خبرگزاری کار ایران

بهترین‌ ایده‌های نقاشی را از کاغذ رنگی آموزش ببینید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۳۴

هنر همیشه نقش تعیین کننده‌ای در رشد‌ و پیشرفت افراد مختلف به ویژه در زمینه فکری داشته است. اغلب هنرمندانی که در بزرگسالی ایده‌های بزرگ یا نمونه کارهای بسیار فاخری خلق کرده‌اند، در کودکی با آموزش‌های کوچک و متوالی کم‌کم به‌ سمت خلاقیت و رشد فکری رفته‌اند.

همین موضوع باعث شده بیشتر مربیان و روانشناسان کودک به خانواده‌ها توصیه کنند که در کودکی فرزندان خود را به سمت هنرهایی مثل نقاشی، موسیقی و... سوق دهند.

چراکه در این سنین ذهن کودکان از اغلب محدودیت‌های اجتماعی خالی است و اگر تحت آموزش‌هایی در حوزه هنر قرار بگیرند، خلاقیت و نوآوری آن‌ها رشد قابل‌توجهی خواهد شد.

این موضوع باعث می‌شود که ذهن آن‌ها خلاق و با هنرمندی و فکر مثبت عجین شود. یکی از این هنرها نقاشی است که در ادامه این مطلب ضمن بررسی اثرات استفاده از آن یکی از بهترین منابع اینترنتی برای پیشرفت در این هنر را به شما معرفی خواهیم کرد.

اصلا نقاشی چیست؟

شاید در جواب این سوال اولین چیزی که از ذهن هر فردی عبور کند، مسخره بودن سوال است، اما واقعا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که منظور از نقاشی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت نقاشی یکی از هنرهایی است که افراد می‌توانند به لطف آن مثل نوشتن یا مثل ساختن چیزی، آرزو و تفکر خود را روی کاغذ، بوم یا هرجای دیگری پیاده کنند.

خلق شکل‌های مختلف، خانه‌های رنگی، آسمان سبز و زمین آبی فقط در تصویر و نقاشی امکان‌پذیر است، و در دنیای منطقی نمی‌توان چنین چیزهایی ساخت. پس کار اصلی هنر نقاشی بر هم زدن قواعد اصلی دنیا، ایجاد خلاقیت و نمایش نوع تفکر روی کاغذ به شکل تاثیرگذار است.

شما با نقاشی می‌توانید محدودیت‌های دنیای واقعی را از میان بردارید، موجودات، گیاهان و مفاهیمی با شکل و شمایل جدید بکشید و از رنگ‌های نامتعارف برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید. همین نقطه قوت نقاشی است که در نهایت باعث افزایش خلاقیت کودکان خواهد شد.

سطح‌های مختلف در نقاشی چیست؟

این‌ که افراد بخواهند از همان اول مینیاتورهای فرشچیان را آن‌ هم روی بوم نقاشی بکشند، طبیعتا برای هیچ کس امکان‌پذیر نخواهد بود. هر فرد باید بتواند شرایط خودش را مشخص و پس از درک شرایط و توانمندی فعلی خود، سطح هنرش را افزایش دهد. هیچ کس نباید از کودک خردسال انتظار خلق اثری مفهومی داشته باشد یا از بزرگسالی که به عمرش قلم دست نگرفته، انتظار طرح‌های مفهومی و نقاشی‌های مثل نقاشی کمال‌الملک را داشته باشد.

در مقابل از بزرگسالان یا کودکان و خانواده‌هایشان می‌توان انتظار داشت که برای ارتقا سطح خود تلاش کنند، زیرا بعد از همین تلاش‌های کوچک در زمینه‌های هنری است که کم‌کم فکر آن‌ها نیز رشد می‌کند و اثری مهم از خودشان به‌جا می‌گذارند. البته این تمرین و تلاش برای افزایش سطح توانمندی باید از راه‌های اصولی اتفاق بیفتد.

همان‌طور که گفته شد روانشناسان و متخصصان حوزه کودک تاکید بسیار زیادی روی تدریس نقاشی خلاقانه به کودکان دارند. باید بدانید که منظور از تدریس در این‌جا بردن فرزندتان به کلاس‌های آموزشی نیست، بلکه شما می‌توانید بار آموزش نقاشی به بچه‌ها را تا مدت زیادی خودتان به دوش بکشید. الگوهای ساده، خرید وسایل نقاشی، ترغیب کودک با استفاده از مداد و کاغذ، استفاده از وسایل ساده اما مختلف حین نقاشی، حتی بیشتر مواقع نقاشی کشیدن خود شما جلو فرزندتان و... از جمله راه‌هایی است که او را با این مسائل آشنا می‌کند.

پیشنهاد ما به شما استفاده و ایده‌گیری از نقاشی‌های دیگران برای راه افتادن بچه‌ها است. شما می‌توانید برای بهبود سطح هنر فرزندتان ویدیوهای آموزشی مختلف را برای آن‌ها بخرید یا در اینترنت فراهم کنید تا کودکتان از این ‌که ایده یا راهی برای کشیدن نقاشی ندارد، نترسد.

در نظر داشته باشید این مساله خیلی مهم است که شما به فرزندتان این حس را القا نکنید که اگر در حال حاضر نمی‌تواند نقاشی متفاوت و ویژه‌ای بکشد، پس هیچ مهارت و توانایی در این زمینه ندارد. در عوض شما باید با پیشنهاد دادن ایده‌های مختلف کودکتان را در این امر یاری کنید، البته بدون اینکه او متوجه شود.

کاغذ رنگی منبع ایده‌های نقاشی کودکانه

کنار همه مواردی که گفته شد، راهکار دیگری هم برای آموزش نقاشی به کودکان وجود دارد، آن هم استفاده از منابع اصلی حوزه آموزشی نقاشی است. یکی از وبسایت‌های اینترنتی که بخش زیادی از آن را ایده‌های هنر و خلاقیت در زندگی تشکیل می‌دهد، کاغذ رنگی است.

این وبسایت که بخش‌های متفاوتی دارد در بخش نقاشی رنگی که در دسته رنگی بسازیم سایت قرار دارد، آموزش‌های جامعی همراه با تصویر و بعضا ویدیو دارد که به‌صورت مفصل از صفر تا صد مراحل نقاشی را به هر فردی آموزش می‌دهد. در این مطالب گاهی با متن، گاهی با عکس و هرجا که نیاز به توضیح بیشتر بود با ویدیو آموزش‌ را پیش می‌برند.

ایده‌های نقاشی کودکانه، نقاشی با گیاهان، نقاشی با وسایل مختلف، نقاشی با دست، نقاشی با سنگ، کشیدن میوه یا حیوانات و... تنها بخشی از آموزش‌های این سایت خلاقیت محور است. اگر می‌خواهید از ایده‌های نقاشی این سایت الهام بگیرید، به آدرس https://kaghazrangi.ir/   مراجعه کنید.

ناگفته نماند شما می‌توانید در این سایت علاوه‌بر ایده‌هایی برای نقاشی، ایده‌هایی برای ساخت کاردستی، تزیین و دکوراسیون خانه، تقویت و بهبود رابطه اجتماعی و خلاقیت در سبک زندگی و چندین حوزه دیگر از جمله کتاب، فیلم، سریال، شعر و... را ببینید.

اگر در وب فارسی دنبال محلی برای ایجاد انگیزه و افزایش خلاقیت در هر موردی می‌گردید، حتما یکی از آن‌ها کاغذ رنگی است. اگر شما هم به این سایت سر زده و از ایده‌های خلاقانه آن‌ها استفاده کرده‌اید، می‌توانید نظر و تجربه خود را از کار با این سایت با سایر کاربران در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز