خبرگزاری کار ایران

راهکارهای خرید یک آباژور بسیار شیک با قیمت مناسب برای منازل به عنوان نور مکمل و یک وسیله‌ی تزئینی بسیار کاربردی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۷۹

چگونه با خرید آباژور خانه خود را زیبا کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید گاهی اوقات کوچک‌ترین جزئیات در دکوراسیون خانه به تغییر بزرگی منتج می‌‌شود. گزینه‌های زیادی پیش روی ماست تا بتوانیم به طراحی بهتر خانه‎ی خود بپردازیم. شاید بعضی از افراد به مبلمان خود بیشتر توجه داشته باشند یا حتی تعدادی از افراد وسایل دکوری مانند کریستال و قاب را برای طراحی خانه‌ی در اولویت قرار دهند. ولی واقعا کدام یک از این موردها به طراحی بهتر خانه‌ی ما کمک می‌کند؟

در اصل شما دوستداران زیبایی این را می‌دانید که نور پردازی مهم‌ترین اولویت در طراحی و دکوراسیون خانه است. در حقیقت نوری که از لوستر یا آباژور در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا آشپزخانه ساطع می‌شود، فضای مربوطه را دلنشین‌تر می‌نماید. بنابراین ما در این مقاله سعی داریم که برای افرادی که به دیزاین خانه‌ی خود اهمیت می‌دهند، روش استفاده از آباژور را برای خلق فضایی دلنشین بررسی کنیم.

چطور یک آباژور شیک بخریم؟

آباژور همیشه به عنوان یک کالای تزئینی و مکمل دکوراسیون منزل و همچنین بهترین هدیه برای کسانی که برایمان اهمیت دارند، معرفی شده است. که در اینجا به برخی از نکات مهم که در خرید آباژور باید در نظر گرفته شود، می‌پردازیم:

  1. انتخاب مکان مناسب برای آباژور

 اولین نکته‌ای که در انتخاب و خرید آباژور باید در نظر گرفت، تعیین مکان قراردادن آن است. در اینجا باید ارتفاع دقیق قرارگرفتن به همراه فاصله از تخت، کاناپه یا صندلی دنج مورد توجه قرار گیرد. در ادامه باید گفت که شروع کار با خرید چراغ رومیزی و سپس تلاش برای قرار دادن آن در اتاق خواب یا نشیمن، واقعاً ایده خوبی نیست. در واقع ممکن است آباژور مناسب خانه‌ از نظر اندازه نباشد و یا گاهاً نیازی به چراغ خواب کنار تخت نباشد. زیرا که نور کافی برای اتاق تامین شده باشد. در شکل فاصله دقیق آباژور را می‌توانید مشاهده ‌کنید.

2.بهترین عامل نورپردازی، اندازه‌ی مناسب آباژور

مبحث اندازه‌ی چراغ خواب یکی از جداب‌ترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ارتفاع چراغ رومیزی که انتخاب می‌کنید عموما باید متناسب با اندازه و دکوراسیون اتاق مربوطه باشد. قاعده‌ی کلی قرار دادن آباژور بدین گونه است که هنگام استراحت یا نشستن، لامپ در پایین ترین سطح ممکن که سایه آن در زیر چشمان شما چه در حال استراحت یا مطالعه قرار گیرد. برای انتخاب اندازه‌ی صحیح آباژور در فضاهای مختلف خانه خود به نکات زیر توجه نمایید:

  • اندازه گیری کلی لامپ و میز: لامپ نباید بیش از 1.5 برابر از سطحی که روی آن نشسته‌اید،  بلندتر باشد و قطر سایه لامپ باید از عرض میز کنار مبل کوچکتر باشد. نباید سایه آباژور بیشتر از لبه میز باشد.
  • ارتفاع پایه و عرض سایه آباژور: سایه‌ای به قطر دو اینچ از طول پایه لامپ را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر طول پایه 30 سانتی‌متر باشد، قطر سایه نباید کمتر از 25 سانتی‌متر و بزرگتر از 35 سانتی‌متر باشد.
  • اندازه گیری پایه و سایه لامپ: طول سایه لامپ باید حدود 65 تا 90 درصد از ارتفاع پایه باشد یا به عبارت دیگر، تقریباً یک سوم از ارتفاع کل باشد.

به طور کلی آباژور یا چراغ خواب را، اغلب برای انجام فعالیت‌هایی از قبیل مطالعه، آماده‌ شدن برای خواب یا بازگو کردن وقایع روز برای همسر، روی میز کنار تخت می‌گذارند.

3-      نورپردازی‌های درست حس خوب می‌دهند

رنگ‌های خنثی مانند رنگ خاکستری که از سال 2016 مورد توجه در بسیاری از خانه‌های مدرن قرار گرفت اما کمبود رنگ‌های متنوع و حس خستگی را داشته است. آباژورهای رنگارنگ توانستند این حس خستگی را از بین ببرند که تقریبا هر رنگی را به دلخواه خود انتخاب نمایید.

جزییات مهمی که گاهاً نادیده گرفته می‌شود

اکثر چراغ‌ خواب‌ها ساختاری یکسانی دارند و از چراغ، کلید و شیدهای گوناگون ساخته شده‌اند. مهم ترین نکته‌ای که در خرید باید در نظر بگیریم، لامپی است که برای این آباژورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از بهترین لامپ‌ها برای استفاده در آباژورها، لامپ ال ای دی با نور گرم است.

4- سایه‌های چراغ و اندازه‌ی آن در کنار قوس آّباژور

یکی دیگر از گزینه‌های مهم هنگام خرید چراغ رومیزی، سایه چراغ و اندازه آن است. ارگونومی و نسبت سایه را نسبت به بدنه کلی آباژور در نظر بگیرید. قطر آباژور باید حداقل 5 سانتی‌متر از طول بدنه آن کمتر باشد. در هنگام خرید این قوس را حتماً در نظر بگیرید.

لایه‌ها و نورپردازی‌ها با خرید آباژور شیک

به طور کلی اولین اصل در نورپردازی دسته بندی لایه‌ها ست. در واقع سه سطح نورپردازی وجود دارد که به طور مختصر عبارتند از لایه محیطی، لایه گمارشی و زاویه ای. آباژورها در دسته‌ی نورپردازی زاویه‌ای قرار می‌گیرند. بدین معنی است که این سطح لایه‌ها عموما نگاه‌های افراد را به سمت خود جلب می‌نمایند و قسمت مورد نظر را جذاب‌تر و رمانتیک‌تر جلوه می‌دهند. با خرید آباژور از فروشگاه اینترنتی آرتا الکتریک در کمترین هزینه با هر رنگ و تنوعی که در نظر دارید و با الگوهای مناسب فضای خانه خود را زیباتر نمایید. همچنین در آرتا الکتریک علاوه بر داشتن تنوعی از محصولات با مناسب‌ترین قیمت‌ها از مشاوران و متخصصان خبره در محصولات روشنایی و برخوردار خواهید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز