خبرگزاری کار ایران

نکاتی در مورد خرید شیشه بین کابینتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۷۳

شیشه بین کابینتی یا لاکوبل در واقع همان شیشه های معمولی است که از یک رنگامیزی شده است. اگر این شیشه ها را در کوره قرار دهند، به حالت سکوریت درآمده و به این ترتیب دارای مقاومت بیشتری خواهد شد.

استفاده از شیشه بین کابینتی امروزه بسیار رایج شده است؛ چرا که در طراحی داخلی مدرن، شیشه نقش بسزایی را ایفا می کند؛ اما جدا از بعد زیبایی شناسی، این نوع شیشه دارای مقاومت و تنوع رنگی بسیار بالایی بوده و در ضخامت های متفاوتی به فروش می رسند. چنانچه قصد خرید این نوع شیشه را دارید، ابتدا باید با ویژگی های این محصول آشنا شده و سپس اقدام به خرید از تولیدکنندگان معتبر نمایید. به این منظور ما در این مقاله مفصلا در مورد شیشه رنگی توضیح داده و در پایان نیز به معرفی یکی از بهترین های بازار شیشه در ایران خواهیم پرداخت.

چرا در دکوراسیون داخلی از شیشه بین کابینتی استفاده می شود؟

شیشه یکی از پرمصرف ترین مواد در دکوراسیون داخلی سات؛ چرا که این ماده با شفافیت و توانایی انعکاس بالا موجب روشنایی و تنوع در محیط می شود. شیشه رنگی خود به تنهایی می تواند یکی از المان های زیبایی و تنوع در طراحی دکوراسیون داخلی باشد؛ اما استفاده از آن در آشپزخانه به عنوان شیشه بین کابینتی نه تنها جلوه زیبایی به محیط آشپزخانه می دهد، بلکه دارای مزایای دیگری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • قابلیت شست و شوی آسان
  • بسیار مقاوم و مستحکم
  • قابلیت نصب آسان
  • مقاوم در برابر تغییرات دمای ناگهانی
  • ظاهری شیک و لاکچری
  • مقاوم در برابر رطوبت

شیشه لاکوبل و چگونگی ساخت آن

شیشه بین کابینتی لاکوبل قبل از اینکه وارد کوره شود شیشه معمولی با دو سطح رویی و زیرین است. زمانی که رنگ به یکی از سطوح زده شود، این شیشه ها وارد کوره هایی با دمای 460 درجه شده و سکوریت می شوند. ضخامت شیشه بین کابینتی می تواند 20، 16، 10، 8، 6 یا 4 میل متری باشد. اگر قصد استفاده از شیشه رنگی به عنوان دیوار پوش را دارید، بهتر است از نوع ضخیم استفاده کنید چرا که ضخامت شیشه می تواند نوعی عایق صدا نیز باشد.

نکاتی در مورد خرید شیشه بین کابینتی

قیمت شیشه بین کابینتی به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیاری از خریداران به دنبال معیارهای تعیین قیمت شیشه بین کابینتی اند تا بتوانند قبل از مراجعه به فروشنده قیمت را برحسب متراژ تخمین بزنند. قیمت شیشه به فاکتورهای متفاوتی مانند ابعاد، اندازه، رنگ، ضخامت چگونگی نصب و متراژ بستگی دارد. اگر قصد سفارش این نوع شیشه را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از تماس حتما متراژ و ضخامت مورد نظرتان را محاسبه کرده و مشخص کنید. به این ترتیب روند سفارش شما سریع تر صورت می گیرد. بهتر است در هنگام سفارش شیشه بین کابینتی نکات زیر را از فروشنده بپرسید:

  • نوع و کیفیت رنگ استفاده شده
  • میزان چسبندگی، ظرافت و پوشش دهی کامل
  • نوع شیشه به کار رفته از نظر کیفیت برای مثال شیشه ایرانی است یا خارجی

چگونه از شیشه بین کابینتی مراقبت کنیم؟

گفتیم که شیشه های رنگی بین کابینتی بسیار مستحکم و مقاوم اند با این حال، اگر از این نوع شیشه به عنوان شیشه رومیزی استفاده می کنید، یادتان باشد که هرگز نباید برای تمیز کردن آن از سیم یا اسکاچ زبر استفاده کنید. درست است که این نوع شیشه سکوریت شده است اما این به معنی ضد خش بودن آن نیست. برای تمیز کردن شیشه بین کابینتی تنها به شیشه شور و یک دستمال نرم نیاز دارید. برخورد هرگونه جسم تیزی به این شیشه ممکن است موجب ترک خوردن آن شود.

شیشه بین کابینتی چگونه نصب می شود؟

نصب این نوع شیشه خود به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد. زمانی که شما شیشه را از تولیدکننده معتبر خریده باشید، مسلما چنین مراکز معتبری، دارای سیستم حمل و نقل مناسبی نیز خواهند بود. آن ها قبل از سفارش، محل مورد نظر را بررسی کرده و از 90 درجه بودن آن اطمینان حاصل می کنند. اگر سطح دیوار دارای ناهمواری هایی باشد، آن را برطرف کرده و سپس با اندازه گیری دقیق محل نصب، وارد مرحله اجرای سفارش می شوند. قبل از نصب شیشه بین کابینتی محل نصب را تمیز کرده و سپس با کمک چسب مخصوص تکه های بزرگ شیشه را به دیوار می چسبانند. برای اطمینان آن را با چسب نواری محکم کرده و منتظر خشک شدن چسب می شود. وقتی از محکم بودن شیشه اطمینان حاصل کردند، چسب ها را جدا کرده و آن را با دستمال نم دار تمیز می کنند.

نکاتی در مورد خرید شیشه بین کابینتی

جمع بندی

 شیشه رنگی یکی از مواد پرمصرف در طراحی داخلی محسوب می شود. امروزه از انواع شیشه و آینه برای تزیین اتاق استفاده می شود؛ چرا که شیشه ماده ای شفاف با قابلیت انعکاس نور بالا است که به روشنایی و نشاط محیط کمک می کند. شیشه های لاکوبل که به شیشه های بین کابینتی نیز معروف‌اند، کاربرد بسیاری در طراحی داخلی مدرن دارند.

امروزه برای فضای بین کابینتی بیشتر از شیشه لاکوبل استفاده می شود؛ چرا که این نوع شیشه بسیار مستحکم بوده و در برابر رطوبت و تغییرات دما مقاوم است. چنانچه قصد خرید این نوع شیشه را دارید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت میوند گلس بزنید. شما می توانید در این سایت (meyvandglass.com) با انواع شیشه و آینه های تزیینی و دکوراتیو آشنا شده و سپس اقدام به سفارش از طریق شماره تلفن های موجود در سایت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز