خبرگزاری کار ایران

7 دلیل که بازدید سایت شما را کاهش می‌دهد!

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۱۳

چنانچه شما با کاهش بازدید وبسایت مواجه هستید باید در پی دلایل و عواملی باشید که باعث پایین آمدن بازدید سایت شما شده است و برای رفع آنها تلاش کنید. دلایل زیادی وجود دارد که موجب می‌شود سایت شما به خوبی ترافیک نداشته باشد و یا بازدید آن نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

در این زمینه هدف سئو سایت این است بازدید‌های بسیاری در سایت خود داشته باشیم که در برخی موارد دلایلی موجب کاهش بازدید سایت می‌شوند و یا ترافیکی که مدنظر شما است اتفاق نمی‌افتد که در این شرایط باید در سئو وب سایت خود بازنگری کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا برخی دلایل کاهش بازدید وب سایت را بررسی کنیم!

1.استراتژی محتوای سایت شما ضعیف باشد

همانطور که می‌دانید محتوای سایت شما باید به اندازه‌ای خوب و کارآمد باشد تا مورد تایید موتورهای جستجوگر گوگل باشد. چرا که در غیر این صورت اگر محتوایی ضعیفی داشته باشید موجب می‌شود حضور سایت شما در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو کاهش یابد.

در گذشته اگر که شما محتوای خوبی هم نداشتید این امکان وجود داشت که با دریافت چند بک لینک به صفحات موتورهای جستجو را فریب دهید و از این روش رتبه‌های بالایی را به دست آورید، اما امروزه این روش‌ها دیگر کارایی ندارد و نیاز است که استراتژی محتوایی مناسبی داشته باشید. در این صورت محتوایی مورد پسند گوگل است که:

کلیه نکات مرتبط با سئو در آن رعایت شده باشد

  • محتوای جدید و به روز باشد و همچنین مطالب درست باشد.
  • مطالب به هیچ عنوان کپی از سایت‌های دیگر نباشد.
  • کلمات کلیدی به درستی در محتوا به کار رفته شود.

2.کلمات کلیدی را با رقابت بالا هدف قرار داده اید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در سئو انجام می‌شود قرار دادن کلمات کلیدی با رقابت بسیار بالا می‌باشد که از جمله دلایلی است که یک سایت نمی‌تواند به اندازه کافی بازدید از موتورهای جستجو کسب کند. در این زمینه نکاتی را مانند این که هر کلمه کلیدی فقط ۱۰ جایگاه در صفحه اول SERP وجود دارد را در نظر بگیرید. موتورهای جستجوگر سعی دارند که صفحات وب سایت‌های معتبر را که تمامی نکات را رعایت و بررسی کرده‌اند در صفحه اول قرار دهند.

اگر سایت شما بازدید کمی دارد به این دلیل است که تعداد کمتری از صفحات سایت شما شما در ازای کلمات کلیدی در صفحه اول نمایش داده می‌شوند. برای کلمات کلیدی رقابت بسیاری وجود دارد از این رو اگر شما تنها کلمات کلیدی پر رقابت را هدف اصلی قرار دهید قرار گرفتن جایگاه شما در یک رتبه‌ی خوب گوگل بسیار دشوار است.

7 دلیل که بازدید سایت شما را کاهش می‌دهد!

3.پایین بودن سرعت صفحه

بی شک یکی از عوامل اصلی رتبه بندی، سرعت صفحه‌ی شما می‌باشد که طبق تحقیقات انجام شده کاربران از وب سایت‌های با سرعت بالا تعداد دفعات بیشتری پس از آشنایی اولیه صفحه انجام می‌دهند، زمان عدم بارگذاری سایت در ۴-۵ ثانیه احتمال این که کاربران از صفحه خارج شوند بسیار است.

چنانچه زمان بارگذاری سایت ایندکس شده در گوگل را کاهش دهید، میزان ترافیک سایت شما بالا می‌رود و رتبه‌ی قابل قبولی را به دست می‌آورید از این رو کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.

4.حذف لینک ها از سایت های دیگر

زمانی که شما از سایتی بک لینک می‌گیرید کاربران سایت لینک دهنده وارد وب سایت شما می‌شوند که موجب می‌شود این لینک‌ها بر رتبه‌ی شما در گوگل اثر بگذارد. لازم است بدانید که اگر در صفحاتی که حذف شده‌اند لینک وب سایت شما وجود داشته باشد به طور معمول بازدیدکنندگان آن سایت را از دست می‌دهید و رتبه‌ی شما در گوگل تغییر می‌کند.

به عبارتی تبلیغات در سایت‌های دیگر هم می‌تواند در تعداد بازدیدکنندگان سایت شما موثر باشد و در صورت حذف تبلیغات بازدیدکنندگان شما کم می‌شود.

7 دلیل که بازدید سایت شما را کاهش می‌دهد!

5.اقدامات دستی (Manual Actions)

از اصلی‌ترین موارد کاهش رتبه سایت، جریمه شدن توسط گوگل است. اقدامات دستی عواملی می‌باشند که از طرف کارکنان گوگل انجام می‌شود و نتیجه به روز رسانی الگوریتم‌ها نمی‌باشند. چنانچه وب سایت شما در موتورهای جستجو دیگری مانند یاهو، بینگ و … قبلا از ترافیک برخوردار بوده‌اند نشانگر این است که قبلا به واسطه‌ی گوگل جریمه شده‌اید. جریمه گوگل می‌تواند دستی و یا اتوماتیک باشد که باید رفع شود.

اولین مرحله که باید انجام دهید بررسی اطلاعیه‌های گوگل در گوگل سرچ کنسول است و باید در پی پیام هشدار در منوی پیام‌ها MANUAL ACTION  باشید. اگر کارمندان گوگل متوجه این موضوع شوند که وب سایت شما به قوانین گوگل عمل نمی‌کند سایت شما را جریمه می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند و همچنین پیشنهادات و اطلاعاتی در رابطه با نحوه برطرف سازی مشکل به شما داده خواهد شد.

منبع : وبسایت دانوتک

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز