خبرگزاری کار ایران

خرید فرش کودکانه: ویژگی‌هایی که به آن توجه نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۸۱۱

شاید وقتی بخواهیم برای اتاق کودک فرشی خریداری کنیم، اولین و تنها معیاری که در ذهن ما باشد این است که طرح فرش با روحیات کودک سازگار باشد. همانند دیگر وسایل کودک، در خرید فرش کودکانه اغلب به سراغ طرح‌های کارتونی می‌رویم.

البته بخشی از این انتخاب، ناشی از علاقه‌ای است که کودک به شخصیت‌های کارتونی نشان می‌دهد. اما طرح تنها بخشی از ماجراست. در واقع موارد بسیار مهم دیگری در خرید فرش کودکانه وجود دارد که به سلامت کودک باز می‌گردد. امروزه فرش  اتاق کودک در قالب فرش مدرن در بازار عرضه شده و در این مقاله قصد داریم تا شما را در خرید فرش مدرن برای اتاق کودک راهنمایی کنیم.

خرید فرش کودکانه

خرید فرش کودکانه بسته به سن کودک می‌تواند امری پیچیده باشد. هرچه کودک سن کمتری داشته باشد، انتخاب فرش اتاق او باید با حساسیت بیشتری انجام شود. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می‌پردازیم:

جنس فرش

پوست کودک در مقایسه با افراد بالغ حساسیت بیشتری دارد. از این رو، فرشی که برای کودک انتخاب می‌شود باید نرم بوده و زبر نباشد. الیاف فرش بایستی لطیف باشند. استفاده از فرش‌های رایج آکریلیک در بازار برای اتاق کودک توصیه نمی‌شود زیرا این فرش نرمی مورد نیاز را ندارد. همچنین، از آنجا که کودک ممکن است در هنگام بازی، راه رفتن و غیره زمین بخورد، اهمیت این نرمی دوچندان می‌شود.

از سوی دیگر بدن کودک ممکن است واکنش آلرژیک بیشتری نسبت به بزرگسالان به فرش نشان دهد. فرش‌های آکریلیک به دلیل مشکل پرزدهی، برای کودکان مناسب نبوده و بهتر است از آن‌ها صرف نظر کنید. البته بماند که طرح فرش آکریلیک جذابیتی برای کودک شاید نداشته باشد.

فرش‌ کودکانه از جنس پلی‌استر که به دلیل نرمی بسیار بالا که در بازار به نام ابریشم مصنوعی هم شناخته می‌شود، گزینه‌ای بسیار ایده‌ال برای اتاق کودک است. پلی‌استر بسیار نرم بوده و به دلیل ساختار یک‌پارچه الیاف، هیچ گونه پرزدهی نداشته و در نتیجه الیاف آن در هوا معلق نمانده و حساسیتی هم ایجاد نمی‌کند.

ابعاد فرش کودکانه

توجه داشته باشید که فرش اتاق کودک باید فضای بیشتری از اتاق کودک را بپوشاند، زیرا کودک تمایل زیادی به گذران وقت بر روی کف اتاق دارد. در نتیجه بسته به ابعاد اتاق، سعی کنید فرش قسمت عمده‌ی اتاق را پوشانده و از انتقال سرمای کف و همچنین سفتی سطح زیرین به کودک جلوگیری کند. فراموش نکنید که فرش اتاق کودک بر خلاف دیگر قسمت‌های خانه، تنها جنبه‌ی تزئینی ندارد.

طرح فرش کودکانه

همانگونه که قبلا به آن اشاره شد، در خرید فرش کودکانه، طرح و نقش آن اهمیت بسیار بالایی دارد. کودک به دلیل قوه‌ی تخیل بسیار بالا، می‌تواند ساعت‌ها با طرح و نقش وسایل مختلف سرگرم شده و بازی کند. از این رو در خرید فرش کودکانه ابتدا از علایق فرزند خود آگاه شده و حتی از او بپرسید که کدام طرح را بیشتر می‌پسندد. بسیاری از طرح‌های فرش کودکانه شامل اشکال پیچیده و اعداد هستند که حکم زمین بازی را برای کودک ایفا می‎کنند.

 

خرید فرش مدرن

فرش کودک به دلیل ماهیتی که دارد اصولا در دسته‌ی فرش مدرن قرار می‎گیرد. اما فرش مدرن تنها با طرح آن شناخته نمی‌شود. مدرن بودن فرش ترکیبی از جنس، روش بافت، تکنولوژی رنگرزی و غیره است. فرش مدرن با حفط ساختار فرش سنتی، در موارد فوق به کل متفاوت است. در خرید فرش مدرن موارد زیر بسیار مهم هستند:

جنس فرش مدرن

فرش‌های سنتی از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم در نخ خاب استفاده می‌کنند. با ماشینی شدن فرآیند بافت فرش، آکریلیک هم به مجموعه‌ی الیاف سنتی اضافه شده است، اگرچه آن را نمی‌توان کاملا سنتی قلمداد کرد. با این حال فرش مدرن از الیاف مصنوعی پیشرفته مانند «پلی استر وکتران» استفاده می‌کند. اگرچه الیاف مصنوعی دیگری با کیفیت پایین هم در بازار برای بافت فرش استفاده می‌شود که در این مقاله مجال پرداختن به آن‌ها را نداریم. پلی‌استر وکتران بسیاری از معایب الیاف سنتی مانند آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و حشرات را نداشته و رنگ‌پذیری بسیاری خوبی هم دارد.

 

طرح فرش مدرن

اصولا فرش مدرن به دلیل الیاف خاص و فرآیند تولید کاملا اتومات با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا مانند کلاریس، این قابلیت را دارد که هر طرح و نقشی را داشته باشد. فرآیند تولید فرش مدرن به نحوی است که برخلاف فرش‌های سنتی که حداکثر از 10 رنگ تشکل می‌شدند، می‌توانند میلیون‌ها رنگ را در بافت خود داشته باشند و وقتی از دور به آن‌ها نگاه کنید شاید تصور کنید که در حال نگاه کردن به عکسی هستید.

خرید فرش مدرن

اگر قصد خرید فرش کودکانه از سری فرش‌های مدرن را دارید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرش راگ و رنگ سر بزنید. این فروشگاه در آدرس https://www.rugorang.com در دسترس بوده و کلکسیونی از فرش‌های مدرن را برای سلایق مختلف عرضه می‌کند. فروش محصولات به صورت مستقیم از کارخانه (نماینده‌ی رسمی فروش فرش محتشم کاشان)، بررسی تخصصی محصولات، قیمت رقابتی به دلیل حذف واسطه‌ها، معرفی محصولات با استانداردهای روز جهان شامل عکس و مشخصات، همه از ویژگی‌های این فروشگاه هستند. منتظر حضور سبزتان هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز