خبرگزاری کار ایران

درب های ضد سرقت چقدر از خانه شما محافظت می کنند؟ گفتگو با معین شاه ابراهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۴۰

در سال های اخیر بسیاری از خانه هایی که مورد سرقت قرار گرفته اند دارای درب ضد سرقت بوده اند. مردم به امید امنیت و حفاظت از خانه، این محصول را خریداری می کنند اما مشکل کار کجاست و چرا برخی از درب های ضد سرقت نمی توانند در برابر دزد ها از خانه محافظت کنند؟

آیا تمام درب های ضد سرقت ناکارآمد هستند و یا بخشی از این محصولات در بازار تقلبی هستند؟

در این مقاله با معین شاه ابراهیم ، متخصص این حوزه و مالک سام درب گفتگو می کنیم و به این سوالات پاسخ می دهیم و به شما می گوییم چگونه از خانه خود در برابر سارقین محافظت کنید.

آقای شاه ابراهیم سوال اصلی این است که چگونه امنیت خانه خود را 100 درصد کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید به یک تعریف مشترک از امنیت خانه دست پیدا کنیم. امروزه سرقت به وسیله تخریب دیوار، در مغازه ها و فروشگاه ها اتفاق می افتد. سارقین نیمه شب از واحد های کناری، دیوار فروشگاه را خراب می کنند و وسایل را به سرقت می برند. بنابر این، دیوار نیز امنیت 100 درصدی را نمی تواند در پی داشته باشد.

اما دلیل آنکه سارقین دیوار خانه را خراب نمی کنند و سراغ درب می روند، این است که تخریب دیوار خانه سرو صدای زیادی را تولید می کند و همسایه ها از وقوع سرقت مطلع می شوند. اگر فاکتور همسایگان را حذف کنیم، سارقین در چند دقیقه می توانند دیوار را تخریب کنند.

بنابر این یک فاکتور مهم در جلوگیری از سرقت، صدای تخریب است. حالا می خواهد صدای تخریب درب باشد یا دیوار.

فاکتور اصلی دیگر زمان است. هرچه مدت زمان نفوذ به یک خانه بیشتر باشد امکان سرقت کمتر می شود. در اینجا باز نقش همسایگان یک عامل مهم است. اگر سارق بداند هیچ کس مزاحم او نخواهد شد، می تواند با خیال راحت و در مدت زمان بالا به خانه نفوذ کند. حالا می خواهد با شکستن درب باشد یا دیوار فرقی نمی کند.

بنابر این هیچ خانه ای 100 نفوذ ناپذیر نیست زیرا هر مصالحی قابل تخریب است.

امنیت خانه یک پارامتر نسبی است و دو فاکتور زمان نفوذ و صوت، نقش اصلی را در میزان امنیت بازی می کنند. هرچه میزان این دو فاکتور بیشتر باشد امنیت خانه هم بیشتر خواهد بود.

چرا از خانه هایی که دارای درب ضد سرقت هستند به این سادگی سرقت می شود؟

متاسفانه باید بگویم بسیاری از محصولاتی که با نام درب ضد سرقت فروخته می شوند از لحاظ امنیتی با درب های معمولی تفاوت چندانی ندارند.

درب های ضد سرقت دارای قطعات مختلفی مانند شبکه بندی فلزی داخلی، ورقه یکپارچه فلزی، پین های امنیتی، قفل های مخصوص و... هستند. در کنار این قطعات ضخامت چهارچوب و نصب استاندارد هم بسیار مهم است.

باید بگویم یکی از اشکالات این است که مردم با این قطعات آشنا نیستند و از لحاظ فنی نمی دانند دربی که خریداری می کنند دارای چه مشخصات فنی است.

بدون شک دربی که دارای مشخصات فنی بهتر باشد امنیت و قیمت بیشتری خواهد داشت.

لطفا بفرمایید قیمت و امنیت محصولات ایرانی با محصولات چینی و ترک چه تفاوتی دارد؟

یکی از مسائلی که این مشکلات را بوجود آورده قیمت است. مردم بیشتر به دنبال محصول ارزان قیمت هستند، در صورتی که این درب های ضد سرقت قرار است از یک عمر تلاش آن ها محافظت کنند.

در بسیاری از موارد نیز شخص سازنده برای کاهش هزینه ساخت از درب های بی کیفیت استفاده می کند و ساکنین اطلاعی از کیفیت درب خانه خود ندارند.

درب های ارزان قیمت چینی، ایرانی و ترک در بازار بسیار زیاد است که متاسفانه هیچ کدام از امنیت کافی برخوردار نمی باشند.

اکثر درب های چینی درون بازار از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند، درب های ترک هم همین وضعیت را دارند مگر درب هایی که قیمت آن ها حداقل 5 برابر درب های بسیار خوب ایرانی باشد.

درب های ضد سرقت خوب ایرانی نیز وابسته به مشخصات فنی و مشخصات ظاهری دارای قیمت های متفاوتی هستند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی و قطعات این محصول و همچنین قیمت درب ضد سرقت می توانید اینجا کلیک کنید.

شما کدام درب ضد سرقت را به مردم پیشنهاد می کنید.

ما در فروشگاه سام درب تنها درب های ضد سرقت با کیفیت تولید خودمان را ارائه می کنیم. شما می توانید قیمت و مشخصات فنی آن ها را در سایت ببینید. ما درون هر صفحه از محصولات خود، امکان ارتقا امکانات و امنیت محصول را قرار داده ایم که هر مشتری بر اساس نیاز خود می تواند امکانات امنیتی و ظاهری درب را افزایش دهد و قیمت نهایی آن را مشاهده کند.

بنظر من محصولات خوب ایرانی در مقایسه با دیگر محصولات در اولویت هستند البته مردم برای پیدا کردن برند های خوب ایرانی باید کمی وقت بگذارند تا درگیر افراد سودجو نشوند.

درب های ضد سرقت چقدر از خانه شما محافظت می کنند؟ گفتگو با معین شاه ابراهیم

برای افزایش امنیت خانه در کنار درب ضد سرقت چه چیزی را پیشنهاد می کنید؟

استفاده از سیستم های هشدار صوتی می تواند ایده خوبی باشد. البته در مورد خرید سیستم های هشدار نیز باید به دنبال برند های خوب باشید. سیستم های ارزان قیمت می توانند گاه و بیگاه موجبات مزاحمت صوتی را برای همسایگان فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز