خبرگزاری کار ایران

بهترین‌ ایده های کاردستی با سی دی را از کاغذ رنگی آموزش ببینید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۹۹

اگر احساس می‌کنید دچار روزمرگی شدید یا در حل مشکلات خود توانایی کافی ندارید، احتمالا قوه خلاقیت شما دوره‌ای از ضعف را تجربه می‌کند! خلاقیت بیشتر از چیزی که اغلب مردم گمان می‌کنند، در زندگی افراد تاثیر می‌گذارد.

اگر به مباحث روانشناسی علاقه‌مند باشید، احتمالا نام آبراهام مزلو را شنیده‌اید؛ هرم مزلو در تعیین نیازهای انسان بسیار شناخته‌شده است.

به‌قول آبراهام مزلو خلاقیت در راس نیازهای انسان قرار می‌گیرد؛ چون نقشی شگرف در برآورده کردن سایر نیازها دارد. خلاقیت را می‌توان نوعی هوش دانست که قابلیت رشد و گسترش دارد. بدون تردید با پرورش قوه خلاقیت در پیش‌برد اهداف خود موفق‌تر خواهید بود.

کاردستی

راه‌های مختلفی برای تقویت خلاقیت وجود دارد. دانشمندان با ارائه روش‌های گوناگون سعی در پرورش خلاقیت افراد دارند؛ تا جایی که دوره‌ها و آموزش‌های متنوعی تدوین کرده‌اند که در بازه‌های زمانی مختلف باعث پیشرفت خلاقیت انسان‌ها شود. اگر شما هم می‌خواهید از غافله جا نمانید و دستی به سر و روی قوه خلاقیت و تخیل‌تان بکشید، می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید. ساده‌ترین راه برای رسیدن به این هدف (پرورش خلاقیت) درست کردن کاردستی با وسایلی نه‌چندان گران است.

پس شما هم دست‌به‌کار شوید و از وسایل بلااستفاده در منزل، کاردستی بسازید. یکی از جالب‌ترین ایده‌ها در این زمینه، کاردستی با سی دی است. اگر در کشوهای کمدتان سی دی های به‌دردنخور دارید، وقت‌تان را به ساخت کاردستی با سی دی اختصاص دهید تا هم خلاقیت‌تان تقویت شده باشد و هم وسایلی زیبا به داشته‌هایتان اضافه شود.

آماده‌سازی سی دی برای ساخت کاردستی

بافت سفت و سخت سی دی باعث می‌شود هنگام برش آن کمی دچار مشکل شوید؛ برای حل این مساله از آب جوش کمک بگیرید. چند سی دی (به هر تعداد که لازم دارید) را در آب جوش بیاندازید. مدتی کوتاه صبر کنید تا گرمای آب جوش سی دی را نرم کند. با سیخ چوبی یا وسیله‌ای مشابه آن سی دی را در آب جوش زیرورو کنید؛ به‌این‌ترتیب حرارت آب‌ جوش به همه قسمت‌های آن می‌رسد.

پس از نرم‌شدن وسایل برای کاردستی با سی دی دست‌کشی مقاوم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بپوشید. سی دی ها را از آب بیرون آورید و لایه‌های آن را از هم جدا کنید. لایه اصلی که کمی هم نرم شده را در ظرفی جداگانه قرار دهید؛ برای تهیه کاردستی با سی دی از این بخش استفاده خواهیم کرد. با کمک یک قیچی تیز شروع به بریدن سی دی کنید و از آن قطعات کوچک و نامنظم یا تکه‌های یک‌اندازه (به سلیقه خودتان) بسازید. درصورت امکان از عینک محافظ کمک بگیرید تا چشم‌تان در جریان بریدن سی دی ها آسیب نبیند.

ایده‌های مختلف برای ساخت کاردستی با سی دی

ساخت توپ دیسکو

در این ایده به یک گوی کوچک، نخ، چند سی دی و چسب حرارتی نیاز دارید. ابتدا گوی کوچک را کاملا تمیز کنید تا هیچ لکه‌ای روی نباشد. سی دی ها را به روش گفته‌شده برای ساخت کاردستی آماده کنید. با استفاده از چسب حرارتی تکه‌های سی دی را به گوی بچسبانید. با توجه به ابعاد گوی در این ایده باید سی دی را به قطعات بسیار کوچک تبدیل کنید. یک نخ به قسمت بالایی گوی بچسبانید؛ حالا کاردستی شما آماده است! می‌توانید از این گوی برای تزئینات اتاق در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف کمک بگیرید.

تزئین گلدان

اگر از شکل و شمایل گلدانی که دارید، راضی نیستید، با استفاده از سی دی آن را زیباتر کنید. برای این منظور کافی است چند سی دی و خمیر درزگیر یا ماژیک پفی داشته باشید. در این ایده از کاردستی با سی دی آن‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و در ردیفی مشخص از سی دی بچسبانید. میان این تکه‌ها را با خمیر درزگیر یا ماژیک پف‌دار پر کنید. البته این قسمت ضروری نیست و می‌توان فقط با سی دی روی گلدان کار کرد.

تزئین آینه و قاب عکس

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای ناچیز، زیبایی آینه و قاب عکس را چندین برابر کنید، کاردستی با سی دی گزینه مناسب و دردسترسی خواهد بود. با استفاده از خط‌کش و ماژیک کادر جدیدی داخل آینه رسم کنید. برای مثال از هر ضلع آینه یا قاب عکس تا یک‌ونیم یا دو سانت اندازه بزنید و خط بکشید. سی دی ها را به‌شکل نامنظم یا در قطعات کوچک مربعی تکه‌تکه کنید و کنار بگذارید. کمی چسب حرارتی روی قاب بریزید و آینه‌ها را روی‌شان بگذارید. البته اگر می‌خواهید تکه‌های سی دی را روی قاب چوبی بچسبانید، چسب حرارتی کاربرد کافی نخواهد داشت. در این حالت بهتر است از چسب چوب کمک بگیرید.

زیرلیوانی

یکی دیگر از ایده‌ها برای این مدل کاردستی، ساخت زیرلیوانی است. یک تکه از کاغذرنگی را به اندازه دلخواه ببرید. سی دی ها را در اندازه‌های مختلف تکه‌تکه کنید و با چسب حرارتی روی کاغذرنگی بچسبانید. می‌توانید برای مقاومت بیشتر زیرلیوانی به‌جای کاغذرنگی از مقوا هم استفاده کنید.

ایده‌های مختلفی برای ساخت کاردستی با سی دی وجود دارد. شما می‌توانید با هریک از این ایده‌ها خلاقیت خود را پرورش دهید و وسایلی جدید با هزینه کم بسازید.

کاغذرنگی

اگر ایده‌های مطرح‌شده در این مطلب را دوست داشتید، احتمالا از گشتن در سایت کاغذرنگی لذت خواهید برد. کاغذرنگی پر است از ایده‌هایی نو و دردسترس برای تقویت خلاقیت شما! این سایت راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد تا با ابزار ساده‌ای که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، وسایل زیبای دکوری یا کاربردی بسازید. ساخت کاردستی علاوه‌بر تقویت روحیه و القای حس‌وحال زندگی، می‌تواند راهکار مناسبی برای ارتباط بیشتر با کودکان باشد. بنابراین نباید معجزه ساخت کاردستی را دست‌کم بگیرید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز