خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب + 7 نکته برای افرادی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۱۷۴

اغلب افراد در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب تنها به مواردی همچون قیمت و نوع تشخیص هویت توجه می کنند. این  در حالی می باشد که برای انتخاب بهترین دستگاه کنترل تردد، موارد قابل‌بررسی و جزئیات بیشتری می که باید مورد توجه قرار گیرد.  به همین دلیل اغلب هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب، افراد دچار سردرگمی می‌شوند. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و میان انتخاب دستگاه های موجود در بازار دچار تردید شده اید، خواندن ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید تا به شما بگوییم بهترین دستگاه حضور و غیاب برای مجموعه کاری شما چیست.

1. ظرفیت و سرعت دستگاه

از مهمترین فاکتورهایی که در حین خرید دستگاه حضور و غیاب باید به آن توجه داشته باشید، ظرفیت دستگاه است. در واقع انتخاب دستگاهی با ظرفیت متناسب به طرز چشمگیری می تواند در وقت و هزینه های شما صرفه جویی کند. در انتخاب دستگاه باید به این نکته توجه داشته باشید که ظرفیت هر دستگاه شامل دو قسمت است، حاافظه مورداستفاده برای ثبت رکوردهای تردد و حافظه مورد استفاده برای الگوهای احراز هویتی ( اثر انگشت، چهره و..). اما توجه داشته باشید که ظرفیت یا همان حافظه ذخیره سازی به تنهایی ملاک نمی باشد و سرعت پردازش دستگاه نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در صورت تهیه دستگاهی با ظرفیتی غیر متناسب با تعداد پرسنل شما با مشکلاتی از جمله نیاز به تخلیه دستگاه در بازه های زمانی کوتاه مدت مواجه خواهید شد. که علاوه بر وقت گیر بودن می تواند  شما را در گزارش گیری ها با مشکل مواجه سازد. هر چند در سازمان های بزرگ با تعداد پرسنل زیاد، نیاز به خرید دستگاه با مشخصات فنی بالا می باشد، اما توجه داشته باشید با که در یک دستگاه  تعداد الگوهای ذخیره شده ( اثر انگشت، چهره و...) با سرعت شناسایی و ثبت تردد نسبت عکس دارد. به عنوان مثال چه تعداد الگوهای تعریف شده در یک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بیشتر باشد، سرعت شناسایی و ثبت تردد کاهش می یابد. بنابراین به منظور بهینه سازی ثبت تردد ها و جلوگیری از ایحاد صف های طولانی در این سازمان ها پیشنهاد به استفاده از چندین دستگاه کنترل تردد می باشد.

2. نرم افزار حضور و غیاب

با توجه به اینکه در دستگاه حضور و غیاب تمها پروسه ثبت تردد ها اتفاق می افتاد و به منظور ثبت گزارش و مدیریت ترددها نیاز به نرم افزار حضور و غیاب می باشد. در واقع می توان گفت بعد از دستگاه، این نرم افزار حضور و غیاب می باشد که می تواند نقش تعیین کننده ای در خرید شما داشته باشد. در بسیاری از کمپانی ها از جمله نانوتایم، نرم افزار حضور و غیاب اختصاصی به همراه دستگاه ارائه می شود. در چنین مواردی به دلیل حضور تیم برنامه نویسی و پشتیبانی در کنار نرم افزار اراده شده، جای هیچ نگرانی نمی باشد.  اما در برخی موارد شما بعد از خرید دستگاه نیاز به تهیه نرم افزار به صورت جداگانه و کانفیگ با دستگاه خود دارید.

نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم که به طور اختصاصی برای دستگاه های این برند طراحی و تولید شده است، بدون لایسنس و قابل استفاده به صورت مادام العمر می باشد. در نرم افزار نانوتایم نسخه پایه، علاوه بر امکان تعریف تا 50 پرسنل و گزارشگیری های پایه، به منظور گزارشگیری های پیشرفته نیاز به خرید ماژول های پیشرفته از جمله ماژول حقوق و دستمزد می باشد.

یکی از قابلیت هایی که نانوتایم در ارائه نرم افزار حضور و غیاب خود در نظر گرفته است، طراحی اپلیکیشن حضور و غیاب اندرویدی می باشد که مناسب برای ثبت خود اظهاری، گزارش گیری، درخواست ثبت ماموریت و مرخصی و ... در دوران دورکاری می باشد.

3. نوع تکنولوژی احراز هویت دستگاه

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در انتخاب بهرتین دستگاه حضور و غیاب، نوع تکنولوژی بکار رفته در احراز هویت و ثبت تردد ها می باشد. انواع تکنولوژی های بکار رفته در دستگاه های حضور و غیاب عبارتند از تکنولوژی های بیومتریک (تشخیص چهره، اثر انگشت، عنبیه و ...)، کارت و رمز می باشد. ماژول های فوق توسط کمپانی های مختلف با تکنولوژی‌ها، ورژن‌ها و کیفیت های متفاوت تولید می شود.

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب + 7 نکته برای افرادی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند

بنابریان استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها موورد نظر و متریال باکیفیت می تواند در کیفیت نهایی ماژول تاثیر مستقیمی داشته باشد. به عنوان مثال در دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی، سنسور اثر انگشت با کیفیت با قدرت اکسن سریع اثر انگشت که دارای قابلیت ضد خش باشد می تواند در کیفیت نهایی دستگاه تاثیر مستقیمی داشته باشد. یا در دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، کیفیت دوربین در سرعت و کیفیت احراز هویت به طور مستقیم تاثیر گذار می باشد.

4. محل نصب و شرایط کاری

توجه داشته باشید که محل نصب دستگاه و شرایط کاری به طور مستقیم در انتخاب دستگاه حضور و غیاب موثر می باشد. در واقع شما نمی توانید یک نسخه یکسان برای انتخاب دستگاه حضور و غیاب برای همگان داشته باشید. به عنوان مثال اگر در مجموعه کاری خود از دستگاه ساعت زنی اثر انگشتی استفاده می کنید، نمی توانید این پیشنهاد را برای یک کارگاه تولیدی داشته باشیدف زیرا در کارگاه های تولیدی بیشتر فعالیت ها به صورت یدی انجام می شود و امکان مدخوش شدن اثر انگشت زیاد می باشد.

در حین خرید دستگاه باید به محل نصب دستگاه نیز توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال اگر محیطی کاری شما دارای تغییرات نوری شدید می باشد، خرید دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره گزینه مناسبی نمی باشد مگر اینکه شرایط لازم برای نصب این مدل دستگاه را فراهم کنید. از عوامل موثر بر محل نصب دستگاه  می توان به گرد و غبار،  شرایط جوی از جمله باد و باران، تغییرات نوری شدید ( نور خورشید) و میدان مغناطیسی قوی می توان نام برد که به طور مستقیم بر عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم دارد.

5.خدمات پس از فروش و گارانتی 

یکی از مهمترین فاکتور هایی که بعد از سازگاری دستگاه با محیط کار و تعداد افراد که باید به ان توجه داشته باشید، خدمات پس از فروش و گارانتی محصول می باشد. فارغ از اینکه دستگاه وارداتی باشد یا تولید داخل، نوع سخت افزار آنباید به گونه ای باشد که امکان عیب یابی و تعمیر داشته باشد. علاوه بر بحث گارانتی و خدمات پس از فروش سخت افزاری دستگاه، پشتیبانی نرم افزار حضور و غیاب نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. زیرا اکثر سازمان ها در حین تهیه گزارش ها با مشکلاتی مواجه می شوند که به راحتی توسط پشتیبان نرم افزار قابل حل شدن است.

نانوتایم ارائه دهنده انواع دستگاه حضور و غیاب، علاوه بر ارائه رایگان نرم افزار حضور و غیاب به صورت مادام العمر، کلیه محصولات خود را با یکسال خدمات پس از فروش و  گارانتی معتبر این شرکت ارائه می دهد. به شما توصیه می کنیم پیش از خرید دستگاه حضور و غیاب حتما در رابطه با شرایط و مدت گارانتی و خدمات پس از فروش از فروشنده سوال کنید تا در ادامه با مشکلی مواجه نشوید.

6. نحوه تخلیه اطلاعات

یکی از دیگر فاکتورهایی که در حین خرید دستگاه باید به آن توجه داشته باشید، نحوه تخلیه اطلاعات یا همان خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب می باشد. در حال حاضر دستگاه های حضور و غیاب از چندین روش به طور همزمان برای تخلیه اطلاعات ( کابل شبکه، فلش مموری و..) پشتیبانی می کنند.

شاید به نظر برسد تخلیه دستگاه با استفاده از پورت USB راحترین روش می باشد و نیاز به استفاده از چندین روش نمی باشد. اما در برخی از مجموعه های کاری به دلایل امنیتی امکان استفاده از کارت های حافظه و فلش مموری نمی باشد و بهترین راه برای آنها استفاده از روش شبکه می باشد. پس بهتر است که قبل از خرید دستگاه حضور و غیاب دستگاهی را انتخاب نمائید که قابلیت های مورد نیاز شما را پشتیبانی کند.

7. قیمت دستگاه حضور و غیاب

در کنار موارد ذکر شده قیمت از عواملی می باشد که در انتخاب شما بسیار تاثیر گذار می باشد. با توجه به نوسانات بازار در سال های گذشته با افزایش صعودی قیمت انواع دستگاه حضور و غیاب مواجه شده ایم که منجر شده بسیاری از کسب و کارهای کوچک، خریددستگاه حضور و غیاب را به عنوان هزینه ای مازاد بحساب بیاورند.

این در حالی می باشد که استفاده از دستگاه حضور و غیاب در طول زمان می تواند منجر به کاهش هزینه ها و در مواردی کمک به افزایش بهروری شود. اما توجه احتمالاً هدف شما هم از خرید دستگاه، مدیریت و بهینه سازی تردد ها و زمان کاری مفید می باشد. اما بودجه فعلی شما می‌تواند از همان ابتدا نام بسیاری از برندها و مدل‌ها را در لیست خریدتان خط بزند. قیمت دستگاه حضور و غیاب با توجه به مدل و نوع تکنولوژی احراز هویت می تواند متفاوت باشد و شما بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

 به عنوان مثال در یک کارگاه کوچک با توجه به محدود بودن بودجه، استفاده از خرید دستگاه کنترل تردد کارتی یا اثر انگشتی کافی می باشد. این در حالی است که در سازمان های بزرگ که مواردی همچون تعداد پرسنل، سطح امنیت دسترسی و ... اهمیت دارد، خرید دستگاه هایی با چندین روش احراز هویت، دارای قابلیت اکسس کنترل و ظرفیت های بالا در اولویت قرار دارد که همه این موارد در تعیین قیمت دستگاه موثر می باشد.

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب + 7 نکته برای افرادی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند

خرید مناسب‌ترین دستگاه حضور و غیاب با شرایط فروش ویژه

توجه به تمامی موارد ذکر شده فوق، می تواند شما را در خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب متناسب با کسب و کار شما کمک کند. نانوتایم یک نام‌آشنا و محبوب در زمینهٔ فروش انواع دستگاه حضور و غیاب و سیستم های کنترل تردد  با شرایط ویژه است. در نانوتایم می‌توانید مناسب‌ترین دستگاه ها را با شرایط عالی و قیمت استثنائی خریداری کنید. برای اطلاع از تازه‌ترین برنامه‌های فروش ویژه و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 031-35234320  تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز