خبرگزاری کار ایران

بدون دغدغه قبض برق با خیال راحت از کولر گازی استفاده کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۴۳۵

با فرارسیدن فصل گرما، استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها افزایش می یابد. کولرهای گازی از جمله ابزاری است که تقریباً اکثریت منازل و خانواده های ایرانی از آن استفاده می کنند.

علی رغم قابلیت هایی که کولرهای گازی دارند، مصرف برق در این دستگاه ها می تواند نگران کننده باشد. لذا در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع و همچنین ارائه راه حل مناسب در این خصوص بپردازیم. پس اگر شما هم گرما امانتان را بریده و از طرفی دغدغه قبض برق دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از کولر گازی و مانع بزرگ در استفاده از آن

کولرهای گازی نسبت به سایر وسایل سرمایشی مانند کولرهای آبی، مزایای فوق العاده ای دارند. قابلیت های که روز به روز بر استفاده از این نوع دستگاه در منازل و محیط های کار می افزاید. از طرفی دیگر یک مانع بزرگ بر سر راه این شاه کلید سرمایشی قرار دارد! در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

  • عمر زیاد، صدای کم

کولرهای گازی علی رغم هزینه نسبتاً بالا در خرید، طول عمری دو تا سه برابری نسبت به کولرهای برقی دارند. در نتیجه خرید آن ها می تواند خریدی اقتصادی و مقرون به صرفه باشد. همچنین تولید صدای این نوع دستگاه ها ناچیز است و سبب سلب آرامش اعضای خانواده و محل کار نخواهد شد.

  • سرویس آسان و مصرف بهینه انرژی

یکی دیگر از مزایای مهم و برجسته کولرهای گازی صرفه جویی در مصرف انرژی است. در واقع مصرف انرژی در این نوع وسایل سرمایشی تقریباً نصف سایر دستگاه های خنک کننده رایج است. همچنین هزینه های مربوط به نگهداری، پایین بوده و سرویس کولرهای گازی نیز دردسر کمی دارد. این درحالی است که کولرهای آبی نیازمند تعویض و پاکسازی پوشال و یا پمپ خود به صورت سالیانه هستند.

  • خداحافظی با نشتی آب و رطوبت مزاحم

در بسیاری از کولرهای آبی شاهد نشت آب و آسیب به سازه و سقف ساختمان هستیم. اما در اسپیلت ها و کولرهای گازی این مشکل وجود ندارد. حتی در اکثر موارد این مورد از سوی فروشندگان مورد ضمانت قرار می گیرد. همچنین کولرهای آبی به مرور زمان رطوبتی در محیط ایجاد می کنند که سبب کسالت و همچنین رشد باکتری است. لذا کولرهای گازی راه حل مناسبی برای رفع این مشکل هستند. چراکه هیچ یک، مشکل ایجاد رطوبت و آلودگی محیط ندارند.

  • سرمای مطلوب و توزیع یکنواخت سرمایش

در عملکرد برخی از کولرها شاهد آن هستیم که درد مفاصل و احساس ناخوشایندی از سرما به وجود می آید. در حالی که سرمای تولید شده در کولرهای گازی از کیفیتی مطلوب و تؤام با رضایت همراه است. همچنین گردش هوای خنک و ایجاد سرما به شکل یکسان در نقاط مختلف محیط از دیگر ویژگی هاست. در واقع در کولرهای گازی شاهد سردتربودن بخشی از خانه مانند مسیر جلوی دریچه، نسبت به سایر نقاط نخواهیم بود.

مانع بزرگ سر راه خوشبختی!

علی رغم مزایای فوق العاده کولرهای گازی، یک مانع بزرگ سر راه عملکرد بی نقص آن وجود دارد. آن هم مصرف بالای برق  و نرخ تصاعدی قبض برق است. مطالعات نشان می دهد میزان مصرف برق کولرهای گازی 4 تا 5 برابر بیشتر از کولرهای آبی است. از طرفی دیگر و مطابق فرمول های محاسبه قبض برق، با افزایش مصرف، نرخ هزینه به صورت تصاعدی بالا می رود. در واقع می توان گفت تعرفه های برق به صورت پلکانی افزایش می یابند. در نتیجه در کنار مصرف بالای برق و ورود به محدوده های تصاعدی شاهد افزایش چشمگیر در مصرف برق خواهیم بود.

اما راه حل چیست؟

به منظور حل این مشکل و برطرف نمودن مانع اصلی استفاده از کولرهای گازی، استفاده از موتور برق توصیه می شود. موتوربرق های اینورتر در میزان برق، دما و توان موردنیاز دستگاه هماهنگی و تناسب ایجاد می نماید. در نتیجه این عامل، سبب مصرف بهینه برق و نهایتاً کاهش میزان مصرف خواهد شد. در ادامه نیز به بررسی ابعاد مختلف و موتورهای برق مناسب با مصرف خانگی می پردازیم.

بدون دغدغه قبض برق با خیال راحت از کولر گازی استفاده کنید!

عوامل تاثیر گذار در قیمت موتور برق

عوامل متعددی در خرید موتور برق و قیمت نهایی آن مؤثر است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • نوع موتور برق

موتور برق ها در انواع دیزلی، بنزینی و گازسوز وجود دارند. هر یک از این انواع، ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. موتور برق دیزلی از توان بیشتری برخوردار است اما مصرف سوخت بالاتری دارد. ژنراتورهای گازسوز نیز مصرف بسیار کم و سوخت در دسترسی دارند. اما قیمت بالاتر و توان کمتری دارند. لذا قیمت موتور برق بر حسب نوع آن متغیر است.

  • توان ژنراتور

توان دستگاه در واقع انرژی و نیروی دستگاه در تأمین انرژی شماست. در نتیجه هر چه این مقدار بیشتر باشد، ژنراتور در رده بالاتری قرار دارد. لذا برای خرید آن هزینه بیشتری باید پرداخت نمود. توان دستگاه ها اغلب برحسب کیلووات بیان می شود. موتور برق های میان رده با توان بیشتر از 2 کیلووات برای کولرهای گازی می تواند مناسب باشد.

  • برند و شرکت سازنده

بدون شک نام و نشان شرکت تولید کننده ژنراتور یکی از پارامترهای مهم در قیمت آن است. طبیعتاً نام های تجاری باسابقه و معتبر هزینه بالاتری جهت خرید نیاز دارند.در این زمینه برندهای مختلف و متعددی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال برندهای هونداالمکس و هیوندای از برندهای مشهور در این حوزه هستند. برند لانسین نیز موتوربرق های مقرون به صرفه و مناسبی به بازار عرضه کرده است.

  • نوع استارت

موتور برق ها اغلب به صورت هندلی یا دکمه ای یا خودکار هستند. طبیعتاً هرچه تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته سطح بالاتری داشته باشد، قیمت موتور برق بالاتر است.

  • سایر امکانات جانبی

افزوده شدن امکانات و قابلیت های جانبی می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. به عنوان مثال دوگانه سوز بودن موتور برق و قابلیت تولید صدای کم از این نوع امکانات هستند.

 

ویژگی های موتور برق مناسب برای استفاده خانگی 

 

بدون دغدغه قبض برق با خیال راحت از کولر گازی استفاده کنید!

موتور برق های خانگی به منظور عملکرد مناسب باید دارای ویژگی هایی باشند. مهم ترین ویژگی آن است که پاسخگوی نیاز شما باشد. در نتیجه اینکه چه میزان و در چه اندازه از موتور برق استفاده می کنید بسیار اهمیت دارد. آیا هر روز از آن استفاده می کنید یا هرازگاهی؟! در صورت استفاده مداوم بایستی موتور برق های پرتوان و دیزلی انتخاب نمایید.

نوع سوخت یکی دیگر از ویژگی های مهم در ژنراتورهای خانگی است. اگر می خواهید برق یک خانه را تأمین کنید موتور برق دیزلی انتخاب مناسبی است. اگر مصارف خانگی شما کمتر است ژنراتورهای بنزینی و دوگانه سوز نیز انتخاب مناسبی هستند. برای سفر و کمپ نیز ژنراتورهای مسافرتی و گازسوز پیشنهاد می شود.

صدا عامل مهمی در محیط های مسکونی و خانگی است. لذا در صورت استفاده زیاد از دستگاه حتماً به این عامل توجه داشته باشید. همچنین به منظور مصارف خانگی اغلب موتور برق های میان رده و بالارده استفاده می شوند. موتور برق های با توان بالاتر 2 تا 3.5 کیلوات، میان رده و بیشتر نیز بالا رده محسوب می شوند.

در مجموع موتور برق های اینورتر هم از لحاظ صدا و هم از جهات مختلف انتخاب مناسبی برای منازل هستند. مصرف و تولید جریان پایدار و متناسب با دستگاه نظیر کولرهای گازی، وزن کم و طول عمر بالا از دیگر مزایا اینورترهاست. از  طرفی دیگر هزینه و قیمت نهایی آن ها بالاتر بوده و در صورت خرابی و آسیب، تعمیر به سختی صورت می گیرد.

موتور برق شاپ، فروشگاه اینترنتی موتور برق، علف زن و سایر ابزارآلات کشاورزی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز