خبرگزاری کار ایران

انتخاب وکیل کارکشته خیلی آسان و سریع شده است!

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۸۱

وکیل گرفتن برای امور مهم مالی و حقوقی یکی از الزامات زندگی پر مشغله و پیچیده امروز ما شده است. این هم چیز بدی نیست؛ چون کار را باید به اهلش سپرد تا از ابتدا در مسیر درستش قرار بگیرد و بهترین نتیجه به دست آید.

جستجوی وکیل و انتخاب وکیل پایه یک دادگستری دغدغه اصلی کسانی است که یک پرونده حقوقی یا کیفری دارند.

اگر شما یا کسی از اطرافیانتان به دنبال وکیل متخصص هستید حتماً از سایت بنیاد وکلا اقدام کنید؛ زیرا قابلیت «جستجوی وکیل» آن کامل‌ترین سامانه برای کمک به شماست تا به‌سادگی و به‌سرعت، نزدیک‌ترین و بهترین وکیل را پیدا کنید.

این ادعای بزرگی است اما با توضیحات بعدی برایتان ثابت می‌شود!

جستجوی و انتخاب وکیل

برای اثبات کامل و جامع بودن سامانه جستجو و انتخاب وکیل بنیاد وکلا، کافی است امکانات و قابلیت‌هایی را که فراهم کرده است ببینید.

برای معرفی این ویژگی‌ها خیلی وقتتان را نمی‌گیرم. فکر کنم فهرست‌ آنها با توضیح کوتاه بس باشد:

  • وکیل‌های آنلاین: حضور وکلای برخط برای مشاوره آنلاین یا تلفنی یا قبول سفارش،  همه روزه حتی ایام تعطیل و در طول شبانه‌روز .
  • انتخاب وکیل بر اساس حوزه کاری: با این امکان، مرتبط‌ترین وکیل متخصص در حوزه کاری را که لازم دارید پیدا می‌کنید. حوزه‌های کاری عبارت‌اند از:

ملکی، ثبت احوال، مالیات، شرکت‌ها، انحصار وراثت، کیفری (جرائم)، دیوان عدالت اداری، اسناد رسمی، داوری، سربازی و نظام وظیفه، بیمه، بین‌‌الملل، روابط کار و کارگری، خانواده، جرایم رایانه‌ای (اینترنتی)، قراردادها، وصول مطالبات.

  • جستجوی وکیل بر اساس استان و شهر: با این قابلیت، نزدیک‌ترین وکیل را بر اساس شهر، استان و محل سکونت خود پیدا می‌کنید.
  • جستجو و انتخاب وکیل بر اساس نوع تخصص و پایه: این گزینه شامل این موارد است:

وکیل پایه یک دادگستری، وکیل پایه یک قوه قضاییه، وکیل پایه دو قوه قضاییه، کارشناس حقوقی، کارشناس رسمی دادگستری، کارآموز وکالت کانون وکلای دادگستری، کارآموز وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه.

  • جستجوی ترکیبی: جستجو و انتخاب وکیل بر اساس سه گزینه حوزه کاری، نوع تخصص و استان.
  • صفحه شخصی و کامل برای هر وکیل (پروفایل): در بنیاد وکلا هر وکیل،  یک صفحه شخصی دارد که اطلاعات مندرج در آن به شما برای بررسی و انتخاب او خیلی کمک می‌کند.

بخش‌های مختلف این صفحه اهمیت و کارایی آن را برایتان روشن می‌سازد:

  1. درباره من: معرفی کوتاه در یکی دو جمله.
  2. تخصص‌های من.
  3. گزارش عملکرد: این قسمت خیلی مهم است؛ چون فعالیت‌های حرفه‌ای هر وکیل  را بر اساس خدمات حقوقی قابل ارائه در سایت نشان می‌دهد. این گزارش‌ها شامل این موارد است که در مقابل آن عدد یا متن قرار می‌گیرد:

مشاوره تلفنی، مشاوره برخط، پرسش و پاسخ، ارزیابی حقوقی، تنظیم اوراق قضایی، تنظیم قرارداد، مشاوره حضوری، محاسبه حقوقی، قبول وکالت، مشاوره‌ها (مشاوره‌های حقوقی که وکیل انجام داده‌ است)، سوابق کاری، سوابق تحصیلی، دیدگاه مشتریان (که رضایت یا تجربه آنها را نشان می‌دهد و برای مخاطبان سایت خیلی مهم است).

در همین صفحه شخصی،  دو گزینه «شروع مشاوره برخط» و «رزرو مشاوره تلفنی» برای ارتباط مشتریان با وکلا وجود دارد.

انتخاب وکیل کارکشته خیلی آسان و سریع شده است!

  • خدمات حقوقی کامل: در اینجا فهرست خدمات قابل ارائه در سایت بنیاد وکلا را ذکر می‌کنم که می‌بینید وکالت یکی از آنهاست:
    • مشاوره تلفنی
    • مشاوره حضوری
    • تنظیم قرارداد
    • تنظیم اوراق قضایی
    • محاسبه حقوقی
    • مطالعه پرونده
    • داوری
    • وکالت
    • امور اداری

وکیل کیست؟

وکیل کسی است که از طرف شخص

حقوقی یا حقیقی، مأمور انجام کاری می‌شود که موکلش از او خواسته است. رابطه وکیل و موکل، به موجب عقد وکالت برقرار و تنظیم می‌گردد و وکیل فقط در چارچوب همان مفاد قرارداد وکالت مجاز به انجام کارهاست.

وکالت یک عقد جایز است؛ یعنی موکل همیشه می‌تواند وکیل را عزل کند.

هر کسی را که شرایط عمومی عقل و بلوغ را دارد می‌توان وکیل کرد.

وکیل دادگستری شخصی است که از مراجع قانونی و ذی‌صلاح پروانه وکالت گرفته است. این قوانین شامل قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵، لایحه استقلال کانون وکلای مصوب ۱۳۳۳ و قانون کیفیت اخذ پروانه دادگستری مصوب ۱۳۷۶ است.

پروانه وکالت از سوی دو مرکز معتبر و در دو نوع پایه یک و پایه دو صادر می‌شود. پذیرفته‌شدگان آزمون «کانون وکلای دادگستری» ابتدا کارآموز وکالت و سپس وکیل پایه یک دادگستری می‌شوند. قبول‌شدگان آزمون «مرکز امور مشاوران قوه قضائیه» ابتدا کارآموز سپس وکیل پایه دو و در نهایت وکیل پایه دو می‌شوند.

هر وکیلی که پروانه رسمی وکالت  دارد می‌تواند در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری فعالیت کند و تفاوت پایه یک و دو در دوره کارآموزی و محدودیت در  میزان اختیارات، قبول وکالت و حضور در دادگاه‌های بعضی پرونده‌ با سقف جزای خاص است.

بنابراین قبل از انتخاب وکیل، لازم است با توجه به شرایط قانونی پرونده، وکیلی را انتخاب کرد که صلاحیت دفاع از آن را داشته باشد. 

گاهی وکلا در چند موضوع خاص فعالیت بیشتری دارند و باعث می‌شود در آن حوزه‌ها سابقه و تجربه بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز