خبرگزاری کار ایران

خرید خانه در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۸۶۶

خرید خانه در ترکیه

زمانی وقت اسم ترکیه به گوشمان می‌خورد در ذهنمان شلوار جین و پوشاک تداعی می‌شد و یا سفر به استانبول و خرید. اما یکی دوسالی هست که اسم ترکیه با خرید ملک و سرمایه‌گذاری عجین شده است و می‌بینیم که دوست، آشنا و همسایه یا در ترکیه ملکی خرید‌ه‌اند یا به فکر خرید ملک در ترکیه هستند.

اما واقعا چرا ترکیه به مقصد اول ما ایرانی‌ها تبدیل شده؟؟

پاسخ به این سوال کار سختی نیست. علل زیادی وجود دارد که میل سرمایه‌گذاری در ترکیه را در بین مردم افزایش داده، ساخت و سازهای مدرن و منطبق با استانداردهای جهانی، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، نزدیکی و قرابت فرهنگی، دریای زیبا، بهینه‌سازی و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، نظام آموزشی پیشرفته و حضور شعبه‌های دانشگاه‌های مطرح بین المللی اروپایی و آمریکایی، نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا، همه و همه سبب شده تا ایرانی‌ها بیش از گذشته به فکر زندگی در ترکیه باشند.

پیش نیازهای خرید ملک در ترکیه!

معمولا هر تصمیم جدید می‌تواند به موازات مواهب و امتیازات مثبت، خطراتی هم به همراه داشته باشد. به همین خاطر پیش نیاز سرمایه‌گذاری و به جهت پایین آوردن ریسک آن، تحقیق و جمع آوری اطلاعات درست است. به ویژه که اگر این سرمایه‌گذاری در کشور دیگری باشد. زبان بیگانه، عدم آشنایی به قوانین مهاجرت و سرمایه‌گذاری و چالش‌های دیگر.

جمع آوری اطلاعات مفید و کاربردی 

برای رسیدن به یک تصمیم درست و منطقی باید اطلاعاتمان را بالا ببریم و سوالاتی را از خودمان بپرسیم و جواب صادقانه‌ای به آن‌ها بدهیم.

چرا ترکیه؟

علت تصمیم شما برای خرید خانه در ترکیه چیست؟ زندگی، سرمایه‌گذاری یا پاسپورت و شهروندی ترکیه؟

کدام شهر در ترکیه را مناسب می‌بینید؟

بودجه شما چقدر است؟

چقدر شناخت به شهری که می‌خواهید انتخاب کنید دارید؟

به طور مثال اگر تصمیم دارید که در استانبول ملکی بخرید چقدر با استانبول و محله‌های آن آشنایی دارید و کدام محله را انتخاب می‌کنید؟

ندیده و نشناخته تصمیم نگیرید، حتما زمانی را برای شناخت بیشتر استانبول و محله‌ها و منطقه‌های آن اختصاص دهید و مطمئن شوید که امکان زندگی در کدام منطقه یا محله را دارید. از همه مهمتر بودجه شما به کدام محله نزدیک‌تر است؟

به صرف توصیه‌های دوستان و مشاوران املاک خودتان را به دردسر نیندازید. فراموش نکنید هیچکس مثل خود شما نمی‌تواند بفهمد که چه چیزی برایش مناسب‌تر است.

خرید خانه در ترکیه

در هنگام خرید ملک به چه نکاتی باید توجه کنید؟

هزینه حمل و نقل در ترکیه گران است پس سعی کنید اولویت شما دسترسی‌ به وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، مترو و متروبوس باشد. صرفا دنبال ملکی زیبا اما با دسترسی نامناسب نباشید.

سعی کنید از سازنده‌های بنام و مطرح ملک خریداری کنید. حواستان به کیفیت متریال به کار رفته در ساختمان باشد. اگر ملکی را خریداری می‌کنید که هنوز تمام نشده حتما از سازنده بخواهید تا در قرارداد، لیست وسایلی که قرار است در آشپزخانه استفاده شود به همراه مارک آن ذکر کند.

به هزینه عایدات یا همان شارژ ساختمان توجه کنید اگر پروژه‌ای مبلغ بالایی برای شارژ ماهیانه داشته باشد، شرایط برای اجاره واحد سخت خواهد شد.

از کم و کیف وضعیت سند آگاه شوید که آیا سند ملک موردنظر آماده است یا بدهی دارد و ... درکل استعلامات سند گرفته شود.

نحوه انتقال پول به ترکیه

این قسمت از کار را جدی بگیرید و آن را با دقت انجام دهید. سعی کنید از مشاور املاک یا سازنده بخواهید تا برای شما در بانک، حسابی به نام خودتان افتتاح کنند.

از سازنده بخواهید به صورت مکتوب شماره حسابی که قرار است پول به آن واریز شود را به شما بدهد.

در ایران سراغ صرافی‌هایی بروید که مجوز رسمی از بانک مرکزی را داشته باشند و ترجیحا در ترکیه کارگزار رسمی داشته باشند تا کار شما راحت‌تر شود.

شماره حساب خود در ترکیه را به صراف بدهید تا مبلغ موردنظر را به حسابتان در ترکیه واریز کند.

نکته مهم در خصوص انتقال پول

پس از آنکه پول به حسابتان در ترکیه واریز شد شما می‌توانید به صورت اینترنتی و با اپلیکیشن بانک، پول را به حساب سازنده انتقال دهید یا حضوراً به بانک بروید و پول را حواله کنید. در زمان انتقال پول حتما حتما حتما نام و نام خانوادگی خریدار واحد به همراه شماره واحد مورد معامله، در فیش حواله یا سند اینترنتی قید شود وگرنه بعدا ممکن است دچار دردسر شوید.

شرط اینکه سازنده یا املاک حاضر به همراهی شما در افتتاح حساب در بانک شوند، اطمینان از معامله هست. پس با انجام مبایعه‌نامه و پرداخت بیعانه‌ای معقول، آن‌ها را مطمئن کنید که قطعا قصد خرید دارید.

معمولا برای ایرانی‌ها در بانک زراعت که یک بانک دولتی است افتتاح حساب انجام می‌شود.

تاپو چیست؟

تاپو همان سند است در زبان ترکی. وقت اداره تاپو را معمولا فروشنده می‌گیرد که از طریق سامانه اینترنتی و پیامکی این کار انجام می‌شود. از فروشنده یا شرکتی که کار خرید ملک را برای شما انجام می‌دهد، بخواهید تا لیست مدارک مورد نیاز انتقال سند را به شما بدهد تا آن‌ها را آماده کنید. از ترجمه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت گرفته تا عکس و ...

اکسپرتیز چیست؟

برگه کارشناسی قیمت ملک خریداری شده است که توسط کارشناس رسمی و شهرداری منطقه تهیه و تایید می‌شود که در آن مشخصات بنا قیمت ملک و ... ذکر می‌شود. این برگه الزامیست.

نوتر چیست؟ 

 نوتر همان دفتر اسناد رسمی خودمان است که کار تایید مدارک ترجمه شده را انجام می‌دهد.

استفاده از مترجم رسمی در هنگام زدن سند الزامیست!!!

در زمان انتقال سند مطمئن شوید کلیه هزینه‌های سند پرداخت شده این هزینه‌ها شامل عوارض شهرداری، بدهی‌های بانکی و ... است. در زمان نقل و انتقال سند استفاده از مترجم رسمی الزامیست تا بند بند مواردی که باید امضا کنید را برای شما به فارسی ترجمه کند و شما از صحت معامله مطلع شوید.

هزینه کمیسیون در ترکیه

به طور معمول اگر واحدی از پروژه خریداری می‌کنید شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی و کمیسیون ندارید زیرا سازنده هزینه کمیسیون را خودش تقبل کرده و به املاک پرداخت خواهد کرد.

چنانچه ملک دسته دومی را خریداری کنید عرف کمیسیون ۲ تا ۴ درصد است که معمول آن همان ۲ درصد است.

دریافت اقامت ترکیه

اگر ملکی را خریداری کنید که ارزش آن کمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد، شما می توانید با آن درخواست اقامت ترکیه را بدهید که سالانه تمدید می‌گردد.

پاسپورت ترکیه

خرید خانه در ترکیه

چنانچه ملکی خریداری کنید که ارزش آن ۲۵۰ هزار دلار به بالا باشد، شما می‌توانید درخواست شهروندی ترکیه را کرده و پاسپورت ترکیه را اخذ کنید.

پین تاتی با سال‌ها تجربه می‌تواند همراه مطمئنی برای شما باشد.

امیدوارم این مطالب بدردتان بخورد و در خرید ملک موردنظرتان به شما کمک کند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز