خبرگزاری کار ایران

معرفی مراکز رادیولوژی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۴۲۵

مراکز رادیولوژی و پرتوشناسی از زمانی رواج یافتند که انسان توانست تابش های پرتوزا را کشف کند. مراکز رادیولوژی یکی از مهم ‌ترین مراکز درمانی می باشد. رادیولوژی یک علم بوده و در زبان فارسی به معنای پرتوشناسی می باشد. سایت پی جو به شما بهترین مراکز رادیولوژی شهر های مختلف ایران را معرفی می کند.

مرکز  رادیولوژی

مراکز رادیولوژی یکی از مهم ‌ترین مراکز درمانی می باشد. رادیولوژی یک علم بوده و در زبان فارسی به معنای پرتوشناسی می باشد رادیولوژیست ها افرادی هستند که علم پرتوشناسی را آموخته و  از  آن برای تشخیص و درمان بیماری های مختلف بدن انسان استفاده می کنند. در مراکزی که پرتوشناسی صورت می‌ گیرد پزشک ها و پیراپزشک و دستیاران آن ها کار میکنند. در این مراکز افراد مختلف تلاش می‌ کنند تا به کمک ابزار ها، مهارت و دانش خود و تشخیص بیماری ها و درمان آن ها کمک  کنند.

معرفی بهترین مراکز رادیولوژی در شهر های مختلف ، مانند مراکز رادیولوژی در شیراز در سایت پی جو ، با مراجعه میتوانید مراکز رادیولوژی معتبر را بیابید.

 تاریخچه مراکز پرتوشناسی

مراکز رادیولوژی و پرتوشناسی از زمانی رواج یافتند که انسان توانست تابش های پرتوزا را  کشف کند. شاید بتوان گفت کشف مهم بکرل زمینه ساز ظهور و بروز علم پرتوشناسی بود. بعد از بکرل، دانشمندان دیگری سعی کردند شناخت انسان را از پرتو های رادیواکتیو گسترش دهند. با تلاش آن ها علم پرتوشناسی نیز گسترش پیدا کرد. شخصی به نام رونتگن اولین بار در سال ۱۹۸۶ اولین بار از اشعه ایکس برای تصویربرداری از بدن انسان استفاده کرد. این مسئله نقطه  عطفی در تاریخ علم محسوب می شد. می توان رونتگن را پایه گذار  دانش فیزیک پزشکی دانست. در همان سال ۱۹۸۶ برای اولین بار در تاریخ زندگی انسان از تجهیزات رادیوگرافی برای تشخیص بیماری ها استفاده شد. تجهیزات رادیوگرافی در سال ۱۹۸۳ به صورت سیار در جنگ جهانی دوم کار گرفته شدند.

معرفی مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در اهواز در سایت پی جو با مراجعه به سایت پی جو میتوانید لیست مراکز رادیولوژی اهواز را ببینید.

چه افرادی در مراکز رادیولوژی کار می کنند؟

 شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چه افرادی در مرکز رادیولوژی مشغول به کار هستند. باید گفت پزشک رادیولوژیست یکی از افراد مشغول به کار در مرکز پرتوشناسی می باشد. پزشک رادیولوژیست  فردی است که پس از  تحصیل در دوره پزشکی عمومی، 4 سال  به صورت تخصصی رادیولوژی می خواند پزشک رادیولوژیست به طور معمول در تهیه تصاویر نقشی ندارد مگر در برخی از موارد خاص و ویژه که خود پزشک رادیولوژیست تصاویر را تهیه می‌ کند. به طور مثال برای فلوروسکوپی و  سونوگرافی خود پزشک رادیولوژیست اقدام به تهیه تصاویر می کند.  اما به غیر از پزشک های رادیولوژیست، تکنولوژیست ها نیز در این مراکز مشغول به کار هستند تکنولوژیست ها وظیفه تصویربرداری را در مراکز پرتوشناسی برعهده دارند. به غیر از این افراد، فرد دیگری که در مراکز پرتوشناسی کار می کند فیزیکدان پزشکی می باشد. فردی که این مسئولیت را برعهده دارد  کیفیت سلامت دز دستگاه های پرتوشناسی را تضمین می کند.  همچنین در تهیه بعضی از تصاویر نقش دارد. همچنین به غیر از این موارد که گفته شد مامور سلامت پرتو نیز در مراکز پرتوشناسی حضور دارد.

معرفی مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در بوشهر در سایت پی جو با مراجعه به سایت پی جو میتوانید لیست مراکز رادیولوژی اهواز را ببینید.

روش های تصویربرداری در مراکز رادیولوژی

 روش های تصویر برداری در مراکز رادیولوژی مختلف است. این روشها را می‌ توان بر اساس موارد مختلفی تقسیم بندی نمود. اما می توان گفت مهم ترین عاملی که سبب تفاوت در روش ‌های تصویربرداری می ‌شود؛ پرتو هایی هستند که در تصویربرداری و تهیه تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از تصاویر  با پرتو های یونیزان تهیه می شوند. از مهم ترین تصاویر که به کمک پرتو های یونیزان ثبت می شوند؛  می توان به تصاویر رادیوگرافی و سی تی اسکن اشاره کرد. همچنین تصاویر حاصل از سونوگرافی در دسته  تصاویر حاصل از پرتو های غیر یونیزان قرار می گیرند.

معرفی مراکز رادیولوژی

روش های تصویربرداری در مراکز رادیولوژی

رادیولوژی در ایران

اولین دستگاه رادیولوژی توسط دکتر حبیب الله در سال 1301 وارد ایران شد. این دستگاه ها تا مدتی مورد استفاده قرار نگرفتند. اما بعد از گذشت حدود یک سال این دستگاه ها در تهران مورد استفاده قرار گرفتند.  بعد از گذشت حدود صد سال، که از ورود دستگاه های ابتدایی و قدیمی به ایران می گذرد؛ امروزه از بروز ترین دستگاه ها و مدرن ترین آن ها در ایران استفاده می شود. دستگاه های جدید قابلیت ها پیشرفته تری نسبت به دستگاه های قدیمی دارند. در حال حاضر دستگاه های پرتوشناسی بسیار پیشرفته کردند. دستگاه های جدید پرتابل یا قابل حمل هستند. دستگاه های پرتابل یا قابل حمل در مراکز رادیولوژی و بیمارستان ها استفاده می شوند.

معرفی مراکز رادیولوژی

در این مقاله با مراکز رادیولوژی و خدمات آن ها تا حدودی آشنا شدید. باید گفت تصاویر  که در این مراکز تهیه می شوند در تشخیص صحیح بیماری و همچنین درمان بیماری نقش مهمی دارند. همچنین مرکز پرتوشناسی باید کاملا استاندارد و ایمن باشد. در نتیجه باید بهترین مراکز پرتوشناسی را برای تهیه این تصاویر انتخاب کرد. سایت پی جو به شما بهترین مراکز رادیولوژی شهر های مختلف ایران را معرفی می کند.

معرفی مراکز رادیولوژی

معرفی مراکز رادیولوژی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز