خبرگزاری کار ایران

چگونه یک راهبند مناسب تهیه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۹۶

با بررسی دقیق مسیرهای تردد به این نکته خواهید رسید که امروزه به علت افزایش بیش از حد تعداد خودروها، کنترل عبور مرور و تردد از بسیاری مسیرها به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

شرکت درب های اتوماتیک پاسارگاد با هدف کنترل عبور ومرور و افزایش امنیت فعالیت خود را در زمینه تولید و گسترش راهبند افزایش داده است.

امروزه به علت افزایش بیشمار خودروها ، ساخت پارکینگ در سرتا سر کشور افزایش چشمگیری داشته است و نیاز به داشتن پارکینگ به امری بسیار ضروری تبدیل شده است.برای نمونه می توان به پارکینگ های سطح شهر ، ادارات ، مراکز تجاری و تفریحی و حتی مسکونی اشاره کرد.

بنابراین رعایت استانداردهای یک پارکینگ از لحاظ امنیت بسیار مهم است. و استفاده از ابزاری که مانع از بی نظمی در عبور و مرور خودرو ها شود بسیار مهم است. یکی از ابزارمهم و کاربردی که می تواند مانع از بی نظمی در عبور ومرور شود وجود یک راهبند مناسب با پارکینگ است.

چرا از راهبند ها استفاده کنیم ؟

امروزه راهبند ها تقریبا در همه ی پارکینگ های خودرو و محل هایی که برای عبور و مرور وسایل نقلیه درنظر گرفته شده دیده می شود.راهبند ها  به طور کلی به دو دسته ی الکترومکانیک که برای تردد های کمتر استفاده می شود.) و الکتروهیدرولیکی که برای مکان هایی با تردد بالا استفاده می شود) تقسیم می شوند. اکثر راهبندها به گونه ای طراحی شده اند  که با دستگاه های کارت خوان، دوربین پلاک خوان و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد همخوانی داشته باشند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی آن ها وجود داشته باشد.

استفاده از این راهبندها می تواند در کاهش درگیری ها ، تنش ها و خسارت های زیان بار موثر باشد.بنابراین با خرید راهبندهای مناسب و باکیفیت یک محیط منظم برای کاربران ایجاد کنید. از مزایای راهبند می توان به کاهش آسیب ها و تصادفات و ایجاد محیطی امت برای خودرو اشاره کرد. از راهبند های مرتبط با پارکینگ می توان به انواع راهبندد های شرکت پاسارگاد از جمله

راهبندهای نردبانی

 راهنبدهای تاشو

 راهبندهای ساده

 راهبند اهرمی

 راهبند ستونی

 راهبند خودرو

 راهبند آکاردئونی

 درب های اتوماتیک شیشه ای و ریلی

تجهیزات ترافیکی

قفل پارک

و دستگاه های کنترل تردد را نام برد . هر کدام از این راهبند ها برای افزایش امنیت مشتریان و برای ایجاد نظم و کنترل تردد مشتریان به کار برده می شود.

راهبند های ستونی

یکی از راهبندهایی که برای استفاده در پارکینگ ها به کار برده می شود راهبند های ستونی است . راهبند های ستونی به صورت استوانه هایی هستند که داخل زمین قرار میگیرند و با خارج شدن از سطح زمین مسیر تردد را مسدود می نمایند عمل میکند .  راهبند های ستونی با توجه به عوامل محیطی و یا معماری هر مکان مورد استفاده قرار میگیرند. از نظر دوام و استقامت  نیز بی نظیرترین نوع راهبند به حساب می آیند. راهبند ‌ستونی پاسارگاد در برابر ضربه  مقاوم است. آنچه که در طراحی راهبند ستونی بسیار با اهمیت است عملیات بازسازی آنها پس از برخوردهای سنگین می باشد. مقاطع فولادی به کار رفته در طراحی راهبند ستونی پاسارگاد به گونه ای هستند که بالاترین مقاومت در برابر ضربات وارده را دارند و همچنین با تعویض فیوزهای مکانیکی این مکانیسم، به راحتی و در کمترین زمان باز سازی و آماده به کار مجدد میشوند.

 

عملکرد راهبند چگونه است ؟

در حقیقت از راهبند پارکینگ برای کنترل عبور و مرور استفاده می شود.عملکرد این راهبندها به سادگی انجام می شود. عملکرد راهبند به این صورت است که با بالا و پایین رفتن آن مسیر حرکت برای رفت و آمد باز خواهد شد. راه بند ها به صورت کلی در مدل های دستی و اتوماتیک ساخته می شود. از ترکیب این سیستم با دیگر محصولات کنترل تردد می تواند برای افزایش امنیت و سهولت ثبت و کنترل رفت و آمد ها استفاده می شود.اصلی ترین وظیفه راهبندها کنترل تردد وسیله نقلیه می باشد.مطمئنا راهبند ها امنیت بالایی را برای ورودی ها به ارمغان می آورند که در این میان راهبندهای ستونی از امنیت بالاتری برخوردار هستند.

از مزایای راهبردی راهبندها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-    زمان کاری نامحدود برای ترددها

-    دارای یک بورد کنترل دیجیتال هوشمند

-    قابلیت اتصال به تجهیزات کنترل تردد

-    سرعت بالا در حرکت و واکنش در مقابل موانع

-    کنترل آسان تردد و عبور و مرور

-    افزایش امنیت پارکینگ ها

-    قابلیت کنترل از راه دور

قیمت راهبند چگونه محاسبه میگردد ؟

قیمت راهبند را بر اساس نوع عملکرد و میزان کاکرد آن تعیین می کنند. معمولا قیمت راهبند الکتروهیدرولیکی نسبت به مدل های الکترومکانیک بیشتر است. ازدیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت راهبند تعداد تردد نا محدود است که همین امر می تواند در قیمت راهبند پارکینگ تغییر ایجاد نماید. و عامل تاثیر گذار دیگر در قیمت راهبند برند و کشور سازنده است که در قیمت گذاری تاثیربسیاری دارد .

مزایای دیگر راهبند پاسارگاد

به طور حتم نصب راهبند اتوماتیک در اماکنی مانند پارکینگ یا ساختمان های مسکونی و اداری، مقرون به صرفه تر از حفاظ های دستی و سنتی است به این علت که نصب راهبند اتوماتیک موجب سهولت در کار نگهبان مرکز می شود. زیرا برای باز بسته کردن راهبندهای اتوماتیک، تنها با یک دکمه باید کار کنید. دستگاه اتوماتیک به این صورت کار میکند که با زدن دکمه ی باز توسط نگهبان، بوم راهبند به سمت بالا حرکت می کند. پس از رد شدن وسیله نقلیه ، راهبند با سنسور تشخیص فرد یا وسیله نقلیه، تشخیص می دهد که فرد رد شده و بوم به سمت پایین حرکت می کند. همچنین با فشردن کلید بسته شدن راهبند نیز می تواند راهبند را ببندد. اما اگر اشتباهی صورت بگیرد و زودتر از رد شدن مانع دکمه را فشار دهد، راهبند با سنسورهای تشخیص مانع، وجود وسیله نقلیه را تشخیص می دهد و بسته نمی شود.در واقع این سنسور باعث می شود، به مانعی که در زیر راهبند قرار دارد آسیب نرسد.

ما در شرکت درب های اتوماتیک پاسارگاد انواع راهبندها را در اختیار داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز