خبرگزاری کار ایران

آموزش 0 تا 100 شبکه اجتماعی اینستاگرام

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۳۷۰

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی است که مثل و مانند ندارد و این پلتفرم حول اشتراک تصاویر و فیلم ساخته شده است.

اینستاگرام در سال 2012 توسط شرکت فیسبوک خریداری شد و با بیش از 1 میلیارد اکانت ثبت شده به عنوان بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است.

به نظر میرسد که امروزه بیشتر افراد از اینستاگرام استفاده می کنند. از مشاغل کوچک گرفته تا مشاغل بزرگ، سازمان های خبری، موسسات فرهنگی، مشاهیر، موسیقی دان ها، عکاسان و غیره همگی از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم 0 تا 100 اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید. ما در چیکاو Chikav.ir مقالات متنوعی در زمینه آموزش اینستاگرام حرفه ای تهیه کرده ایم که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

شروع کار با اینستاگرام

1.     دانلود اینستاگرام و ایجاد حساب کاربری

این شبکه اجتماعی در نسخه های Android، Ios و Windows به صورت رایگان در دسترس است و شما می توانید آن را برای سیستم مورد نظر خود دانلود کنید و یک حساب جدید بسازید.

2.     ساخت اکانت اینستاگرام

با باز کردن اپلیکیشن از شما خواسته می شود تا یک اکانت جدید بسازید و یا با اکانت فیسبوک خود وارد شوید. این روند بسیار ساده است و شامل: شماره تلفن تا ایمیل، نام کامل، نام کاربری مورد نظر و رمز عبور است. پس از ایجاد اولین اکانت می توانید اکانت های دیگری بسازید و چندین اکانت را مدیریت کنید.

3.     تنظیم پروفایل

به قسمت پروفایل که می روید، می توانید عکس پروفایل خود را ببینید و همچنین مطلع شوید که چه کسانی را دنبال کنید و چه کسانی شما را دنبال می کنند. در این قسمت می توانید به تنظیمات اصلی اینستاگرام نیز دسترسی پیدا کنید.

صفحه پروفایل تنها چیزی است که غالب افراد از آن بازدید می کنند، پس سعی کنید نام کاربری، عکس پروفایل و بیوگرافی خود را به روز نگه دارید. عکس پروفایل شما نمادی است که با نام کاربریتان در کل سیستم عامل نشان داده می شود، این در حالی است که بیوگرافی فضایی برای ارائه شرح مختصری از خود یا برند است.

در صورت امکان می تواندی لینک وب سایت خود را در قسمت بیو وارد کنید. با ضربه روی "ویرایش نمایه" می توانید در هر زمان که خواستید تغییرات لازم در پروفایل خود ایجاد کنید. شما می توانید اعلان های آن را فعال ی غیرفعال کنید. حالا که برنامه را دانلود کرده اید و حساب کاربری خود را ساخته اید، زمان آن رسیده که نحوه کار با آن را یاد بگیرید.

آموزش 0 تا 100 شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام، شبکه ای است که با هر بار باز کردن آن، شما را با انبوهی از پست های آموزشی، خبری و غیره روبرو می کند. به طور کلی اینستاگرام شامل:

صفحه اصلی: در این بخش شما می توانید پست هایی که از طرف دوستانتان به اشتراک گذاشته شده اند را ببینید.

جستجو یا اکسپلور: نماد ذره بین شما را به صفحه جستجو یا اکسپلور می برد. در این قسمت می توانید اکانت هایی که هنوز دنبال نمی کنید، اما به محتوای آنها علاقه دارید را دنبال کنید. در این بخش می توانید مطالب مورد نظر را نیز جستجو کرد.

آپلود یا بارگذاری: دکمه مثبت (+) نشان می دهد که شما می توانید عکس و فیلم های مورد نظر خود را آپلود و ویرایش کنید.

فعالیت: نماد قلب شما را به صفحه ای می برد که در میان سایر به روزرسانی های فعالیت، لایک و نظرات روی پست های شما را نمایش می دهد.

پروفایل: این نماد به صفحه پروفایل شما که شرح حال و پست های شما را نشان می دهد، هدایت می شود. در این قسمت می توانید به تنظیمات اینستاگرام نیز دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 7 نوع از بهترین مرورگر اندروید

آپلود، ویرایش و ارسال عکس در اینستاگرام

برای به اشتراک گذاشتن عکس یا فیلم در اینستاگرام باید روی دکمه (+) ضربه بزنید و عکس و فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. اینستاگرام این فرصت را به شما می دهد تا حداکثر 10 عکس و فیلم را برای ارسال همزمان انتخاب کنید.

برای هر پست می توانید از فیلترهای مختلف استفاده کنید. زمانی که عکس یا فیلم مورد نظر شما انتخاب شد، چند مورد اختیاری را نیز باید در نظر داشته باشید که عبارتند از:

استفاده از کپشن: کپشن ها همیشه ایده های خوبی هستند. شما می توانید از کلمات، ایموجی ها و هشتگ ها در کپشن استفاده کنید. درست مانند نظرات، می توانید دوستان را با قرار دادن “@” در مقابل نام کاربری آنها، ذکر کنید. شما می توانید کپشن را در آینده ویرایش یا حذف نمایید.

تگ کردناینستاگرام این فرصت را به شما می دهد تا شخصی را روی پست تگ کنید.

افزودن مکان: تگ های مکان به دیگران اطلاع می دهد که عکس شما از چه جایی گرفته شده است.

امکان ارسال پست در شبکه های اجتماعی دیگراینستاگرام این امکان را به شما می دهد تا همزمان یک پست را در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و تامبلر ارسال کنید.

ویژگی های دیگر اینستاگرام کدامند؟

ارسال و دریافت مستقیم پیام: اینستاگرام علاوه بر اظهار نظر درباره پست افراد، دارای سیستم پیام رسانی مستقیم است که به شما این امکان را می دهد تا با هرکسی که دنبال کنید به طور خصوصی چت کنید. اگر پیامی به شخصی ارسال کنید که شما را دنبال نمی کند، آن پیام در پوشه "درخواست پیام" ذخیره می شود و آن فرد باید این درخواست را رد کند یا بپذیرد.

استوری اینستاگرام: بسیاری از افراد به طور انحصاری از اینستاگرام برای ایجاد و مشاهده استوری یا داستان استفاده می کنند. این پست سفارشی تنها 24 ساعت اعتبار دارد. استوری می تواند ترکیبی از عکس ها و فیلم های کوتاه مدت باشد که در قالب نمایش اسلایدی ارائه شده در منوی بالای شبکه قابل دسترسی است.

لایو: این ویژگی منحصر به شما این امکان را می دهد که یک گفتگوی ویدیویی زنده را پخش و به اشتراک بگذارید. در این میان افراد می توانند در لایو شما قلب بفرستند و نظرات خود را بنویسند.

IGTV: یک پلتفرم ویدیویی با فرم طولانی مخصوص اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می دهد تا فیلم هایی با حداکثر 15 دقیقه آپلود کنند.

کلام آخر

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان شناخته می شود. ما در این مقاله به بررسی 0 تا 100 اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم از این آموزش کاربردی لذت برده باشید. ما در چیکاو علاوه بر آموزش های مرتبط با اینستاگرام مقالات آموزش کامپیوتر رایگان نیز منتشر کرده ایم که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز