خبرگزاری کار ایران

کانل پیش عایق چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۷۳۰

کانال پیش عایق یا کانال از پیش عایق شده یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا است که در اکثر کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع این دسته از کانال‌ها نسل جدیدی از کانال‌های انتقال هوا هستند که به صورت یکپارچه ساخته می‌شوند.

کانالهای از پیش عایق شده دارای وزن بسیار سبکی هستند و همین موضوع فرایند حمل و نقل و نصب آن‌ها را بسیار ساده‌تر کرده است. آیا وجه تمایز کانال پیش عایق از سایر کانال‌های انتقال هوا را می‌دانید؟ ممکن است با سیستم‌های انتقال هوای سنتی بیشتر آشنا باشید.

صنعت تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در صنعت تاسیسات ساختمان‌ها، تعبیه کانال‌‌های انتقال هوا موضوعی مهم و حیاتی است. استفاده از کانال‌های انتقال هوا معمولی اغلب محدودیت‌هایی دارد که مصرف کنندگان آن‌ها را ناراضی کرده بود. درحالی‌که کانال پیش عایق ویژگی‌های منحصربه‌فردتری دارد که محدودیت کانال‌های معمولی را از میان برداشته است.

یکی از مرسوم‌ترین کانال‌های انتقال هوای سنتی کانال‌های گالوانیزه هستند که هنوز هم در برخی از ساختمان‌های قدیمی به چشم می‌خورند. این کانال‌ها ابتدا نصب شده و سپس عایقکاری می‌شوند. این درحالی است که لایه عایق در کانال پیش عایق به صورت یکپارچه وجود دارد. این ویژگی دو مزیت دارد:

  1. مرحله پوشش کانال با لایه عایق حذف می‌شود که این موضوع سرعت نصب کانال از پیش عایق شده را افزایش می‌دهد.
  2. لایه عایق این کانال‌ها به صورت یکپارچه است پس می‌توان آن را عایق باکیفیت‌تری در نظر گرفت.

در ادامه با ویژگی‌ها و مزیت‌های بیشتری از کانال‌های پیش عایق شده آشنا خواهید شد.

کاربرد کانال‌های از پیش عایق شده

از این کانال‌ها برای انتقال هوا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، سالن‌های ورزشی، سالن‌های صنعتی کوچک و بزرگ، کارخانه‌ها و... استفاده می‌شود. از این سیستم‌های انتقال هوا به طور ویژه می‌توان در صنعت‌هایی چون صنایع زیر استفاده کرد:

  • فضاهایی که به رطوبت نسبی بالا نیازمند هستند.
  • صنایع تولید مواد آشامیدنی، دارویی و مواد غذایی
  • فضاهای استریل و اتاق‌های تمیز
  • استفاده در مکان‌هایی که نیاز است کانال‌های انتقال هوا در برابر آتش مقاوم باشند.
  • استفاده در صنایع سنگین که نیاز است با کمک سیستم‌های انتقال هوا ذرات جامد معلق در هوا به بیرون منتقل شوند.
  • استفاده به عنوان کانال‌های دودکش در آشپزخانه‌های بزرگ

مزایای استفاده از کانال پیش عایق

همان‌طور که تا به اینجای مطلب خواندید با ورود کانال‌های پیش عایق محدودیت‌های زیادی در رابطه با استفاده از کانال‌های قدیمی انتقال هوا برطرف شد. برای درک بهتر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کانال‌های از پیش عایق شده انتقال هوا در ادامه به مزیت‌های استفاده از این کانال‌ها اشاره خواهیم کرد که در تصمیم شما برای استفاده از این دسته کانال‌ها به جای سیستم‌های قدیمی انتقال هوا قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

کانل پیش عایق چیست؟

وزن کم کانال از پیش عایق شده

یکی از چالش‌های استفاده ازکانال‌های انتقال هوا سنتی وزن زیاد آن‌ها بود. کانالهای از پیش عایق شده به دلیل استفاده از متریال سبک نسبت به دیگر سیستم‌های انتقال هوا وزن کمتری دارند. برای درک بهتر این ویژگی بد نیست بدانید که وزن کانال‌های پیش عایق حدود 28 درصد وزن کانال‌های گالوانیزه است! وزن سنگین این کانال‌های انتقال هوا فشار بیشتری را به دیوار یا سقفی وارد می‌کند که قرار است این سیستم انتقال هوا بر روی آن‌ها نصب شود.

 از طرفی برای نصب کانال‌های انتقال هوا گالوانیزه برای مهار وزن کانال نیاز به نصب ساپورت‌های محکم در فواصل نزدیک به یک دیگر است. از همین‌رو کم بودن وزن کانال‌های پیش عایق بار تحمیلی به دیوارها یا سقف را کاهش داده و ساپورت‌های کانال کشی نیز حذف خواهند شد.

افزایش سرعت نصب و اجرای کانال پیش عایق

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم اجرای کانال‌های انتقال هوای متداول شامل دو مرحله است؛ در مرحله اول کانال کشی صورت گرفته و در مرحله بعد این کانال‌ها عایق می‌شوند. در حالی که سیستم‌های جدید انتقال هوا همان‌طور که از نامشان پیداست از پیش عایق شده هستند. اتصالات کانال‌های پیش عایق از قبل آماده بوده و سرعت کانال کشی بیشتر خواهد بود.

اشغال فضای کمتر توسط کانالهای از پیش عایق شده

از وزن سنگین و سرعت پایین نصب کانال‌های قدیمی انتقال هوا که بگذریم، اشغال فضای زیاد نیز از دیگر محدودیت‌های استفاده از این کانال‌ها به شمار می‌رود. کانال پیش عایق این چالش را نیز رفع کرده است. برای نصب یک کانال انتقال هوا گالوانیزه فضای دیوار یا سقف مجاور کانال نیز برای عایق کاری این کانال‌ها اشغال می‌شود درحالی‌که یکپارچه بودن کانال‌ از پیش عایق شده موجب افزایش فضای مفید در ساختمان می‌شود.

کانل پیش عایق چیست؟

کمتر بودن قیمت کانال پیش عایق شده

از دیگر مزیت‌های استفاده از این کانال‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به نصب و اجرای این سیستم‌های انتقال هوا اشاره کرد. مرحله عایق کاری کانال‌های قدیمی خود به تنهایی هزینه ناشی از خرید و نصب این سیستم‌ها را افزایش می‌دهد. این در حالی است که در کانال‌های پیش عایق شده به دلیل یکپارچه بودن پوشش عایق بر روی آن‌ها و وزن کمی که دارند پروسه اجرا با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تری صورت گرفته و هزینه‌های ناشی از نصب و اجرا را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

دیگر مزیت‌های کانالهای از پیش عایق

علاوه بر تمامی موارد فوق کانال‌های پیش عایق شده دارای مزایای دیگری نیز هستند. مواردی چون کاهش هزینه مصرفی به دلیل کیفیت بالاتر عایق کاری، اصطکاک پایین، کاهش نشتی هوا، کاهش هزینه‌های جانبی و مقاومت حرارتی بالا از دیگر مزیت‌های این دسته از کانال‌ها به شمار می‌روند. برای اطلاع از مزیت‌های بیشتر کانال پیش عایق نسبت به کانال‌های قدیمی بهتر است قبل از خرید کانال از پیش عایق شده ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را به صورت دقیق از فروشنده پرس‌وجو کنید.

قیمت کانال پیش عایق مشهد

یکی از اصلی‌ترین پارامترهای تعیین قیمت کانال پیش عایق مشهد قیمت ورق پیش عایق و نوع عایق آن کانال است. اجزای تشکیل دهنده یک کانال پیش عایق فوم سرد تزریقی از نوع پلی اورتان به همراه دو لایه آلومینیوم برای جدار داخلی این کانال انتقال هوا است. این دسته از کانال‌های انتقال هوا در مقایسه با کانال کولر پلیمری یا ورق پیش عایق پی پال قیمت مناسب‌تری دارند. کانال پیش عایق علاوه بر پلی یورتان می‌تواند کانال فنولیک یا فلکسیبل نیز باشد که این ورق‌ در تعیین قیمت اثرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز