خبرگزاری کار ایران

بهترین‌ شعرهای نو، غزل و مثنوی را از کاغذ رنگی دنبال کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۹۰۳

ادبا و دوست‌داران ادبیات می‌دانند که شعر و ادبیات چه تاثیر عمیقی بر فرهنگ ملل مختلف دارد. شعر یکی از مهم‌ترین و بهترین مشتقات از فرهنگ و هنر هر کشوری است که می‌تواند میزان ادب و فرهنگ آن را به رخ دنیا بکشد.

سراییدن شعر رابطه بسیار عمیقی با هنر و خلاقیت دارد. متاسفانه در فضای وب فارسی ایران نمی‌توان مرجعی یافت که بهترین اشعار را در سبک‌های مختلف همراه با شرحی مختصر از شعر یافت، چراکه اغلب سایت‌ها صرفا بعضی اشعار را منتشر کرده‌اند که حتی ارائه آن‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زند. سایت کاغذ رنگی یک از بهترین و برترین سایت‌های ایرانی است که می‌توان آن را برای معرفی شعر و غزل از بهترین گزینه‌ها دانست.

به همین دلیل در این مطلب ضمن معرفی و بررسی اشعار ایرانی مختلف به معرفی این وبسایت نیز می‌پردازیم.

شعر ایرانی

شعر در ایران قدمتی دیرینه دارد. از همان قدیم و زمانی که خیلی از کشورها در بند اولین نیازمندی‌های مملکت خود مانده بودند، شعرای فارسی زبان با اشعار لطیف و روح‌نواز خود ادبیات ایران و قدرت زبان فارسی را به نمایش گذاشتند و از همان زمان شعر ایرانی بین مردم رواج زیادی یافت.

مردم ایران در دوران مختلف با استفاده از شعر حرف‌های خود را به گوش همگان می‌رساندند. چه زمانی که می‌خواستند قدرت عرفان و زهد را به رخ دیگران بکشانند و چه زمانی که با استفاده از نوگرایی در شعر تفکر هم وطنان خود را تغییر دادند. این‌ها فقط گوشه‌ای از قدرت ادبیات و شعر است که توانسته روی تفکر، فرهنگ و اعتقاد مردم هم اثرگذار باشد. در ادامه سبک‌های مختلف شعر فارسی را بررسی می‌کنیم.

غزل ایرانی

غزل یکی از معروف‌ترین سبک‌های شعر در ایران است. شاید اگر سعدی و مخصوصا حافظ نبود، هیچگاه غزل به چنین جایگاه و شهرتی بین عوام مردم نمی‌رسید. همین مساله نشان می‌دهد، اگر دوست دارید بهترین غزل‌ها را بخوانید باید سری به غزلسرای تمام شاعرها یعنی دیوان حافظ بزنید.

آن‌جا که سنت و فرهنگ ایرانی با هم عجین می‌شود و مخزن‌الاسرار و زبان غیب را آشکار می‌کند. حافظ که مردی خود ساخته و زاهد بود، توانست با استفاده از شعر علاوه‌بر بیان تفکرات خود بسیاری از مشکلات مردم زمان خودش را برای آن‌ها آشکار و بعضا برطرف کند.

غزل حافظ یکی از معروف‌ترین غزلیات زبان و ادبیات فارسی است. جای اشعار حافظ در قلب ایرانیان به قدری والاست که در اغلب مناسبت‌ها نیز کنار دورهمی و شب‌نشینی‌ها به خواندن اشعار او و فال گرفتن با غزلیاتش روی می‌آورند.

مثنوی

اگر بین مردم چنین اسمی برده شود، آن‌ها پیش از قالبی از شعر به یاد کتاب مثنوی معنوی مولانا می‌افتدند. کتابی که الحق‌والانصاف نمونه مشابهی ندارد. این کتاب شامل 6 دفتر و 26000 بیت شعر است که در آن‌ها شاعر با استفاده از شعر داستان‌های آموزنده و شیرینی را برای مردم بیان کرده است. مثنوی معنوی هم مثل غزل با نام مولانا گره خورده است.

عجین شدن این دو نام با هم دنیایی زیبا را شکل داده‌اند که سال‌ها گرما‌بخش کرسی‌های خانواده‌های ما بوده است. زندگی در مثنوی حس‌وحال عجیبی دارد که پیشنهاد می‌کنم از دستش ندهید.

مولانا هم مانند حافظ از محبوب‌ترین شعرای فارسی زبان است که با داستان‌ها و اشعار بی‌بدیل خود به قلب عاشقان ادبیات فارسی نفوذ کرده است.

رنگی بخونیم کاغذ رنگی راهی برای آشتی با ادبیات

اگر سری به وبسایت کاغذرنگی بزنید و وارد دسته‌بندی «رنگی بخونیم» شوید، با مجموعه‌ای از پیشنهادها شامل کتاب‌های معروف تاریخ، رمان‌های برجسته و مخصوصا شعرهای برتر ایرانی و خارجی روبه‌رو می‌شوید که در کمتر سایتی می‌توان نظیر آن‌ها را یک‌جا یافت.

رنگی بخونیم کاغذ رنگی شامل سه بخش رمان رنگی، کتاب رنگی و شعر رنگی می‌شود که در هر کدام سعی می‌شود قدمی برای آشنایی بیشتر شما با دنیای ادبیات برداشته شود.

در رمان رنگی، برترین رمان‌های جهان که تاکنون منتشر و مورد توجه قرار گرفته است، معرفی، بررسی و پیشنهاد می‌شود. کتاب‌هایی مثل رمان‌های هری پاتر، من پیش از تو، مدیر مدرسه، آوای فاخته، ملت عشق و... که با بررسی دقیق به شما پیشنهاد می‌شوند. شما می‌توانید با مطالعه کلیات و معرفی این کتاب‌ها، پیش از مطالعه آن‌ها نسبت به موضوع کلی کتاب آگاهی بیشتری به دست آورید.

اما شعر رنگی کاغذرنگی شرایط متفاوتی دارد که کمتر کسی می‌تواند نمونه آن را بیابد. در این قسمت از سایت شعرهایی را که بهترین دیوان و کتاب خود بوده‌اند، برای مطالعه شما آورده‌ایم. مثلا شما می‌توانید داستان کامل شعر آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا را در صفحه مخصوص به آن بخوانید.

با مطالعه این اشعار مطمئنا لحظاتی در دنیای عاشقانه، لطیف و زیبای ادبیات غرق خواهید شد. شما می‌توانید با خواندن شعر عاشقانه و شعر غمگین احساسات و روحیات خود را به عمیق‌ترین شکل ممکن نشان دهید. از دیرگ مزایای بخش اشعار کاغذ رنگی این است که اشعاری که موسیقی‌هایی از آن‌ها خوانده شده، مثل اشعار سیمین بهبهانی با صدای همایون شجریان همراه متن شعر منتشر شده‌اند تا شما بتوانید یک پکیج کامل را از ادبیات هنر و شعر داشته باشید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر دنبال دمی خلوت و ساخت یک فضای روح‌نواز برای خود هستید، حتما سری به سایت کاغذرنگی و بخش اشعار آن بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز