خبرگزاری کار ایران

دو راه ارزان و آسان برای ساخت رینگ لایت در خانه با کمترین هزینه و امکانات، توضیح کامل گام‌ها و وسایل مورد نیاز برای ساخت حلقه نورانی دست ساز

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۷۶

چطور در خانه رینگ لایت بسازیم؟

رینگ لایت‌ها یا همان حلقه‌های نورانی از سری وسایلی هستند که این روزها کنار هر عکاس حرفه‌ای یا آماتوری مشاهده می‌شوند. کاربرد این حلقه‌های نورانی البته محدود به فیلم‌برداری و عکس‌برداری برای شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و برای مواردی مانند نورپردازی در سالن‌های زیبایی و دندان‌پزشکی‌ها نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. ساخت این حلقه‌ها تقریباً به اوایل دهه 1950 باز می‌گردد. در آن سال‌ها عکاسان از رینگ فلاش برای عکس‌برداری استفاده می‌کردند.

رینگ لایت یک حلقه نورانی است که دور تا دور آن چراغ‌های ال ای دی نصب شده است. کار این وسیله تاباندن نوری یکنواخت به سمت سوژه است که این نور باعث حذف سایه‌های اضافی و ایجاد انعکاسی زیبا از نور حلقوی در چشمان سوژه می‌شود.

اخیراً رینگ‌ها بین بلاگرهای یوتیوب و اینستاگرام بسیار محبوب شده است. همچنین با توجه به فراگیرتر شدن آموزش مجازی و لزوم ضبط فیلم‌های آموزشی با کیفیت بالا و نورپردازی درست، تقریباً افراد بسیاری مجبور به استفاده از آن شدند. اگر قصد آشنایی بیشتر با این ابزار محبوب را دارید، می‌توانید به مقاله رینگ لایت چیست، مراجعه کنید. در ادامه دو روش آسان برای ساخت این تجهیز در خانه را، معرفی می‌کنیم.

روش ساخت رینگ لایت

البته که این حلقه‌‌ها بسیار محبوب و پرکاربرد هستند اما ممکن است به دلایلی افراد نتوانند برای خرید آن‌ها اقدام کنند. تنوع مدل‌های عرضه شده در بازار زیاد است و رنج قیمتی متنوعی را شامل می‌شوند اما در بعضی موارد ممکن است قیمت این وسیله محبوب از بودجه‌ای که در نظر گرفتیم بیشتر باشد. همچنین ساخت تجهیزات در خانه احساس دلچسبی دارد و ممکن است به صورت تفریحی به دنبال ساخت آن‌ها باشیم.

رینگ لایت را به صورت‌های مختلف با توجه به بودجه و زمان آزادی که داریم، می‌توانیم بسازیم. در اینجا چگونگی ساخت این وسیله به دو روش خانگی و حرفه‌ای را آموزش می‌دهیم. البته اگر زمان کافی برای ساخت ندارید، می‌توانید انواع رینگ لایت ها را در سایت آرتا الکتریک با بهترین قیمت و متناسب با بودجه‌ای در نظر گرفتید، خریداری کنید.

روش ساخت رینگ لایت خانگی

وسایل مورد نیاز:

  • مقوا
  • فویل آلومینیومی
  • ریسه نواری ال ای دی
  • سوکت ریسه ال ای دی
  • چسب مایع و نواری

مرحله اول: ابتدا مرکز مقوای خود را به اندازه‌ای که دوست دارید، علامت بزنید (بهتر است قطر بیرونی مقوا کمتر از 16 سانتی‌متر نباشد) و سپس دایره‌ای را ترسیم کنید و آن را برش بزنید. سپس یک دایره دیگر داخل دایره بیرونی ترسیم کنید، فاصله دایره بیرونی و داخلی کمتر از 5 سانتی‌متر نباید باشد.

برای اینکه استحکام چارچوبی که ساختید افزایش پیدا کند. یک مقوای دیگر با همان مشخصات برش دهید و سپس دو مقوا را با چسب مایع به هم بچسبانید. در مرحله بعد، بعد از اینکه چارچوب اولیه شرکت گرفت، با یک فویل آلومینیومی سطح چارچوب را بپوشانید.

در مرحله سوم از ریسه‌های ال ای دی استفاده می‌کنیم. در بازار ایران یکی از پرنورترین و رایج‌ترین نوع ریسه، مدل 5730 است که از 1 تا 100 متر به فروش می‌رسند. می‌توانید یک ریسه یک یا دو متری با رنگ نور مهتابی (یا هر رنگ دیگری که دوست دارید) خریداری کنید.

متراژ ریسه باید متناسب با محیط قابی باشد که ساخته‌اید و باید به گونه‌ای باشد که حداقل دو دور قاب را بپوشاند، اما اگر رینگ لایت پرنورتری می‌خواهید، نیاز به مقدار بیشتری دارید. ریسه‌ را دور تا دور قاب وصل کنید و سپس با بست‌های پلاستیکی و یا چسب نواری آن‌ را محکم کنید.

مرحله چهارم و آخر: اگر ریسه را متری خریده باشید، باید به صورت جداگانه یک سوکت ریسه ال ای دی نیز خریداری کنید. سوکت به انتهای ریسه وصل می‌شود و با استفاده از آن رینگ لایتی که ساخته‌اید را می‌توانید به برق بزنید و روشن کنید و از نوری که خودتان در خانه و با کمترین هزینه درست کردید لذت ببرید.

طرز ساخت رینگ لایت حرفه‌ای (لطفا تیتر H3 زده شود)

ساخت رینگ لایت حرفه‌ای شبیه خانگی است ولی در مدل حرفه‌ای از ابزارهای صنعتی بیشتری استفاده می‌کنیم که در ادامه به تشریح جزییات ساخت آن می‌پردازیم.

وسایل و ابزار مورد نیاز:

  • سیم برق (حدود 3 متر)
  • 12 عدد سرپیچ
  • کلید روشن و خاموش
  • 12 عدد لامپ
  • دو شاخه برق

ابزارآلات کمکی که برای ساخت این رینگ لایت نیاز داریم، عبارتند از:

  • اَره مویی
  • دریل
  • سیم‌چین
  • پیچ‌گوشتی
  • انبردست
  • متر
  • مداد

در این روش برعکس روش خانگی به جای صفحه مقوایی از چوب استفاده می‌شود. استفاده از چوب عمر و استحکام حلقه‌ای که می‌سازید را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. بر روی چوب مانند روش قبل با استفاده از متر و مداد، دو دایره هم‌مرکز رسم کنید. سپس با کمک اره مویی آن را برش بزنید.

بعد از برش چوب و درست کردن قاب، با استفاده از دریل بر روی چوب، سوراخ‌هایی ایجاد کنید تا سرپیچ‌ها را به چوب وصل کنید. پایه‌های لامپی که خریداری کردید را با فاصله یکسان و به شکل منظم دور تا دور قاب بچینید و بر روی چوب نصب کنید.

با سیم برق، سرپیچ‌ها را به هم وصل کنید، و یک سر سیم را به دو شاخه برق وصل کنید تا با استفاده از آن رینگ لایت را به پریز برق بزنید. همچنین از یک کلید برق بر روی سیم نیز می‌توانید استفاده کنید، تا وسیله‌ای که درست می‌کنید به تجهیزات حرفه‌ای شباهت بیشتری داشته باشد.

بعد از آماده شدن قاب، 12 عدد لامپ ال ای دی را به سرپیچ‌ها بزنید و از نوری که درست کردید لذت ببرید. می‌توانید 12 لامپ را با یک رنگ نور خریداری نکنید و نورهای ترکیبی درست کنید. هر چقدر توان لامپ‌ها بیشتر باشد، نوری که تابیده می‌شود شدت بیشتری دارد. در این روش حداقل بودجه‌ای که باید در نظر بگیرید، 300 هزار تومان است.

اگرچه ساخت رینگ لایت آسان است، اما رینگ‌های خانگی، تنها یک رنگ نور دارند و شدت نوری که می‌تابانند قابل تنظیم نیست. از دیگر معایب رینگ لایت‌های دست ساز، نور غیریکنواختی است که می‌تابانند و در نتیجه عکسی که با آن‌ها گرفته می‌شود به زیبایی مدل‌های آماده نیست. در آرتا الکتریک می‌توانید انواع رینگ لایت‌های معمولی تا حرفه‌ای را با بهترین قیمت خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن درب منزل آن را تحویل بگیرید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز