خبرگزاری کار ایران

خانه چوبی ؛ دوستدار محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۹۸

بشر به دلیل انتخاب های نادرست و بکارگیری سیاست های مضر برای طبیعت به نفع خود آسیب های زیادی از گذشته تاکنون به کره زمین و طبیعت وارد نموده است. حال پس از گذشت قرن ها انسان بالاخره به این نتیجه دست یافت که باید از طبیعت برای بقای نسل ها مراقبت نماید و پس از آن در زمینه هایی که بیشتر آسیب رسان بود تغییراتی ایجاد نمود. به عنوان مثال برخی از مواد اولیه دوستدارمحیط زیست هستند مانند چوب. یکی از مصالح بی نظیر و مناسب از لحاظ محیط زیستی چوب است. به عنوان مثال سال هاست در ساخت خانه از فلز و بتن و دیگر مواد شیمیایی استفاده می گردد. نسل جدید سازه ها و ساختمان ها در حال تغییر به چوب است.هر چند که در گذشته های خیلی دور نیز از چوب استفاده می شد ولی امروزه با دانش و مهندسی و استفاده درست از مواد خام طبیعی از جمله چوب در حال پیشرفت و حفظ محیط زیست می باشد. شرکت آوید چوب طراح ، سازنده و مجری انواع خانه چوبی و دیگر ساختمان های چوبی و ال اس اف ؛ با سال ها تجربه و در اختیار داشتن مهندسین و نصاب و همچنین کارخانه ای با بروزترین تجهیزات و دستگاه ها توانایی ساخت این نوع سازه های دوستدار محیط زیست را داراست.

رنگ و نصبیات خانه پیش ساخته نیز  باید مقاوم در برابر رطوبت باشد.

خانه چوبی ؛ دوستدار محیط زیست

خواص ویلا های چوبی طوری است که مناسب هر نوع آب و هوایی می باشد و عملکرد و زیباییشان نیز متمایز نسبت به ساختمان های بتنی و فلزی است. از لحاظ هزینه نیز بسیار به صرفه تر است . به عنوان مثال اجرای یک سازه ی فلزی و بتنی یک طبقه حدودا به صورت میانگین متری 8 میلیون تومان هزینه دارد در صورتی که ویلا های چوبی با همه ی ویژگی هایی که دارد کم تر از این مبلغ می باشد. مواد اولیه ساختمان های قدیمی تماما به محیط زیست به طور مستقیم و غیر مستقیم آسیب میزنند. ازجمله آسیب های محیط زیستی آلودگی های ناشی از تهیه این مواد است که برروی گرم شدن کره ی زمین ، آلودگی هوا ، آسیب دیدن لایه ی اوزون و ... می شود.

علاوه براین موارد ، فلز ماده ای است تمام شدنی و محدود ولی چوب روزانه در حال رشد و جایگزینی است که بسیار برای بشر و آینده ی کره ی زمین می تواند در آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

اولین موضوعی که به ذهن ما انسان ها درمورد عنصرچوب میرسد این است که چوب ها از جنگل های کشورعزیزمان یا کشورهای همسایه می باشد که در ساخت ویلا و کلبه های چوبی استفاده می شود که به هیچ عنوان اینطور نیست!

خانه چوبی ؛ دوستدار محیط زیست

مزرعه های چوب

در واقع در کشورهایی چون روسیه ، کانادا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی مزرعه های چوب وجود دارد که بصورت تخصصی در زمینه تولید چوب فعالیت می کنند و دولت ها بر نحوه برداشت آنها نظارت کامل و شرایط بسیار سختگیرانه ای لحاظ می کنند.

در ساختمان های چوبی در طبقه همکف از سرامیک ، چوب طبیعی ، لمینت مطابق نظر کارفرما می توان استفاده کرد که هرکدام مزایا و زیبایی خود را دارد در طبقه اول میتوان از چوب طبیعی و یا لمینت استفاده کرد به هیچ عنوان نمی توان از سرامیک برای طبقه اول مهندسی در ساختمان های پیش ساخته استفاده کرد. تمامی مراحل ذکر شده و باقی مراحل که بصورت کاملا تخصصی و مهندسی است باید به دقت و ظرافت بالایی انجام شود.

چوب سایپرس :

 چوب سایپرس از انواع چوب نرم و البته مقاوم است به دلیل اینکه دارای روغن طبیعی در خود چوب است میتواند خانه چوبی و سازه ما را در برابر نفوذ حشرات مثاوم نگه دارد . رنگ این چوب قهوه ای روشن یا مایل به قرمز است که اگر در ساخت خانه پیش ساخته چوبی مورد استفاده قرار گیر میتواند به آن زیبایی خاص و چشم گیری ببخشد . از نوع چوب سایپرس علاوه بر اینکه در ساخت خانه های چوبی مورد استفاده قرار میگیرد در صنعت مبلمان نیز استفاده قابل توجهی دارد

چوب بلوط سفید :

این نوع چوب از انواع چوب های پایدار است . از این چوب بیشتر در ساخت و تهیه وسایل چوبی مورد استفاده قرار میگیرد . در ساخت ویلاهای چوبی و پیش ساخته نیز میتوان از آن استفاده کرد.

چوب داگلاس فایر :

 نوعی چوب که به راحتی برای ساخت خانه های چوبی در دسترس است و به طور متداول مورد استفاده قرار میگیرد . این نوع چوب بیشتر در ساخت خانه های چوبی در کشور ایالات متحده آمریکا استفاده می شود.

چوب نراد :

 در ساخت خانه چوبی به خصوص در ایران از این چوب استفاده می شود . چوب نراد از نوع چوب درختان برگ سوزنی یا کاج به دست می آید . دارای بافتی روشن است که برای ساخت خانه چوبی و پیش ساخته در برابر حشرات و موریانه ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد . به علت سبکی و الاستیسیته که دارد در ساخت خانه های چوبی ،پیش ساخته و ویلاهای چوبی استفاده ای متداول دارد . این چوب از انواع چوب نرم است که در نجاری استفاده می شود و دارای هزینه کم و به صرفه به نسبت چوب های دیگر است . هم چنین علاوه بر ساخت خانه و ویلاهای چوبی در قابل بندی های بتنی در صنعت ساخت نیز از آن استفاده می شود .

چوب ون :

 این نوع چوب که اسم آن از درخت ون گرفته شده نیز دارای روغن طبیعی و زیبایی ظاهری است که برای ساخت خانه چوبی میتواند مناسب باشد.

چوب رد وود (قرمز) :

 این نوع چوب از انواع چوب های پرهزینه است که برای ساخت خانه چوبی و پیش ساخته میتوان از آن استفاده کرد . اما با توجه به کیفیت خوبی که از خود نشان می دهند به نسبت هزینه ای که می شود به صرفه است.

چوب ساج :

چوبی است که در ساخت ویلاهای چوبی زیبایی ظاهری زیبا و جذابی دارد که مردم را برای استفاده از این چوب ترغیب میکند . چوب ساج در برابر ترک خوردگی و پیچش هایی که ممکن است اتفاق بیفتد مقاوم است اما باید توجه داشت چوب ساج در مدت طولانی رنگ آن تیره می شود.

چوب درخت ایپه :

 این نوع از نوع چوب های متراکم است که خصوصا در آمریکای مرکزی قابل یافت است و جزء چوب های مناسب برای خانه های پیش ساخته چوبی می باشد . این چوب دارای ویژگی هایی هم چون مقاومت در برابر اشعه تابش خورشید ، مقاومت برابر پوسیدگی و رطوبت می باشد . این نوع چوب برای استفاده در کف پوش نیز مناسب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز