خبرگزاری کار ایران

چربی گیر و مخزن فایبرگلاس چه شباهت هایی در صنعت دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۷۹

چربی‌گیر و مخزن فایبرگلاس دارای کاربردها و ویژگیهای نسبتاَ مشابهی در صنعت می‌باشند که این ویژگی‌های موثر موجب شده است که استفاده از چربی گیر و مخزن فایبرگلاس، با استقبال گسترده‌ای از سوی صاحبان صنایع مواجه شده باشد.

بد نیست بدانید که چربی گیر به نوعی یک حوضچه آرامش به شمار می‌رود که با به وجود آوردن یک حالت ساکن برای فاضلابها و پسآب خروجی مراکز خدماتی همچون رستورانها، آشپزخانه هتلها و آشپزخانه های صنعتی، تالارهای پذیرایی و تشریفات و به طور کلی هر کاربری که تولید فاضلاب چرب در آن اتفاق می افتد، به خنک شدن این پسآبهای فاضلابی کمک میکند و سپس موجب شناورسازی روغن های خروجی از لوله فاضلاب مقدمات چربی گیری میشود. شاید به همین دلیل باشد که این تجهیزات را با نام مخزن فایبرگلاس و چربی گیر رستوران نیز در بازار می شناسند.

اما اگر فکر میکنید که ویژگیهای این دو تجهزات پراهمیت صنعت آب و فاضلاب، تنها به همین ویژگیهای عنوان شده محدود میباشد، سخـــــــــــــــت در اشتباهید...! چرا که انواع مخزن فایبر گلاس و چربی گیر رستورانی، دارای ویژگیهای جذاب و غافلگیر کننده‌‌ی دیگری نیز میباشد. با ما همراه باشید.

تجهیزات چربی گیر چیست و چگونه عمل میکند؟

چربی گیر و مخزن فایبرگلاس چه شباهت هایی در صنعت دارند؟

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، چربی گیر با ایجاد نوعی سکون برای فاضلابها و پسآب مراکزی که فاضلاب چرب تولید میکنند، موجب خنک شدن این فاضلابها شده و با انجام چنین عملیاتی، روغن این فاضلابها به صورت شناور در می‌آیند.

پس از این جداسازی نسبی، در واقع حوضچه چربیگیر به چاه جذبی کمک میکند تا پساب فاقد چربی را به سهولت جذب نماید و یا به باکتری های هوازی کمک می نماید عملیات تصفیه فاضلاب را به پرسرعت ترین حالت ممکن به انجام برساند. به عبارت علمی و فنی تر، هرگونه سیال چربی فاضلابها به منظور جدا شدن از حجم آب، نیاز به دو عامل اساسی:

  • در ابتدا خنک شدن
  • و در گام ثانویه، آرامش پیدا نمودن به منظور صعود به سطح بالای آب

دارد تا جداسازی ابتدایی این دو نوع سیال از یکدیگر انجام گردد. بد نیست بدانید که اساس کار چربی گیر ثقلی بر مبنای قانون چگالی کمتر روغن نسبت به آب استوار می‌باشد. در واقع حوضچه چربگیر را به نوعی میتوان به یک تله فاضلابی تشبیه نمود که حجم عمده‌ی گریس ها و جامدات را پیش از وارد شدن به تکنولوژی دفع فاضلاب، به تله می‌اندازد و پساب خروجی باکیفیتی را برای استفاده مجدد در صنعت و مراکز فراهم می‌آورد.

قیمت چربی گیر اتوماتیک و معمولی

قیمت چربی گیر را به مانند تمامی تجهیزات صنعتی دیگر، میتوان تابع پارامترهای مختلفی دانست. یکی از این عوامل جنس پوشش بدنه این نوع تجهیزات است که با متریالهای مختلفی همچون: بتنی، فایبرگلاسی یا کامپوزیتی، سنگی و همچنین سنگی قابل دسترس است و در تعیین نهایی قیمت چربی گیر موثر خواهد بود. بایستی بدانید که قیمت چربی گیر از 13 میلیون ریال برای چربی گیرهای زیر سینکی در پایین ترین کیفیت آغاز میشود و تا قیمت ویژه 20 میلیارد ریال برای چربی گیر صنعتی پالایشگاه ششم پارس جنوبی ادامه دارد.

همچنین باید گفت که اتوماتیک بودن یا نبودن این تجهیزات نیز عاملی تعیین کننده در تعیین قیمت میباشد؛ چرا که حوضچه چربی تمام اتوماتیک به شکلی طراحی شده است که به محض رسیدن سطح چربی به خروجی چربی که در بالای مخزن آن قرار دارد، چربی معلق به درون کانال مخصوص آن جریان پیدا میکند و به سوی مخزن حمل چربی انتقال می‌یابد. البته که نوع و کیفیت قطعات و اتصالات درونی این دستگاه‌ها نیز فاکتور بسیار پراهمیتی به شمار می‌رود.

چربی گیر صنعتی چیست؟

بسیاری از کاربران و مخاطبان عام، مفهوم چربی گیر صنعتی را با نوع رستورانی و خدماتی آن اشتباه می‌گیرند! در حقیقت چربی گیر صنعتی به نوعی از تجهیزات گفته میشود که که با پشتیبانی سیستمهای خاص خود، چربی محلول درون پساب خروجی از کارخانجات صنعتی و لبنی و ... را جداسازی میکند و مشخصاَ کارکرد پیچیده تری دارد. همچنین بایستی بدانید که به دستگاهی که در راستای فیلتراسیون و تصفیه فاضلاب چرب از پساب واحد های صنعتی کار گذاشته میشود، چربی گیر دی ای اف DAF اتلاق میشود که دارای مزایای ویژه ای نیز میباشد.

مزایای چربی گیر صنعتی

همانطور که عنوان شد، دستگاه چربی گیر صنعتی دارای ویژگیهای متعدد و قدرتمندی میباشد که از جمله آنها، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت حذف ۹۹ درصد چربی های امولسیونی و آزاد و ذرات معلق
  • امکان حذف دترجنت ها از پساب چرب خروجی بسیاری از کارخانجات (کارخانجات صنعتی و کارخانجات تولید فرآورده های لبنی، روغن کشی ها و تمامی شرکت هایی که فاضلاب آنها با گریس‌ها آغشته شده است.)
  • پساب خروجی انواع چربی گیر صنعتی به دلیل حذف ذرات کلوئیدی، بسیار شفاف می باشد.
  • این چربی گیرهایDAF، به این خاطر که به صورت پکیج های یکپارچه تولید شده و به صورت پورتابل به محل نصب انتقال داده میشود، دارای سهولت ویژه ای در حمل و نقل می باشند.
  • قابلیت نابودسازی بیش از ۷۵ درصد آلاینده ها و بار آلودگی شیمیایی (COD) پساب چرب
  • قابلیت تولید لجن نسبتاً جامد و کم آب

البته که انواع مخزن فایبرگلاس نیز دارای مزایای بسیار متعددی میباشد که در ادامه به بررسی ویژگیهای این مخازن خواهیم پرداخت.

مخزن فایبرگلاس + قیمت

چربی گیر و مخزن فایبرگلاس چه شباهت هایی در صنعت دارند؟

همانطور که گفته شد، مخزن فایبرگلاس و انواع حوضچه چربگیر را میتوان در بعد ذخیره سازی فاضلابها و سیالات خورنده و آماده سازی مجدد آنها به جهت استفاده مجدد پساب در صنعت و مراکز خدماتی، در یک راستا دارای تشابهات فراوانی دانست. البته که بین این دو دستگاه گفته شده، تفاوت های بنیادینی نیز وجود دارد.

بد نیست بدانید که انواع مخازن فایبرگلاس در دو نوع:

  • مخان فایبرگلس تک رو صاف و صیقلی
  • و مخزن فایبرگلاس SMC (دو رو صاف و بدون خلل و فرج)

در بازار قابل دسترس میباشد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که این نوع مخازن برای تمامی شرایط آب و هوایی با دماهای متفاوت کشور کاملاَ مناسب میباشند. نحوه تولید و عرضه این مخازن فایبرگلس بدین شکل است که پنلهای فایبرگلاس در کارخانجات مربوطه، ساخته شده و جهت نصب بصورت دمونتاژ به محل نصب جهت مونتاژ منتقل می گردد. ساخت انواع مخزن آب شرب فایبرگلاس علیرغم آنکه هزینههای بیشتری در تولید دارد، اما به جهت تحمل درجه حرارت بالاتر اینگونه تجهیزات در مقایسه با مدل پلی اتیلن، امروزه مورد توجه و تقاضای بسیاری از کارفرمایان و صاحبان صنایع قرار گرفته است.

کاربردهای مخازن فایبرگلاس بهداشتی و ذخیره آب آشامیدنی

انواع مخزن فایبرگلاس در سالیان گذشته با توجه به کاربردها و مزایای متعددی که دارد، در صنایع و کاربری های مختلفی از جمله: پالایشگاه ها، ذخیره آب آشامیدنی برای مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی، ایستگاه های آتش نشانی، بیمارستانها و مراکز بهداشتی- درمانی، پروژه های کوچک و بزرگ عمران و آبادانی و ... مورد استفاده قرار گرفته است. این تجهیزات به مانند مدلهای پلی اتیلنی، مقاومت بسیار بالایی در برابر فاضلابهای قلیایی و اسیدی دارند.  

مزایای مخزن فایبرگلاس

چربی گیر و مخزن فایبرگلاس چه شباهت هایی در صنعت دارند؟

مزایای انواع مخزن فایبرگلاس ذخیره آب آشامیدنی بسیار گسترده و متنوع می باشد و به همین جهت، با استقبالهای بسیار گسترده ای رو به رو شده است. از جمله این مزایای جذاب و گسترده میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیمت مناسب: انواع مخازن فایبرگلاس در مقایسه با مدلهای بتنی و گالوانیزه، دارای قیمت مناسبتری میباشد و قیمت تمام شده‌ی ساخت آن، در حدود 10 الی 15 درصد ارزانتر است.
  • قدرت مخازن فایبرگلاس بهداشتی: بهترین گزینه برای نصب مخزن نگهداری آب و مخزن مایعات در مناطق صعب العبور که مخزن آب و مخازن نگهداری مایعات فلزی و بتنی در این مورد مشکلات زیادی دارند .
  • استفاده مجدد: به دلیل اتصالات مناسب و قابلیت حمل و نقل، امکان انتقال و سرهم سازی این مخازن به مکان دیگر کاملاَ وجود دارد.
  • آب و هوا: قابلیت تحمل دماهای مختلف و امکان نصب مخزن فایبرگلاس در شرایط اقلیمی متفاوت
  • ضمانت: یک سال گارانتی رسمی شرکتی و 5 سال خدمات پس از فروش (50 سال گارانتی بر اساس استاندارد)
  • سرعت نصب: سرعت نصب این مخازن بسیار بالاست؛ به طوریکه برای نصب یک مخزن حجیم 3000 متر مکعبی ذخیره سیالات و مایعات، تنها به 30 روز زمان نیاز است.
  • عدم رشد جلبک: پنلهای مخزن آب فایبرگلاس هیچگونه نوری را از خود عبور نمیدهد و به همین دلیل، هیچگونه جلبک و قارچی در این مخازن تشکیل نمیشود. همچنین پنلها به جهت نداشتن هیچگونه تخلخلی در خود، موجب ضدجلبک بودن این مخازن شده است.
  • زیبایی بدنه: سطوح این مخازن کاملاَ صاف و صیقلی است و به همین جهت و ویژگیهای خود متریال فایبرگلاس، هیچگونه جرم و آلودگی به این سطوح جذب نمیشود. همچنین این مخازن قابلیت انطباق پذیری با رنگ محیط پیرامونی را داشته و به راحتی میتوان سطوح آن را تمیز نمود.
  • طول عمر: پنلهای تایرود به کار رفته در مخازن فایبرگلاس، دارای طول عمر بسیار بالایی میباشد. همچنین علاوه بر عدم نیاز به رنگ آمیزی پوشش بدنه مقاوم و صیقلی مخازن پلی اتیلن، نگهداری این مخازن کار چندان سختی نبوده و زمان زیادی برای تعمیرات ابتدایی آن صرف نخواهد شد. طول عمر زیاد پانل های تایرود .
  • وزن سبک: این مخازن هوایی به جهت نگهداری آب و مایعات دارای وزن بسیار سبکی میباشد .
  • ابعاد: این مخازن را میتوان در ابعاد و اندازه های مختلف تولید نمود و باید گفت که دقت ابعادی در طراحی و تولید مخازن آب فایبرگلاس بسیار بالا میباشد.
  • مجوز بهداشتی: دارا بودن مجوز بهداشت از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت جهت نگهداری آب شرب
  • مقاومت اسیدی: انواع مخزن فایبرگلاس در برابر مواد خورنده اسیدی و بازی مقاومت بسیار بالای فیزیکی را داشته و هیچگونه واکنش شیمیایی را با این عناصر انجام نمیدهد.

 پایپ گستر؛ نامی به بلندای صنعت آب و فاضلاب کشور

شرکت پایپ گستر (https://septic-tank.ir/) که به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات پلی اتیلن کشور شناخته شده است، با نزدیک به نیم قرن سابقه در طراحی و تولید محصولات بهداشتی فایبرگلاس و پلی اتیلن کشور فعالیت میکند. شرکت پایپ گستر به پشتوانه بهره گیری از متخصصین و طراحان مجرب و کارآزموده و استفاده از تکنولوژی و دانش پیشرفته روز جهان و همچنین با استفاده از تجارب عملی مدیران تولید خود، توان خود را در طراحی و تولید انواع محصولاتی چون:

  • انواع مخازن پلی اتیلن
  • مخازن فایبرگلاس
  • مخزن استیل و فلزی
  • تولید انواع لوله و اتصالات (لوله کاروگیت دوجداره، لوله پلیکا، لوله فایبرگلاس، لوله پلی اتیلن تکجداره و لوله فایبرگلاس)
  • تولید مخزن فاضلابی و دفع فاضلاب (سپتیک تانک)
  • تولید انواع چربی گیر فایبرگلاس و چربی زدای پلی اتیلنی
  • مخازن حمل اسید و مخازن نگهداری اسید عمودی، افقی، دفنی و غیر دفنی
  • تولید انواع دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب شهری و پساب صنعتی
  • لوله و اتصالات تاسیساتی، مخازن و منابع آب و مشاوره و طراحی
  • و در انتها نظارت بر سیستم های آبیاری زهکشی و قطره ای

در سطح کشور ایران و کشورهای همجوار متمرکز نموده است.

جهت دریافت مشاوره های تخصصی و اطلاع از قیمتهای محصولات، پیشنهاد میشود با مشاوران مجموعه پایپ گستر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن شرکت : 02144374305

شماره همراه کارشناس فنی: 09126721109 – 24 ساعته آنلاین در واتس آپ و تلگرام

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز