خبرگزاری کار ایران

چگونه طراحی سایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۳۶

پیشرفت هرروزه فناوری، ما را قادر ساخته تا بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم بدون آنکه متوجه پیچیدگی‌های آنها باشیم. حتی این روزها بدون داشتن هیچ‌گونه دانشی به این فکر می‌کنیم که چگونه طراحی سایت کنیم. یادگیری نحوه طراحی وب‌سایت توسط خود شما یا یک شرکت طراحی سایت یکی از این موارد است. سیر تکاملی سازندگان وب‌سایت، شما را قادر ساخته تا بتوانید یک وب‌سایت طراحی کرده و کسب‌وکار خود را به‌صورت آنلاین گسترش دهید. با استفاده از ویژگی‌های حرفه‌ای طراحی وب، می‌توانید درآمدزایی کنید، طرف‌داران زیادی را برای خود جمع کنید و نام تجاری خود را به‌صورت آنلاین تبلیغ کنید.

حال سؤال اینجاست که برای طراحی وب‌سایت از کجا شروع کنید؟ ما اطلاعات موردنیاز شما را برای قرارگرفتن شما در مسیر درست در اینجا جمع‌آوری کردیم. از انتخاب سازنده وب‌سایت و نام دامنه، تا درک نحوه طراحی هر یک از عناصر سایت خود، این راهنمای کامل، شما را در مورد چگونگی طراحی وب‌سایت راهنمایی می‌کند. کارهایی که برای طراحی سایت باید انجام دهید به‌قرار زیر است:

  • هدف خود را تعیین کنید
  • یک سازنده وب‌سایت انتخاب کنید
  • طرح خود را مشخص کنید
  • نام دامنه خود را انتخاب کنید
  • خرید دامنه و هاست
  • مطالب خود را جمع‌آوری کنید و صفحات مناسب را اضافه کنید
  • عناصر وب‌سایت خود را طراحی کنید
  • ابزار حرفه‌ای موردنیاز خود را انتخاب کنید
  • آن را برای همه قابل‌دسترسی کنید
  • سایت خود را برای موبایل بهینه‌سازی کنید
  • سئو سایت خود را تقویت کنید
  • با بازدیدکنندگان تعامل کنید
  • بازخورد بخواهید
  • مطالب را منتشر و به‌روز کنید

برای طراحی وب سایت ابتدا هدف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه یک وب‌سایت طراحی کنید، درمورد آنچه می‌خواهید به دست آورید و همچنین درباره هدف خود، کاملاً شفاف باشید. با وجود بسیاری از انواع وب‌سایت‌ها، شما باید با تصمیم‌گیری در مورد نوع وب‌سایت خود به اهداف خود کمک کنید. هدف شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات شما که در این مورد یک فروشگاه ساز آنلاین بسیار مناسب است
  • یک وب‌سایت نمونه کارها برای نمایش هنر شما
  • یک وب‌سایت تجاری برای مدیریت و رشد تجارت خود
  • یک وب‌سایت رزومه برای جلب‌توجه کارفرمایان بالقوه
  • وبلاگی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود با جهان
  • یک وب‌سایت رویداد برای عروسی‌ها، مهمانی‌ها و رویدادهای شرکت
  • یک وب‌سایت عکاسی برای نمایش و فروش چاپ
  • یک وب سایت تناسب اندام برای جذب مشتریان جدید
  • یک وب سایت رستوران برای تسهیل روند ثبت سفارشات، تحویل و پرداخت آنلاین

وقتی تصمیم گرفتید به کدام نوع نیاز دارید، وقت آن است که قسمت مهیج داستان را شروع کنید یعنی طراحی سایت خودتان. همان‌طور که در این راه قدم گذاشتید، هدف اصلی خود را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که طراحی چگونه به اهداف شما کمک می‌کند.

با پیشبرد طراحی وب سایت، متوجه خواهید شد که عناصر انتخابی شما بسته به آنچه می‌خواهید انجام دهید متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید عکس‌های خود را به‌صورت آنلاین بفروشید، سعی کنید کارهای خود را در قالب نمونه کارها و یک فروشگاه آنلاین که می‌توانید در آن به فروش محصولات خود بپردازید، به نمایش بگذارید. یا اگر در حال ایجاد یک وب‌سایت با هدف دستیابی به یک شغل هستید، یک وب‌سایت ساده و بدون دیزاین حرفه‌ای ممکن است کاملاً متناسب با نیازهای شما باشد.

برای طراحی سایت سازنده وب سایت خود را انتخاب کنید

 برای ساخت سایت شما احتیاج به خرید دامنه و هاست دارید. پس از آن هنگامی که هدف خود را شناسایی کردید، قدم بعدی شما انتخاب سازنده وب سایت مناسب برای تحقق هدف شما است. ساخت سایت با سایت ساز آنلاین، یکی از راه هایی است که می‌توانید وب‌سایت خود را بدون هیچ‌گونه دانش رمزگذاری، برنامه‌نویسی و طراحی، شخصی‌سازی و منتشر کنید.

ده‌ها سیستم‌عامل در بازار موجود است. اما از این میان  Wix.com و wordpress.com دو سایت شناخته شده در این زمینه هستند. همچنین سایت‌های ایرانی خوبی نیز در زمینه طراحی سایت وجود دارند یکی از آنها سایت کاریک به نشانی اینترنتی karikweb.com  بهترین سایت ساز ایرانی است، در این سایت ایرانی طراحی وب‌سایت می‌توانید با چند کلیک به‌سادگی وب‌سایت دلخواه خود را طراحی کنید.

 شما با مراجعه به نشانی اینترنتی این سایت‌های طراحی وب‌سایت و انجام یک سرچ ساده و جمع‌آوری اطلاعات درباره نحوه کار این‌گونه سایت‌ها می‌توانید یک سایت ساده و کم‌خرج برای خود و کسب‌وکارتان طراحی کنید. اما بعد از طراحی سایت مسائلی مانند ایندکس کردن سایت و SEO نیز مسائلی هستند که باید در مورد آنها نیز اطلاعات کسب کنید. در کنار همه اینها راه بسیار ساده‌تری نیز وجود دارد و آن کمک‌گرفتن از مراکز خدمات‌دهنده راه‌اندازی سایت است که در قبال گرفتن مبالغی سایت شما را طراحی کرده و آن را راه‌اندازی می‌کنند.

 طرح سایت خود را مشخص کنید و اقدام به طراحی سایت کنید

پس از انتخاب و ورود به سیستم‌عامل موردنظر خود، وقت آن است که طرح وب‌سایت خود را ایده‌پردازی کنید. اگر می‌خواهید از ابتدا شروع کنید، ممکن است بخواهید قبل از شروع، طراحی وب‌سایت خود را روی کاغذ ترسیم کنید. بااین‌حال، گزینه دیگر استفاده از الگو و قالب‌های آماده وب‌سایت است که یک طرح از پیش طراحی شده است که توسط یک طراح حرفه‌ای ایجاد شده است.

سایت‌های ایرانی بسیاری هستند که انواع گسترده‌ای از قالب‌های وب‌سایت رایگان را ارائه می‌دهند. شما چه به دنبال ایجاد یک وب‌سایت تجاری، یک وبلاگ یا یک وب‌سایت شخصی باشید، طرح‌هایی را پیدا خواهید کرد. سپس، می‌توانید با شخصی‌سازی کامل تمام عناصر آن و حذف، افزودن یا تغییر جزئیات مانند متن، تصاویر و رنگ، آن را شخصی‌سازی کنید.

پس از طراحی سایت سئو سایت خود را تقویت کنید

بعد از اینکه یک وب‌سایت طراحی کردید، هیچ‌چیز جذاب‌تر از افزایش بازدیدکنندگان نیست. یکی از راه‌های افزایش بازدید به وب‌سایت شما بهبود سئو سایت استSEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) روشی برای بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت شما است تا رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشد. سئو برای کسب نتیجه به زمان، حوصله و پشتکار نیاز دارد، اما می‌توانید هنگام طراحی وب سایت خود، سئو سایت خود را تنظیم کنید و سپس اقدام به انتشار آن کنید.

نتیجه:

اکنون که با مراحل راه‌اندازی یک وب‌سایت آشنا شدید، کافی است قدم اول را برداشته و طراحی سایت خود را شروع کنید. شما با برداشتن اولین قدم و جمع‌آوری اطلاعات لازم در این زمینه می‌توانید به‌راحتی برای خود یک سایت طراحی و راه‌اندازی کنید. بهتر است از سایت‌های ایرانی مثل کاریک که بهترین شرکت طراحی سایت در تهران است  یا شرکت برنامه نویسی وب سایت و سفارش طراحی سایت کمک بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز