خبرگزاری کار ایران

گروه فنی مهندسی ایمن سازگار، فروش و نصب انواع دوربین مداربسته

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۷۴

دوربین مداربسته به کلیه دوربین‌هایی اطلاق می‌گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می‌کنند.

دوربین‌ مداربسته یا(CCTV) چیست؟

دوربین‌های مداربسته (CCTV) دسته ای از دوربین‌ها هستند که معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها به گروه‌های مختلفی مانند دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند.

دوربین مداربسته به کلیه دوربین‌هایی اطلاق می‌گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می‌کنند. از آنجا که اغلب این دوربین‌ها در حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ امنیت بکار می‌رود این واژه بیشتر به همین حیطه برمی‌گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین‌های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می‌گیرد.

 

گروه فنی مهندسی ایمن سازگار، فروش و نصب انواع دوربین مداربسته

 

انواع دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته دام:

دوربین مداربسته دام یا گنبدی، بیشترین استفاده را در نظارت و امنیت فضاهای بسته دارد. نام این دوربین ها از شکل نیم دایره پایه ای که دوربین روی آن قرار می‌گیرد، گرفته شده است. این نوع پایه‌ها و شکل ظاهری برای جلب توجه کمتر دوربین استفاده می‌شوند. البته این پوشش‌ها دوربین را مخفی نمی‌کنند. پایه‌های نیم دایره‌ای شکل، زاویه دید دوربین را مخفی می‌کنند؛ از این رو سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند. اکثر این دوربین‌ها لنزهایی wide با فاصله کانونی کوچک (۳،۶ یا ۴ میلیمتر) دارند. قسمت‌هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، “اسپید دام” نامیده می شوند.

دوربین‌های مدار بسته دام امکان حرکت دوربین را برای اپراتور فراهم می‌کنند. برخی از این دوربین‌ها نیز قابلیت زوم و چرخش خودکار را در فواصل زمانی معین دارند. این دوربین‌ها می‌توانند فضایی گسترده را تحت پوشش قرار دهند و حتی در نور کم نیز کار می‌کنند.

 

دوربین مداربسته بولت:

دوربین‌های مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله تفنگ دارند. این دوربین‌ها اغلب برای دیدن فواصل طولانی استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها معمولاً تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند. دوربین مداربسته بولت قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف را دارند و هم برای مکان بسته و هم برای فضای باز استفاده می‌شوند. دوربین‌های مداربسته بولت اگر در پوششی محافظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند. این پوشش، دوربین را از گردوغبار، بارش برف و باران، تگرگ و دیگر عناصر تخریب کننده دور نگه می دارند.

این نوع از دوربین‌ها قابلیت دید در شب (با استفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند.

 

دوربین مداربسته  C-Mount:

دوربین مداربسته C-Mount امکان تعویض و جابجایی لنز را دارد. این قابلیت باعث می‌شود که این دوربین‌ها کاربرد‌های متفاوتی داشته باشند. لنزهای استاندارد دوربین مداربسته می‌توانند فاصله ۳۵ تا ۴۰ فوتی را پوشش دهند. دوربین‌های مداربسته C-Mount امکان استفاده از لنزهای خاص را دارند که امکان پوشش دهی مسافت‌های بیشتر از ۴۰ فوت را نیز فراهم می‌کند.

 

 

دوربین مداربسته روز و شب:

این نوع از دوربین‌ها در محیط‌های معمولی و همچنین کم نور، کارکرد بهتری دارند. این دوربین‌ها از نور مادون قرمز استفاده نمی‌کنند ولی در شرایط مختلف نور و تاریکی تصاویر با کیفیتی ضبط می‌کنند. دوربین‌های روز و شب برای نظارت بر امنیت فضاهای باز مناسب هستند. در مکان‌هایی که دوربین‌های مادون قرمز عملکرد مطلوب نداشته باشند، دوربین‌های روز و شب مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین‌ها در مقابل تابش مستقیم نور خورشید مقاوم‌اند.

 

دوربین مداربسته شبکه‌ای و IP:

این دوربین‌ها نوع بی سیم و با سیم دارند. نوع اینترنتی آن‌ها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می‌کنند. نصب دوربین‌های IP آسان‌تر از دوربین‌های آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه و تقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت‌های طولانی منتقل می‌کنند.

دوربین مداربسته بی سیم:

همه دوربین‌های بی سیم از تکنولوژی IP استفاده نمی‌کنند. این نوع از دوربین‌ها می‌توانند از تکنولوژی‌های بی سیم و جایگزین دیگر نیز استفاده کنند. صرف نظر از نوع انتقال تصاویر، مزیت اصلی این دوربین ها انعطاف پذیری در نصب است.

 

دوربین مداربسته گردان یا  PTZ:

این دوربین ها مشابه دوربین های اسپید دام هستند و دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولاً) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. همچنین این دوربین ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند. یکی از قابلیت‌های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است. این پریست ها به شما امکان می‌دهد دوربین را طوری تنظیم کنید که به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده، محل هایی مشخص را به شما نشان دهند

.

گروه فنی مهندسی ایمن سازگار، فروش و نصب انواع دوربین مداربسته

 

توصیه مهم قبل از خرید دوربین های مدار بسته

قبل از خرید دوربین مداربسته ، و فروش دوربین مداربسته ، لازم است به برخی از معیارهای مهم توجه شود ، به عنوان مثال اگر دوربین نظارتی باید در فضای باز استفاده شود ، باید مقاوم در برابر آب و هوا باشد و حداقل به کلاس محافظ IP65 مجهز باشد

دوربین های نظارتی باید حداقل دارای وضوح تصویر HD و زاویه باز گسترده ای از 100 درجه باشند تا بیشترین میزان محیط اطراف را برای عکسبرداری پوشش دهند.

 برای عکسبرداری در شرایط تاریک ، دوربین باید مجهز به LED های مادون قرمز باشد.

کاربر باید اطمینان حاصل کند که دوربین ، برنامه و برنامه رایانه با یک رمز ورود ایمن محافظت می شود ، و مهم این است که پس از اولین تنظیم رمز عبور را تغییر دهید و برنامه ها را به طور دائمی به روز کنید ، تا از آسیب پذیری های امنیتی محافظت کند.

 

گروه فنی مهندسی ایمن سازگار، فروش و نصب انواع دوربین مداربسته

 

نصب رایگان دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث می‌شود فرد با خاطری آسوده هنگام سفر و دوری از خانه، به مشاهده و بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR (با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر) بپردازد.

 

اقدامات اولیه برای نصب

فکر ایجاد حفره در دیوارهای خانه برای سیم کشی جهت نصب دوربین مدار بسته ممکن است کمی نگران کننده باشد اما نگران نباشید با ایمن سازگار تماس بگیرید و این مشکل را حل کنید. در نصب دوربین مدار بسته می توان با استفاده از تجهیزاتی مانند داکت، لوله، سینی کابل و …وهمچنینعبورسیمازسقفهای کاذب، کناف،  دوپوش،زیرنمایازیرزمینسیمکشیراکاملاازدیدمخفی کرد. بعضی سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته به صورت پکیج های بیسیم ارائه شده که نصب دوربین مدار بسته را برای مکان های کوچک بسیار آسان می ‌کند.

 

تهیه لیستی از نیازها برای نصب دوربین مداربسته

اولین قدم تهیه لیستی از نیازهایی و انتظارات شما از سیستم دوربین مداربسته است. این به این معناست که مشخص کنید در چه مکان هایی نیاز به کنترل و نظارت تصویر دارید و در هر محل چقدر شفافیت و کیفیت تصویر مهم است.

نظارت تک تک نقاط توسط دوربین همگران است، هم غیر ضروری. در نتیجه نقاطی از محل که مهم‌ تر هستند و نیاز بیشتری به نظارت دارند را باید مشخص و اوولیت‌ بندی کنید. نقشه را روی یک کاغذ کشیده و نقاطی که نیاز به نصب دوربین مدار بسته است را مشخص کنید. سپس تک تک مکان‌هایی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده‌اید را چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین مداربسته می‌گیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست.

 

گروه فنی مهندسی ایمن سازگار، فروش و نصب انواع دوربین مداربسته

 

کارشناسان گروه فنی مهندسی ایمن سازگار جهت مشاوره و بازدید رایگان در خدمت شما عزیزان می باشند.

تلفن های تماس : 0912830361109128367339- 021-55983379

ارسال توسط  تبلیغات گوگل ادز ، آژانس تبلیغاتی ادوردز 20

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز