خبرگزاری کار ایران

زایمان طبیعی بی درد، بهترین گزینه برای خانم‌های باردار

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۱۷۹

زمانی که که خانمی متوجه بارداری خود می‌شود، بیش از پیش مراقبت‌های لازم را در بارداری انجام می‌دهد. از نوع غذا خوردن تا انجام تمرینات ورزشی مناسب از اقداماتی است که خانم‌های باردار برای سلامت خود و کودکشان انجام می‌دهند.

نکته‌ای که خانم‌های باردار باید در نظر داشته باشند، این است که چه نوع زایمانی را انجام دهند که هم برای خودشان و هم برای کودکشان فواید زیادی داشته باشد. بنابراین، باید برنامه‌ریزی‌های قبلی جهت انتخاب بهترین نوع زایمان داشته باشند.

هر زمان که صحبت از زایمان طبیعی می‌شود، اغلب مادران دلهره و ترس از درد زایمان طبیعی دارند و همین مسئله مانع از انتخاب این نوع زایمان می‌شود. اما، باید بدانند که امکان زایمان طبیعی بدون درد (https://drdelshadfoundation.com/painless-natural-childbirth/) برایشان امکان‌پذیر خواهد بود.

دیگر از درد زایمان طبیعی نترسید

همانطور که پیش از این برای شما گفتیم، اغلب خانم‌ها تنها به‌دلیل ترس از درد زایمان طبیعی از انتخاب آن صرف نظر می‌کنند. خوشبختانه راهکارهایی برای خانم‌های باردار در نظر گرفته شده است، که دیگر متحمل درد زایمان طبیعی نشوند.

به‌دلیل تزریق اپیدورال در مراحل اولیه زایمان مادر با وجود حرکت‌هایی که دارد و انقباضاتی که احساس می‌کند، دیگر دردی را احساس نخواهد کرد. بنابراین، اگر خانم‌ها زایمان طبیعی را با تزریق اپیدورال بدون هیچ دردی سپری کنند، انتخابشان دیگر زایمان سزارین نخواهد بود، مگر اینکه پزشک زایمان سزارین را برای آنها لازم بداند.

زمان تزریق اپیدورال برای بی درد زایمان طبیعی

تزریق اپیدورال جهت بی دردی در یک نقطه خاصی از بدن تزریق می‌شود که انجام آن تنها با مهارت فوق تخصص درد امکان پذیر خواهد بود.

زمانی که خانم باردار دردهای ابتدایی زایمان که قابل تحمل است را احساس می‌کند، پزشک با توجه به دهانه رحم تزریق را جهت بی دردی انجام می‌دهد.

روند تزریق توسط بهترین پزشک متخصص بیهوشی حدود 10 تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد. تزریقات از طریق لوله‌ای پلاستیکی به نام کاتتر برای مادر انجام می‌شود تا در صورت نیاز به تزریقات مجدد در حین زایمان، سوزنی به پشت کمر وارد نکنند.

روند تزریق اپیدورال در زایمان طبیعی

قبل از اینکه تزریق برای مادر انجام گیرد از او خواسته می‌شود طبق خواسته پزشک پوزیشن‌گیری‌های خاصی داشته باشد تا پزشک به راحتی و با دقت بالا بتواند تزریق را انجام دهد.

قبل از هر کاری از شما خواسته می‌شود که کمی به کمرتان قوس دهید. پس از ضد عفونی کردن قسمتی که قصد تزریق را دارند، بی حسی تزریق می‌شود تا هنگام وارد سوزن جهت قرار دادن کاتتر مادر دردی را احساس نکند.

هنگامی که سوزن همراه با لوله پلاستیکی که وارد می‌شود، سوزن خارج خواهد تا تنها کاتتر برای تزریقات حین زایمان طبیعی باقی بماند. بسته به میزانی مورد نیازی که فوق تخصص درد در نظر می‌گیرد، داروی اپیدورال برای مادر تزریق می‌شود.

در طول زایمان اگر نیازی به تزریق باشد، از طریق همان لوله کاتتر دارو تزریق می‌شود.

مزایایی که شما را مجاب به انتخاب زایمان طبیعی می‌کند

زایمان طبیعی بی درد، بهترین گزینه برای خانم‌های باردار

به حداقل یا صفر رسیدن درد

بیشترین مزیتی که می‌توان برای زایمان طبیعی با تزریق اپیدورال در نظر گرفت، زایمان طبیعی بدون درد است. اغلب افراد تصور می کنند که تزریق اپیدورال منجر به بی حسی می‌شود، به همین جهت است که مادر دردی را احساس نمی‌کند؛ اما در حقیقت اینطور نیست.

پس از تزریق تنها مادر بی درد می‌شود و کاملا قادر به حرکت دادن اندام‌های تحتانی خود خواهد بود. حتی مراحل زایمان که با انقباضاتی همراه است را نیز احساس می‌کند.

احساس راحتی مادر در طی زایمان

شما هر زایمانی را که انتخاب کنید قطعا دردسرهای خودش را دارد؛ اما، در زایمان طبیعی بدون درد اینگونه نیست. به طور مثال در زایمان سزارین، پس از زایمان ممکن است تا چندین روز درد داشته باشید.

در زایمان طبیعی نیز در حین زایمان دردهای زیادی را متحمل می‌شوید که قطعا لحظات سختی را سپری می‌کنید. حالا زمانی که زایمان طبیعی بی درد به روش اپیدورال را انتخاب کرده باشید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی در پروسه زایمان استراحت کنید، در نهایت این روش خاطره خوشی را برای شما به جای می‌گذارد.

به حداقل رسیدن افسردگی پس از زایمان

مطالعات اخیر نشان داده است، که احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان در خانم‌هایی که زایمان طبیعی بدون درد را انجام می‌دهند، بسیار کم است. علاوه بر این، از آنجایی که متحمل درد و عوارض زایمان نمی‌شود، زایمان طبیعی برای او خاطره انگیز خواهد شد.

بازگشت سریع به انجام فعالیت‌های روزانه

مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توان برای این زایمان در نظر گرفت، این است که بر خلاف زایمان سزارین مادر قادر است پس از تولد کودک فعالیت‌های روزانه خود را به راحتی انجام دهد.

زایمان طبیعی بی درد، بهترین گزینه برای خانم‌های باردار

عارضه‌های نادر و قابل پیشگیری

یکی از سوالاتی و ابهاماتی که ذهن خانم‌های باردار را به خود درگیر کرده، مسئله مرتبط با عوارض اپیدورال است. خوشبختانه باید این نکته را به شما بگوییم که عارضه‌های احتمالی ناشی از این روش زایمان کاملا قابل پیشگیری و درمان است.

همچنین هر چه مهارت متخصص بیهوشی بیشتر باشد، قطعا مادر دچار عارضه‌های بسیار کمتری خواهد شد. در ادامه موارد احتمالی را برای شما ذکر خواهیم کرد:

افت فشار خون ناگهانی

قبل از بروز افت فشار خون، سرم برای کنترل فشار بیمار تجویز می‌شود.

سردرد

در صورتی که پزشک فوق تخصص درد یا متخصص بیهوشی مهارت کافی در وارد کردن سوزن داشته باشد، سردرد احساس نخواهد شد (ایجاد سردرد در صورت وارد شدن سوزن به کیسه حاوی مغزی نخاعی). در صورت بروز آن می‌توان با مصرف کافئین و دیگر راهکارهای ساده سردرد را کنترل و درمان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز