خبرگزاری کار ایران

خسرو نصیری‌زاده رئوس برنامه‌های اقتصادی دولت متخصصین انقلاب اسلامی را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۹۵

خسرو نصیری زاده در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان، رئوس برنامه‌های اقتصادی دولت متخصصین انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن رئوس این برنامه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
دبیر محترم شوراى نگهبان
با سلام وتحیات  
احتراما رئوس برنامه‌های اقتصادی دولت متخصصین انقلاب اسلامی ایران که توسط مشاور اقتصادى اینجانب جناب اقاى دکتر سهراب بختیار موضوع بند٦و٧ماده ٢مصوبه مورخ ١٤٠٠/٢/٨شوراى محترم نگهبان تدوین شده است بشرح ذیل جهت بررسى خدمتتان ایفاد مى گردد.
١٤٠٠/٢/٢٤
خسرو نصیرى زاده
داوطلب سیزدهمین دوره انتخاب ریاست جمهورى

 

مهمترین راهکارهای اقتصادی دولت متخصصین انقلاب اسلامی با توجّه به شرایط وخیم اقتصادی حال حاضر کشور و کوچک شدن سفره معیشت مردم اهتمام اصلی خویش را معطوف به این مهم ساخته و برنامه های زیر را ارائه می‌کند:

 

- با توجه به منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در تعیین سال حمایت و پشتیبانی همه جانبه از تولید این دولت متخصصین  یکی از اولویت های اصلی خود را در این حوزه معطوف ساخته و با ارائه راهکارهای موثر بر بازارهای پولی و مالی وغیره،برنامه های مدوّنی را دراین راستاارائه نموده است تا ضمن مهار التهاب در این حوزه ها،ثبات را در زمینه های مختلف با پرهیز از دو مولفه تورّم و رکود در آنها به انجام رساند و با تجمیع سرمایه های سرگردان در بازارهای مختلف ضمن ایجاد رونق حوزه تولید و بالطبع تقویت بازار بورس را به شکل اصولی و عملیاتی در پیش گیرد.
- اهتمام دولت متخصص در امر افزایش تولید با توجّه به سیاست های غیر اصولی فعلی میتواند گره گشای شرایط موجود به اصطلاح بیماری هلندی در اقتصاد ایران باشد ،طرحی که با استفاده بی رویه از منابع طبیعی کشور و رکود حاصل در صنعت داخلی و پول پاشی های غیر مثمر و درآمدهای ازدیاد یافته و ازدیاد تقاضا منجر به افزایش واردات ارزان کالا و معضلات فراوان برای دولت و ملّت شده است.
- بی شک تقویت تولید و پشتیبانی همه جانبه از آن ضمن ایجاد صادرات قابل توجه برای کشور و ارز آوری که دولت متخصصین در این حوزه هم برنامه های قابل تاملی را مدّ نظر دارد،افزایش تولید لازم و ملزوم رونق در بازار بورس در کشور است که نگاه دولت متخصصین به اصلاح این بازار در اولویت های دیگر اساسی آن میباشد بازاری که با سیاست های نادرست جامعه آماری قابل توجهی را در کشور درگیر خود ساخته و بخش وسیعی از آن را با خسران غیر قابل جبرانی مواجه نموده است.
- برنامه دولت متخصصین در این حوزه تبرّی و فاصله گیری از سیاست های موجود و دوری از توزیع پول و پول پاشی دولتی در آن میباشد.
- این دولت اهتمام ویژه در تقویت تولید و خصوصی سازی واقعی را در تقویت بازار بورس در پیش گرفته و با محوریت تقویت بخش های خصوصی و بنگاههای کوچک ، متوسط و بزرگ و اصلاح شاخص های بورس و واگذاری های صحیح و اصولی به بخش خصوصی ضمن ایجاد منابع قابل توجه ریالی برای دولت مسیر باز نمودن تدریجی دامنه نوسان را در بازار بورس نیز پیگیری و روش خود حمایتی این بازار را با هدف سوق این سازمان به استقلال کامل از دولت پیش میگیرد.
- دولت متخصصین اعتقاد دارد پول پاشی از طریق صندوق توسعه ملّی ،صندوق های تثبیت بازار و وام دادن به صندوق ها و بازارها برای تقویت آن و مباحث مالیاتی و غیر ،نمی تواند کوچکترین اثر مثبتی را درآن در دراز مدت ایجاد کند و فقط با ایجاد التهاب زودگذر باعث معضلات عظیم تری میگردد.
- دولت متخصصین در نظر دارد با عنایت خداوند متعال و بهره گیری از رهنمودهای دلسوزانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در بکارگیری متخصصین و نخبگان جوان و به محض تحویل دولت انقلابی برنامه ویژه ای را سریعاً  با محوریت اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته و با حصول به منابعی پایدار و اصولی برای تامین دولت و کشور و ایجاد درآمدهای پایدار و دائمی در حوزه های مختلف کشور و اهتمام بر کنترل نقدینگی را در کشور در پیش گرفته طرحی که تا آبانماه ۱۴۰۰ آماده و تحویل مجلس شورای اسلامی گردد.
- در این طرح دولت متخصصین در نظر دارد در اصلاح ساختار بودجه کنترل نقدینگی و مهار تورّم در کنار لزوم اجتناب از رکود اقتصادی را در سیاست بودجه ریزی کشور لحاظ نموده و تحولی شگرف در سفره معیشتی جامعه ایجاد نماید. سیاست های حمایتی ویژه ای که اقشار مختلف جامعه را با تامین منابعی پایدار مورد توجّه خود قرار داده و اثرات ثمربخش و پربرکتی را در جامعه نمایان خواهد ساخت.
- این دولت بنا دارد با کاهش نرخ بهره بانکی به روش معقول و عدم تحریک بازارهای موازی به صورت همزمان و وضع مالیات بر سود بانکی ،یکی از موثرترین اقدامات را برای پشتیبانی واقعی از تولید در کشور ایجاد نماید.
- این دولت برنامه های مدوّنی نیز در حوزه حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی و اتخاذ یارانه ی حمایتی قابل توجه برای ایشان در جهت نیل به بازارهای کار و کارآفرینی در کشور دارد که این امر میتواند ضمن حمایت از قشر تحصیل کرده کشور موجبات استفاده بهینه از دانش و تخصص این عزیزان را در نظر گیرد و نتایج پرباری را برای تولید و کارآفرینی در کشور به ارمغان آورد.
- از دیگر محورهای اولویت های اقتصادی دولت متخصصین ،نگاه ویژه به کاهش سهم نفت در درآمدهای دولت در کشور و قطع وابستگی اقتصادی به درآمدهای نفتی است که با محوریت قرار دادن این امر در اصلاح ساختار بودجه سال آینده است، راهی که میتواند با عنایت خداوند متعال و همّت جوانان متخصص و انقلابی ایران اسلامی را به سوی تحولی زیربنایی در کشور حرکت داده و بسیاری از معضلات مهم و اساسی کشور را مرتفع سازد.
با اختصاص این درآمدهای قابل توجه نفتی به امور زیر بنایی کشور اثرات ملموس آنرا در بخشهای مختلف اقتصادی و بازارهای مولّد شاهد خواهیم بود و کشور مسیر توسعه یافتگی را به معنا و مفهوم واقعی خواهد چشید.
- از اولویت های دیگر دولت متخصصین با محوریت اقتصاد تعاملات اقتصادی و افزایش شرکای اقتصادی کشور است.
- با توجه به محدودیت های ظالمانه غربی بر کشور و اذعان بر این اصل که تنها راه برون رفت از تحریم های ناعادلانه تعامل با غربی ها نیست این دولت راهکار تعاملات اقتصادی را در قالب تفاهم نامه های دوجانبه و منطقه ای با دیگر کشورها در پیش گرفته و با در نظر گرفتن توافق های عزتمندانه ضمن استحکام و تقویت تولید ملّی و افزایش صادرات و ارز آوری برای کشور و پشتیبانی از شرکت های فنی و مهندسی و دانش بنیان و کارآفرینی و اشتغال زایی را نیز  میسر میسازد. در ضمن در جریان اینگونه توافق ها مسیر برای حذف دلار و یورو و استفاده از ارزهای ملّی در تبادلات نیز هموار خواهد شد. همچنین توسعه اتاق های مشترک بازرگانی و رایزن های تخصصی اقتصادی  و بکارگیری پتانسیل غیر قابل انکار اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و پرهیز از دخالت های دولتی نیز در اولویت قرار میگیرد .
- با انجام این سازوکار و برنامه های جانبی که در این راستا منظور گردیده مطمئنا ترفند کشورهای متخاصم  نقش برآب میگردد و ثبات اقتصادی را در ایران اسلامی شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز