاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ می باشد.

از طرفی باتوجه وضع قوانین مالیاتی در سال جاری و عدم استفاده و بکارگیری روشهای نوین مربوطه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه صنعت مالیات و بروز مشکلات متعدد برای مودیان مالیاتی و همچنین تحمیل هزینه های سنگین بر صاحبان مشاغل، مدیران شرکت آتیلا برآن شدند تا پس از بررسی های کارشناسی نسبت به معضلات و خلاهای موجود اقدامات اساسی و بنیادی نمایند.

بنابراین در مهر ماه  1397 , شرکت خدمات تخصصی مدیریت آتیلا , با هدف ارائه خدمات کسب و کار به  کارفرمایان و کارآفرینان , به ویژه مشاغل و کسب و کارهای کوچک و در سطحی گسترده و منطبق با دانش روز دنیا تاسیس گردید .

راهکارها :

با توجه به اینکه ارائه خدمات مقرون به صرفه برای مدیران آتیلا بسیار حائز اهمیت بوده است , لذا پیرو بررسی های انجام شده که پیش از این بدان اشاره شد , مقرر گردید :

۱-  از ظرفیت های خالی اشخاص و موسسات ارائه دهنده خدمات مالی و مالیاتی استفاده گردد. بنابراین نیروها و همکاران ما عموما به صورت پاره وقت همکاری می نمایند

 ۲- تمرکز بر ارائه خدمات به صورت آنلاین و دورکاری می باشد

 بزرگترین سامانه مشاوره و خدمات بیمه و مالیات

محور های اساسی خدمات آتیلا :

برای ارائه هر چه بهتر خدمات مطلوب و مقرون به صرفه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک  , به سه عامل اساسی زیر نیاز بود :

۱- تدوین رویه و راهکارهای مدیریت کارکنان و مدیریت پروژه در شرایط دورکاری که به صورت چک لیست های عملیاتی و کنترلی در اختیار همکاران قرار گرفته است

۲- آموزش نیروهای تحت پوشش برای آشنایی هر چه بهتر با الزامات و مباحث علمی و عملی دورکاری و خدمات مالی و مالیاتی به صورت آنلاین

۳- ایجاد / خرید زیرساخت های دورکاری و همچنین نرم افزارها و اپلیکیشن های کاربردی (به تفکیک کارفرما و همکار) مرتبط

۴- طراحی و ساخت سایتی ساده و کاربردی برای ارائه هر چه مطلوب تر خدمات به کارفرمایان و کارآفرینان

 

به همین دلیل , آتیلا برای تجهیز سیستم های داخلی خود پنج سیستم مستقل و البته به نوعی به هم پیوسته را راه اندازی نمود:

1-         آموزشیار آتیلا : مهمترین خدمات این سرویس عبارت است از ارائه آموزش به نیروهای تحت پوشش که تماما به صورت آنلاین و عموما رایگان برگزار می شود. البته سایر اشخاص علاقه مند نیز می توانند از خدمات مذکور استفاده نمایند.

2-         آتی تکس : مهمترین خدمات این سرویس عبارت از، شناسایی و تامین نیروهای پشتیبانی برای ارائه خدمات مالیاتی به مشاغل مختلف می باشد.

3-         آتی بیز : در واقع نوعی سیستم طراحی و بهبود فرایند اتوماسیون برای گزارشگری مالی و مالیاتی به مشاغل و کسب و کارهای کوچک می باشد که عموما از طریق ابزارهای ساده و کاربردی در اختیار کارفرمایان و کارآفرینان قرار می گیرد.

4-         نمایندگی فروش و راه اندازی نرم افزارهای معتبر . در این حوزه آتیلا موفق به اخذ مجوز و نمایندگی رسمی از سه برند معتبر داخلی شامل سپیدار – راهکاران ابری – ابرستان و و یک نرم افزار خارجی به نام ZOHO (که البته به دلیل تحریم ها , تاکنون عملیاتی نشده) گردیده است

5-         شناسایی و تشکیل یک تیم خبره و با تجربه برای طراحی سایت های آتیلا

تمامی زیرساخت ها و سرویس ها مذکوردر واقع پشتیبان ارائه خدمات به اصلی ترین محصول آتیلا با عنوان

ای فایلینگ ( E-filing.ir )

محسوب می گردند.

ای فایلینگ  یا سامانه خدمات بیمه و مالیات کسب و کارهای کوچک چیست و مزایای آن کدام است؟

با راه اندازی سیستم ها و فرایند های پنجگانه فوق همراه با اجرایی شدن مدل های مدیریت پروژه و استاندارد سازی عملیات و خدمات مالی و مالیاتی در امور داخلی آتیلا خوشبختانه مهمترین محصول شرکت خدمات تخصصی آتیلا در قالب سامانه ای برای ارائه خدمات بیمه و مالیات به مشاغل , استارتاپ ها و شرکت های کوچک تازه تاسیس آماده سازی و وارد و فاز یک (۱) خود یعنی ارائه خدمات اظهارنامه 1400 مشاغل گردیده است.

این سرویس در حال حاضر تمامی ویژگی ها و ساختارهای مورد نیاز برای تهیه و ارسال بیش از 2000 اظهارنامه مالیاتی مشاغل را به صورت روزانه دارا می باشد که با در صورت لزوم در کمترین زمان ممکن , امکان افزایش دو برابری این ظرفیت را نیز دارد.

مراحل انجام کار چیست؟

مراحل تهیه و ارائه خدمات اظهارنامه مالیاتی 1400 که مجموع آن حداکثر تا دو ساعت به طول خواهد انجامید عبارتند از :

مرحله یک (۱) پیش ثبت نام  با استفاده از شماره گیری کد *6655*66688#

۱- همزمان با پیش ثبت نام , اطلاعات و مستندات لازم از شما دریافت خواهد شد و به صورت خودکار و آنلاین مشاوره های لازم را نیز دریافت خواهید کرد

مرحله دو (۲) : ثبت اظهارنامه به صورت پیش نویس

حداکثر ظرف یک ساعت بعد از پیش ثبت نام , نسبت به تهیه و ارسال پیش نویس اظهارنامه برای شما اقدام خواهد شد.

در صورتی که مدارک شما ناقص باشد و یا اینکه وضعیت پرونده مالیاتی شما در سطح قابل قبول نباشد (وضعیت ۴۵) مشاورین و همکاران ما برای رفع نواقص و ارائه مشاوره های لازم با شما تماس خواهند گرفت

مرحله سه (۳) : تایید و ارسال نهایی

بعد از تایید اطلاعات و مالیات محاسبه شده (براساس اطلاعات ارائه شده توسط شما) , اظهارنامه مالیاتی تایید و ارسال و کد رهگیری مربوطه همراه با قبض پراخت مالیات برای شما ارسال خواهد شد.

 بزرگترین سامانه مشاوره و خدمات بیمه و مالیات

مزایای استفاده از سامانه ای فایلینگ چیست؟

با توجه به اینکه این نوع از سرویس , به صورت آنلاین و دورکاری ارائه می شود و جدای از اینکه دارای تمامی امتیازات مرتبط با ۱- پشتیبانی یک تیم حرفه ای به صورت 24 ساعته ( تا پایان مهلت ارسال اظهارنامه) و ۲- زیرساخت ها و امکانات پیش بینی شده در سایت (و حساب کاربری)‌ را دارا می باشد , امتیازات زیر را نیز برای متقاضیان خواهد داشت :

۱- راه های ارتباطی متنوع و ساده که در انتهای متن حاضر ارائه گردیده است.

۲- پشتیبانی به صورت کامل و طی سال که این نوع خدمات را نمی توان از کافی نت ها انتظار داشت

۳- برنامه ریزی ها و استانداردهای اجرای عملیات که در آن ضمن دسته بندی , مرحله بندی و استاندارد سازی عملیات , خروجی ها حداقل یک مرحله ممیزی و کنترل میشود. جالب آنکه کل این فرایند , در کمتر از دو یا سه ساعت انجام خواهد شد

۴- خدمات رسانی ۲۴ ساعته در طی شبانه روز برای متقاضیان در شرایط پیک کار (25 الی 31 خرداد)

۵-  ارائه مشاوره های مالی و مالیاتی به متقاضیان در مواقع مورد لزوم توسط افراد بسیار خوشنام و متخصص در امور مالی و مالیاتی

  1.  بزرگترین سامانه مشاوره و خدمات بیمه و مالیات

اهم راه های ارتباطی با آتیلا برای دریافت خدمات :

1- شماره گیری کد  #66688*6655*

2- تماس با شماره  های  : 26 4243 28 021   و  26 4241 28 021   (داخلی ۱ تا ۹)

(از سراسر کشور می توانند تماس بگیرند و درخواست ارسال اظهارنامه نمایند)

3-اشتراک در سایت :

https://e-filing.ir

حجم ویدیو: ۸.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز