خبرگزاری کار ایران

شیوه صحیح شارژ باتری موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۷۱

یکی از دغدغه های مهم مربوط به گوشی های موبایل، طول عمر باتری و مشکل خرابی تدریجی آن است.

یکی از دغدغه های مهم مربوط به گوشی های موبایل، طول عمر باتری موبایل و مشکل خرابی تدریجی آن است.سایت فونی شاپ یکی از معتبر ترین سایت ها با ارائه ی بهترین باتری های موبایل در تمامی برندها مشکل خرابی باتری هارا حل کرده است و با خیال راحت می توانید از آن خرید کنید. امروزه اکثر باتری ها جدانشدنی بوده و تعویض آن ها سخت تر از نسل های قبلی است. بنابراین افراد به دنبال راهی برای کاهش سرعت روند تخریبی باتری هستند که یکی از این موارد نیز مربوط به شارژ صحیح باتری است. البته معمولاً پس از 2 تا 3 سال استفاده، باتری ها به میزان زیادی کیفیت اولیه خود را بطور غیر قابل برگشتی از دست می دهند که در این شرایط ناچار به تعویض آن ها و خرید باتری موبایل جدید خواهید بود.

برای جلوگیری از خرابی سریع باتری موبایل، کارهای متعددی اعم از مدیریت مصرف شارژ و ایجاد تغییرات در تنظیمات گوشی را می توانید انجام دهید. یکی از مهم ترین و مؤثرترین عوامل خرابی باتری، شارژ آن به روش های نادرست می باشد که در کوتاه مدت و به میزان بیشتری در بلندمدت سبب کاهش کیفیت باتری موبایل شما خواهد شد. میزان شارژ باتری، استفاده از شارژرهای استاندارد، امکان استفاده از گوشی هنگام شارژ و تعدادی نکات دیگر را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

میزان شارژ باتری موبایل

آزمایشات مختلف نشان می دهد که گوشی های موبایل معمولاً با شارژ 50 درصد در بهترین شرایط استفاده قرار دارند. از این رو نیازی به شارژ کامل و 100 درصدی باتری موبایل وجود نداشته و حتی ممکن است آثار مخربی بر باتری داشته باشد. از سوی دیگر، استفاده کامل از شارژ باتری نیز در خرابی تدریجی آن مؤثر بوده و بهتر است از کاهش شدید شارژ آن جلوگیری به عمل آورید. طبق ادعای کارشناسان، بهترین بازه شارژ برای گوشی های امروزی، 20 تا 80 درصد است.

 

 باتری های امروزی برخلاف نسل های قبلی، از تکنولوژی جدیدی بهره می گیرند که هنگام 100 درصد شدن شارژ، از ورود جریان انرژی به داخل باتری جلوگیری می کنند. از این رو شارژ کردن بیش از حد باتری در طول روز یا شارژ باتری در شب، به اندازه سال های قبلی نمی تواند در کیفیت باتری تأثیر منفی داشته باشد. اما این تمام ماجرا نیست؛ هدر رفتن حجم زیادی از انرژی هنگام شارژ بیش از حد، سبب تولید گرمای اضافی شده که بر روی گوشی و خود باتری در بلندمدت تأثیر منفی زیادی خواهد داشت. این جریان اضافی بر روی لیتیوم بکاررفته در ساخت باتری نیز مؤثر بوده و به تدریج باعث کاهش کیفیت و خرابی آن خواهد شد.

اشتباهات رایج در شارژ باتری موبایل

بهترین حالت برای شارژ باتری، انجام این عمل هنگام خاموش بودن گوشی موبایل است. درکل استفاده از برنامه های مختلف هنگام شارژ، در روند طبیعی شارژ باتری خلل ایجاد کرده و این عمل در بلندمدت موجب خرابی آن خواهد شد. ورود جریان انرژی به داخل باتری و همزمان خروج آن برای استفاده از برنامه های مختلف، بطور مشخصی آسیب رسان بوده و بهتر است استفاده از گوشی در این شرایط را به کمترین میزان ممکن رسانده و یا همان طور که در ابتدا ذکر شد، در صورت امکان، گوشی را خاموش کنید. این فرآیند در صورت ادامه دار بودن در نهایت منجر به داغ شدن بیش از حد باتری نیز می شود که به مرور سبب خرابی خود باتری شده و بر سایر بخش های سخت افزاری گوشی نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.

یکی دیگر از نکات مهم مربوط به شارژ باتری موبایل، استفاده از شارژر اصلی و استاندارد گوشی است. امروزه شارژرهای متعددی تولید شده و با ویژگی های متعددی نیز به فروش می روند. با این وجود، بهترین شارژر ممکن برای هر گوشی شارژر استاندارد آن است؛ چون ولتاژ آن بطور ویژه برای باتری موبایل شما طراحی شده و ولتاژ شارژرهای دیگر ممکن است با باتری موبایل شما همخوانی نداشته باشد. این تفاوت ولتاژ در نهایت موجب خرابی باتری در بلندمدت خواهد شد. هنگام مشاهده خرابی نیز چاره ای جز تعویض باتری نخواهید داشت.

جمع بندی

علاوه بر موارد اشاره شده در این مطلب، مواردی چون استفاده بیش از حد از قابلیت فست شارژ و دمای محیط شارژ گوشی نیز می توانند در کیفیت باطری تأثیرگذار باشند. شارژرهای ویژه فست شارژ در بعضی برندها حتی تا 70 درصد سرعت شارژ باطری موبایل را افزایش می دهند. این افزایش شدت جریان در بلندمدت می تواند سرعت تخریب و کاهش کیفیت باطری را نیز متعاقباً افزایش دهد. از این رو بهتر است در روش های شارژ گوشی خود اعتدال را رعایت کرده و در صورت امکان از شارژ معمولی نیز استفاده کنید. شارژ باطری موبایل به نوبه خود موجب داغ شدن آن نیز می شود؛ داغ شدن باطری نیز بر سایر بخش های سخت افزاری گوشی تأثیرگذار است. بنابراین حدالامکان باید در محیط هایی با دمای پایین تر باطری موبایل خود را شارژ کنید.

 

بطور کلی باتری موبایل تحت تأثیر عوامل مختلفی در طول زمان کیفیت خود را از دست می دهد. لیتیومی بودن باتری های امروزی نیز در این عمل مؤثر بوده و تنها کاری که کاربران می توانند انجام دهند، کاهش سرعت این روند تخریبی است. یکی از عوامل مهمی که بر این فرآیند تأثیرگذار است، شیوه شارژ باتری موبایل می باشد که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم. با این وجود، به این نکته نیز باید توجه کرد که دیر یا زود باتری های موبایل کیفیت اولیه خود را از دست خواهند داد. باتری های خراب شده نیز بطور مشخصی در بلندمدت سبب بروز آسیب های ثانویه در سایر بخش های سخت افزاری گوشی می شوند. از این رو تعویض آن ها پس از مشاهده آثار خرابی در اسرع وقت به همه افراد توصیه می شود.

با توجه به نکات ذکر شده در مورد ولتاژ اختصاصی شارژر استاندارد هر باتری، بهتر است هنگام خرید باتری موبایل جدید نسبت به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. باتری اصلی موبایل همخوانی بیشتری با شارژر ویژه گوشی داشته و طول عمر و کیفیت اولیه خود را مدت بیشتری حفظ می کند. روش های ذکر شده در مورد شیوه صحیح شارژ نیز در باتری اصلی تأثیر بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز