خبرگزاری کار ایران

فواید ترک سیگار /6 فایده شگفت انگیز که به شما نمی گویند!

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۳۷۴

اعتیاد به سیگار یکی از شایع ترین اعتیادهای است که در جوامع مختلف شاهد آن هستیم و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد این اعتیاد را دیگر به عنوان یک مشکل در نظر نگرفته و آن را یک موضوع عادی در نظر بگیرند اما مسئله بسیار مهم این است که اعتیاد به سیگار می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

در نتیجه در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مهم ترین فواید ترک سیگار تضمینی و دائمی انداخته و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا با دید بازتری نسبت به فواید ترک سیگار اقدام به ترک سیگار کنید.

بهبود گردش خون با ترک سیگار

یکی از مهم ترین مزایای که ترک کردن سیگار برای شما به همراه خواهد داشت، بهبود گردش خون در بدن است. همان طور که می دانید، کشیدن سیگار باعث می شود تا فرآیند گردش خون در بدن بسیار کند شده و همین مسئله می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. در صورتی که سیگار را ترک کرده و آن را کنار بگذارید، به عنوان اولین مزیت شاهد بهبود گردش خون در بدن خود خواهید شد که این مسئله باعث بهبود سلامت شما شده و باعث می شود تا حس و حال متفاوتی را تجربه کنید.

بهبود سیستم باروری

خانم هایی که به سیگار اعتیاد دارند، رفته رفته با مشکلات مختلفی در رابطه با سیستم باروری خود مواجه می شوند.  این مسئله باعث می شود تا این دسته از افراد از نظر قدرت باروری به طرز چشمگیری ضعیف شده و نتوانند بچه دار شوند. اگر بخواهیم بیان کنیم که ترک سیگار برای این دسته از افراد چه مزیت هایی دارد باید گفت که در وهله اول خانم هایی که سیگار را ترک می کنند با تقویت دیواره رحم مواجه شده و این مسئله به بهبود باروری آن ها کمک می کند. همچنین احتمال سقط جنین با ترک سیگار به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و به همین دلیل این دسته از افراد می توانند با شانس بیشتری اقدام به تولد یک نوزاد سالم کنند.

کمک به سلامت اطرافیان

متاسفانه افرادی که اعتیاد به سیگار دارند، همواره به این مسئله اشتباه اشاره می کنند که کشیدن سیگار تنها برای خودشان ضرر دارد اما مسئله بسیار مهم این است که کشیدن سیگار برای اطرافیان فرد معتاد نیز خطرات مختلفی به همراه دارد. در حقیقت دود سیگاری که در محیط پخش می شود، می تواند آسیب جدی به بدن افراد سالم زده و آن ها را با مشکلات گوناگونی مواجه کند. در صورتی که شما اقدام به ترک سیگار کرده و آن را کنار بگذارید، می توانید به سلامت اطرافیان خود کمک چشمگیری کنید. این اطرافیان می توانند شمال دوستان، آشنایان و اعضای خانواده شما باشند.

موضوع مهمی که در این زمینه باید بدانید این است که دود سیگار خطر ابتلا اطرافیان به بیماری های مختلفی مثل سرطان ریه، سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش چشمگیری داده و همچنین استعمال دود سیگار توسط کودکان باعث به وجود آمدن بیماری های ریوی در آن ها می شود.از مهم ترین بیماری های ریوی که در کودکان ممکن است به دلیل استعمال دود سیگار به وجود بیاید می توان به ذات الریه، عفونت گوش، آسم، خس خس سینه و... اشاره کرد. همچنین کودکانی که در معرض دود سیگار هستند و بستگان درجه اول آن ها به سیگار اعتیاد دارند، به نسبت دیگران بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه خواهند بود.

بهبود سلامت دهان و دندان با ترک سیگار

یکی دیگر از مشکلات بسیار مهمی که افراد سیگاری با آن مواجه هستند، آسیب جدی سلامت دهان و دندان است. در واقع استعمال دخانیات باعث می شود تا دندان ها فرد با مشکلات مختلفی مواجه شود. افراد معتاد رفته رفته از نظر سلامت دهان و دندان با چالش های گوناگون مواجه می شوند.برای حل این مشکل اگر اقدام به ترک سیگار کنید، قادر خواهید بود تا در مدت زمان کوتاهی سلامت دهان و دندان خود را به حالت عادی برگردانید. اگر بخواهیم در این رابطه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که به عنوان اولین مزیت ترک سیگار باعث تنفس خوشبو تر افراد شده و همچنین باعث سفید شدن دندان های فرد می شود. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که ترک سیگار احتمال ابتلا به بیماری های لثه و از دست دادن دندان ها را به طرز چشمگیری کاهش داده و به شما کمک می کند تا به صورت کلی دندان های سالم و زیبایی داشته باشید.

کاهش استرس و بهبود تمرکز فرد

متأسفانه یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا افراد به سیگار اعتیاد پیدا کنند، احساس آرامشی که است که پس از مصرف سیگار و مصرف نیکوتین به بدن به وجود می آید. شاید چند بار اول استعمال دخانیات و مصرف نیکوتین باعث ایجاد آرامش در افراد شود اما نکته مهم این است که این حس رفته رفته تبدیل به اعتیاد شده و در واقع فرد بدون مصرف نیکوتین قادر نخواهد بود تا استرس خود را کنترل کند.

 این مسئله باعث می شود تا بدن به بدترین شکل ممکن به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده و در صورت عدم رسیدن نیکوتین به بدن کل سیستم عصبی فرد معتاد با مشکل مواجه شود.یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در دوره ترک سیگار با آن مواجه هستند، احساس بیقراری است که در آن ها به وجود می آید. در واقع به دلیل عدم رسیدن نیکوتین به بدن کل سیستم بدن با مشکل مواجه شده و فرد با مواردی همچون زودرنجی، استرس، عدم تمرکز و... مواجه خواهند شد.

پزشکان و افراد متخصص برای حل این مشکل پیشنهاد می دهند که اقدام به انجام روش ها و تکنیک های مختلفی کنید. این تکنیک ها باعث می شود تا مشکلات ذهنی فرد معتاد به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. در صورتی که فرد معتاد بتواند به خوبی از این مرحله عبور کرده و استرس خود را کنترل کند، قادر خواهد بود تا نیاز بدن به نیکوتین را برطرف کرده و دیگر نیازی به مصرف نیکوتین برای حل مشکلات عصبی خود نداشته باشند. اگر بخواهیم به صورت کامل این مسئله را بیان کنیم، می توان گفت که پس از ترک سیگار است که شما قادر خواهید بود تا با سطح استرس کمتری زندگی کرده و همچنین با بهبود وضعیت اکسیژن در بدن تمرکز خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

بر اساس مطالعات و بررسی های صورت گرفته، اعتیاد به سیگار رفته رفته با تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و این مسئله باعث می شود تا بدن فرد معتاد به بیماری های مختلف بسیار آسیب پذیر باشد. حتی بدن افراد معتاد نمی تواند مواردی چون سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین ببرد و در صورتی که فرد با این بیماری ها مواجه شود، سیستم ایمنی ضعیف بدن او توان مقابله با این موارد را نداشته و به سرعت بیماری تمام بدن فرد را در بر می گیرد.

فواید ترک سیگار /6 فایده شگفت انگیز که به شما نمی گویند!

 به منظور حل این مشکل مهم ترین و اصلی ترین قدم ترک سیگار است. با ترک سیگار و کنار گذاشتن اصولی آن، رفته رفته سیستم ایمنی قوای از دست رفته خود را تجدید کرده و آرام آرام شاهد بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن خواهیم بود.همان طور که مشاهده می کنید، سیستم ایمنی بدن نیز مثل بخش های مختلف که هنگام اعتیاد با مشکل مواجه می شوند، پس از ترک سیگار قادر خواهد بود تا دوباره به حالت قبل بازگشته و با حداکثر توان از بدن در برابر انواع بیماری ها محافظت کند. متاسفانه افراد معتاد حتی با کوچکترین مسئله ای به سرعت با مشکلاتی نظیر خستگی و سردرد مواجه شده و همین موضوع باعث می شود تا آن ها نتوانند به درستی زندگی کنند. همان طور که اشاره کردیم، مهم ترین راهکار برای بهبود وضعیت آن ها، کنار گذاشتن سیگار تحت نظارت افراد متخصص و خبره در این حوزه است.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به فواید ترک سیگار انداخته و بیان کردیم که پس از کنار گذاشتن و ترک دائمی سیگار، چگونه بدن به حالت نرمال خود بازگشته و چگونه فرد معتاد قادر خواهد بود تا دوباره یک زندگی سالم را تجربه کند. در این مطلب تلاش کردیم تا در رابطه با مهم ترین فواید ترک سیگار توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. مسئله بسیار مهم این است که برای رسیدن به این هدف باید فرایند ترک سیگار را تحت نظر افراد متخصص انجام بدهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اعتیاد خود را از بین ببرید.

اگر به دنبال این هستید که یک بار برای همیشه سیگار را ترک کنید، حتما سایت دیسگار را مطالعه کنید

منبع: Disgar.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز