خبرگزاری کار ایران

ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش و نحوه رفع این کد خطا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۳۵۷

در این مقاله به بررسی علت نمایش ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم و سپس به شما آموزش می دهیم که چگونه کد خطای E15 در ظرفشویی بوش را رفع نمایید.

ماشین ظرفشویی بوش، یک برند بسیار پرطرفدار و پرفروش در ماشین ظرفشویی می باشد. ماشین ظرفشویی بوش ایرادات خود را در قالب کد خطا به ما نشان می دهد.

یکی از ارور های پر تکرار و شایع در ظرفشویی بوش، ارور  E15 می باشد. وقتی این ارور را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه خود مشاهده کردید، باید به دنبال علت نشت آب به داخل سینی کف دستگاه بگردید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم.

در نتیجه اگر بر روی صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش خود با این ارور مواجه شدید، خواندن این مقاله که توسط تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان بعنوان نمایندگی تعمیرات بوش در تهران گردآوری شده است، می تواند در درک مفهوم ارور و نحوه ی رفع آن اطلاعات خوبی را به شما اضافه کند.

ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش به چه معناست؟

این ارور به معنای فعال شدن سوئیچ ایمنی آب می باشد. در واقع این ارورو به شما می گوید که سیستم محافظت از نشتی اجرا شده است و در دستگاه نشت آب وجود دارد. در صورتی که در سینی کف ماشین ظرفشویی بوش شما آب جمع شود، یک قطعه یونولیتی ( شناور ) کمی از جایش بلند می شود و به برد اعلام می کند که داخل سینی آب جمع شده است و دستگاه نشتی دارد و این ارور به صورت E15 نمایش داده می شود و ورود آب به دستگاه متوقف می شود. در نتیجه شما باید به دنبال یافتن علت نشت آب و سپس رفع مشکل نشتی باشید تا بتوانید این ارور را بر طرف کنید. همچنین توجه داشته باشید که در صورت بروز ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش، دستگاه به طور مداوم آب را پمپاژ می کند ( پمپ تخلیه آب را تخلیه می کند ) و سپس دستگاه خاموش می شود.  

علل بروز ارور یا کد خطای E15 در ظرفشویی بوش

  • خرابی سنسور نشتی
  • انسداد سیستم تخلیه ( زهکشی )
  • خرابی آبپاش
  • خرابی مخزن یا کابین داخلی دستگاه
  • خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

خرابی سنسور نشتی

گاهی ممکن است که علت بروز ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش، بخاطر خرابی سنسور نشتی باشد. در واقع ممکن است که اصلا آب در سینی کف دستگاه وجود نداشته باشد، اما این ارور نمایش داده شود، که در این صورت احتمالا سنسور نشتی معیوب است و باید تعویض گردد. این سنسور بر روی یک قطعه ی پلاستیکی و در پایین دستگاه قرار دارد.  

انسداد سیستم تخلیه ( زهکشی )

اگر دستگاه دچار نشت شده است، احتمالا سیستم تخلیه دچار مشکل شده است. یعنی یکی از این موارد فیلتر، شلنگ، فاضلاب، مسدود است. در صورتی که هر یک از این موارد دارای گرفتگی باشند، تخلیه به درستی انجام نمی شود. بنابراین اگر فیلتر تخلیه توسط باقی مانده ذرات مواد غذایی مسدود است باید کاملا تمیز شود، اگر شلنگ تخلیه مسدود است باید تعویض گردد و اگر فاضلاب منزل پر است باید لوله کش مشکل فاضلاب را رفع کند تا مشکل تخلیه بر طرف گردد. همچنین در صورت پارگی شلنگ ورودی آب یا شلنگ تخلیه، باید آن ها تعویض گردند.

خرابی آبپاش

گاهی ممکن است که آبپاش بخاطر مرور زمان یا بر اثر وارد شدن ضربه  یا به علت بالابودن فشار آب، دچار شکستگی شود و در نتیجه بازوه های آبپاش نمی توانند به درستی آب را اسپری کنند و باعث می شود که آب با فشار بالا، وارد قسمت های زیرین دستگاه شود. در این صورت باید بازو های آبپاش بررسی شود و در صورت شکستگی باید تعویض گردند.

خرابی مخزن یا کابین داخلی دستگاه

گاهی ممکن است که علت نشت آب به داخل سینی کف دستگاه، سوراخ بودن یا فرسودگی کابین داخلی دستگاه باشد. همانطور که می دانید آب در داخل کابین جمع می شود و سپس تخلیه می شود و تمام مراحل شستشو در این محفظه انجام می شوند. در نتیجه اگر جایی از کابین سوراخ باشد یا کابین فرسوده باشد، آب به داخل سینی کف نفوذ می کند و باعث می شود که سیستم حفاظت از نشت فعال شود. البته این مورد بسیار نادر می باشد و در مورد دستگاه هایی که برای مدت زیادی کار کردند ممکن است که اتفاق بیوفتد. معمولا سوراخ شدن کابین می تواند به مرور زمان یا بخاطر استفاده از نمک و جلا دهنده ی تقلبی اتفاق می افتد.

خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات ممکن است که علت اصلی بروز این ارور خرابی برد الکترونیکی دستگاه باشد. در صورت خرابی برد، ممکن است که آبگیری به صورت مداوم انجام شود و برد دستور قطع آب را صادر نکند و در نتیجه آب از داخل کابین سر ریز شود و وارد سینی کف دستگاه شود و در نتیجه این ارور رخ دهد. بنابراین خرابی برد می تواند باعث افزایش سطح آبگیری شود. در این صورت باید برد دستگاه توسط تکنسین متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بررسی و تعمیر و یا تعویض گردد.

ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش و نحوه رفع این کد خطا

نحوه ی رفع ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش

جهت رفع این ارور به صورت موقتی یک روش ساده وجود دارد، آن هم این که می توانید دستگاه را با زاویه 45 درجه به سمت راست کج کنید و دکمه ی پاور دستگاه را فشار دهید تا دستگاه روشن شود، و آب جمع شده در سینی دستگاه به یک سمت جمع شود تا شناور مجددا تنظیم شود و ارور به صورت موقتی رفع گردد. البته توجه داشته باشید که این روش یک راه حل جهت رفع مشکل نشت نمی باشد، بلکه با انجام این کار شما می توانید به صورت موقتی ارور را پاک کنید.

اما جهت رفع ارور و تعمیر دستگاه باید ابتدا دستگاه از برق کشیده شود و محل دقیق نشت پیدا شود و مشکل نشت رفع گردد. سپس باید پنل جلویی دستگاه باز شود و سینی بررسی شود، در صورتی که داخل سینی آب جمع شده بود، باید با دستمال آب کاملا جمع شود و حداقل یک روز کامل دستگاه فرصت داشته باشد که کاملا خشک شود و سپس می توانید از دستگاه استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید، پیدا کردن علت نشت و رفع آن در بیشتر موارد یک کار کاملا تخصصی می باشد و لازم است تا توسط تکنسین متخصص انجام شود.

جمع بندی بحث

ما در این مقاله به بررسی مهم ترین علل بروز ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش پرداختیم. وقتی این ارور را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه خود مشاهده کردید، باید به دنبال علت نشت آب به داخل سینی کف دستگاه بگردید. تا زمانی که علت نشت آب را پیدا نکردید و مشکل نشت را بر طرف نکردید، نباید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که جهت بررسی دستگاه باید حتما دستگاه را از برق جدا کنید و در صورتی که مهارت و تخصص کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش را ندارید، هرگز اقدام به تعمیر و بررسی دستگاه خود نکنید و برای این منظور از یک تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی بوش از تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز مانند نمایندگی دیبا پشتیبان ایرانیان www.boschposhtiban.ir کمک بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز