خبرگزاری کار ایران

خدمات پزشکان متخصص مغز و اعصاب چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۱۶

بیماری های مغز و اعصاب می توانند جنبه های مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند، و مسئله وقت درباره ی این نوع بیماری ها بسیار اهمیت دارد، بنابراین با مشاهده علائم اولیه افراد باید به سرعت برای تشخیص و درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایند.

خدمات پزشکان متخصص مغز و اعصاب

بیماری هایی که با اعصاب و روان افراد ارتباط دارند، بسیار فرسایشی بوده و می تواند تمام زندگی افراد را تحت شعاع قرار دهد. بنابراین به محض مشاهده اولین علائم باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود، زیرا بیماری های عصبی به صورت تصاعدی پیش می رود و در مدت کوتاهی می تواند تمام سیستم عصبی را درگیر کرده و تاثیرات منفی خود را نشان دهد.

اختلال در سیستم عصبی کارکرد دیگر اندام ها را به چالش می کشاند و افراد از ادامه فعالیت روزمره خود باز می مانند. در برخی مواقع جدی نگرفتن علائم می تواند فلج های دائمی و ناتوانی همیشگی برای افراد به وجود بیاورد. بهترین توصیه آشنایی افراد با پزشکان متخصص در این زمینه می باشد، که در مواقع ضروری به آنها مراجعه کرده و مسیر درمان را پیگیری نمایند. 

پزشک متخصص مغز و اعصاب کیست؟ 

متخصص مغز و اعصاب جزو رشته های مهم پزشکی است که بعد از گذراندن دوره ی هفت ساله پزشکی عمومی، علاقه مندان به رشته مغز و اعصاب دوره تخصص چهارساله را آغاز خواهند کرد، و تحت آموزش های لازم برای تشخیص و درمان اختلالات عصبی قرار می گیرند.

بیماری هایی که با سیستم عصبی در ارتباط است طیف گسترده ای دارد، و تنها محدود به مغز نمی شود، بلکه اندام ها و عضله های عصبی مانند نخاع نیز مجموعه ای از دستگاه عصبی را تشکیل می دهند، بنابراین دکتر مغز و اعصاب با دانش و مهارت خود می بایست به تحلیل و تجزیه سیستم عصبی بپردازد، و افراد برای بررسی مشکلات ناشی از مغز و کارکرد آن ابتدا باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه نمایند. در سایت پی جو میتوانید لیست کاملی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب در شیراز ، اصفهان ، یزد و سایر شهرهای ایران را مشاهده نمایید.

متخصص مغز و اعصاب چه خدماتی ارائه می دهد؟ 

اولین قدم در مواجهه بیمار با پزشک معاینه است. متخصص مغز و اعصاب ابتدا به معاینه دقیق بیمار می پردازد، دریافت شرح حال از بیمار و اطلاع از حالت مختلف او در شبانه روز می تواند داده های مفیدی را در اختیار پزشک قرار دهد. به طور معلوم یافته های ابتدایی برای پزشک مشخص می کند که چه مسیری باید توسط بیمار پیموده شود.

همانطور که گفته شد زمان در بیماری های عصبی نقش بسیار مهمی دارد، و ضمن اینکه افراد باید با مشاهده علائم بلافاصله‌ به پزشک مراجعه کنند، متخصصان نیز با انجام آزمایشات دقیق و جلوگیری از هدر رفتن وقت مانع پیشرفت بیماری می شوند. آزمایشاتی که برای بیماری های عصبی در نظر گرفته شده شامل سی تی اسکن، MRI، نوار مغزی و.. می باشد، که پزشک با ارزیابی آن می تواند به تشخیص نهایی برسد. 

خدمات پزشکان متخصص مغز و اعصاب چیست؟

علائم مختلفی وجود دارد که گمانه زنی درباره ی بیماری های مغز و اعصاب را قوت میبخشد، علائمی مانند سردرد ها و سرگیجه های مداوم، تحمل بیش‌ از 15 بار سردرد شدید در ماه، سردرد های خوشه ای، سردرد های میگرنی، تنگی عروقی مغزی، خونریزی مغزی، اختلالات خواب، حملات تشنجی، بیماری های پیشرونده ای همچون آلزایمر و پارکینسون و… بیماری های مختلفی هستند که اعصاب مرکزی و مغز افراد را دچار اختلال می کند و می تواند آسیب های جدی به زندگی روزمره افراد وارد کند، بنابراین با مشاهده هر یک از مشکلات مغزی توصیه اکید مراجعه به پزشک مغز و اعصاب می باشد.

با روشن شدن بیماری متخصص مغز و اعصاب داروهای لازم را تجویز می نماید، و با چکاپ دوره ای بیمار روند تاثیر دارو را ارزیابی خواهد کرد. در برخی مواقع بیماری به سایر درمان ها نیاز دارد که در این صورت وی به جراح مغز و اعصاب ارجاع داده می شود، اما به طور معمول گام های ابتدایی توسط پزشک مغز و اعصاب پیموده می شود. 

معرفی پزشکان متخصص مغز و اعصاب خوب در سایت پی جو

شما با مراجعه به سایت پی جو می توانید با طیف گسترده ای از پزشکان متخصص مغز و اعصاب معتبر آشنا شوید، سایت جامع پی جو در اسرع وقت پزشک مربوطه را در هر نقطه از ایران به شما معرفی خواهد کرد، و بدون اتلاف وقت می توانید پزشک خود را جستجو نمایید و شرح خدمات پزشکان متخصص مغز و اعصاب در شهرهای مختلف مانند متخصص مغز و اعصاب اهواز ، متخصص مغز و اعصاب کرمان و سایر شهرهای ایران را مشاهده نمایید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز