خبرگزاری کار ایران

تجهیزات ایمنی و آتش نشانی منازل مسکونی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۷۰۰

بالا بردن ضریب ایمنی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در ساخت و ساز منازل مسکونی به آن توجه نمود که متاسفانه در بسیاری از موارد نادیده گرفته می شود و بیشتر توجه افراد سازنده و حتی خریداران به جنبه های ظاهری ملک جلب شده است. بدین منظور کارشناسان آتش نشانی قوانین و دستورالعمل هایی جهت رعایت حداقلی نکات ایمنی در ساخت و ساز اماکن مسکونی تصویب و به سازندگان ابلاغ شده است. اما آشنایی با تجهیزات ایمنی و آتش نشانی برای تمامی اقشار مردم ضروری است که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

 

این مقاله توسط کارشناسان موسسه ایمنی و آتش نشانی رهاورد گردآوری شده است، این مجموعه وارد کننده و پخش کننده انواع تجهیزات آتش نشانی، ایمنی، حفاظت فردی ، انواع کپسول اطفا حریق و .. است .

 

کپسول های اطفا حریق

 

کپسول های اطفا حریق مهمترین و حیاتی ترین ابزار برای مقابله با حریق هستند که تمام افراد باید طریقه ی استفاده از آن را بدانند و انواع آن را بشناسند. در یک ساختمان مسکونی برای هر طبقه ( ۲ واحدی ) حداقل به یک کپسول ۶ کیلوگرمی نیاز است که در پاگردها نصب می شود. البته توصیه می شود که هر واحد نیز برای دسترسی سریع تر یک کپسول آتش نشانی تهیه کرده و در محلی مناسب قرار دهد. همچنین در یک ساختمان باید در موتورخانه، اتاقک آسانسور، پارکینگ، و در کنار کنتورهای برق و فیوزها نیز یک کپسول در نظر گرفته شود ( کپسول های اتاق آسانسور و کپسول مجاور کنتورهای برق بایستی از نوع دی اکسید کربن CO2 باشند)

 

جعبه های آتش نشانی با نماد F

جعبه های آتش نشانی معمولا با رنگ قرمز و با حرف F بزرگ باید در معرض دید افراد قرار گیرند. این جعبه ها محلی برای نگهداری تجهیزات ضروری ، شیلنگ آتش نشانی، کپسول و جعبه کمک های اولیه است. فایرباکس ها معمولا در آتش سوزی های گسترده مورد استفاده قرار میگیرند و بهترین نوع آن جعبه های آتش نشانی هوزریلی است که برای مطالعه بیشتر در مورد آن می توانید به وب سایت موسسه ایمنی و آتش نشانی رهاورد مراجعه کنید.

 

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی را دارید حتما از وجود این تجهیزات و نمایشی نبودن آن اطمینان حاصل کنید. جعبه آتش نشانی باید دارای قرقره ، شیلنگ و لوله کشی آب باشد.

 

اهمیت سیستم های اعلام و اطفا حریق

 

در نظر گرفتن سیستم های اعلام و اطفا حریق یکی از ملزومات اجباری خصوصا در برج های مسکونی بزرگ است. در صورتی که در یکی از طبقات آتش سوزی رخ دهد، زمان زیادی طول می کشد تا سایرین مطلع شوند و در هر دقیقه و هر ثانیه مهار حریق دشوار تر شده و خسارات جانی و مالی آن بیشتر می شود. سیستم های اعلام حریق در همه مواقع نقش بسیار موثری دارند و از طریق حس دود و افزایش دمای محیط در سریع ترین زمان آتش سوزی را اطلاع می دهند. سپس سیستم های اطفا حریق وارد عمل میشوند که اگر اتوماتیک باشند سریعا بخش اطفا حریق فعال می شود.

 

سیستم های اطفا حریق دستی نیز وجود دارد که بدون سنسور عمل می کنند و اطفا توسط شخص صورت میگیرد.

 

موسسه ایمنی و آتش نشانی رهاود

این موسسه وارد کننده و عرضه کننده انواع تجهیزات ایمنی ، آتش نشانی ، حفاظت فردی و هشداردهنده های ترافیکی است که محصولات خود را با بهترین قیمت در سراسر کشور عرضه میکند. برای خرید کلیه ی تجهیزات می توانید به فروشگاه اینترنتی رهاورد به آدرس www.rahavardfire.com مراجعه کرده و یا با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز