خبرگزاری کار ایران

کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro زیر ذره‌بین ایلنا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۸۲

روزانه محصولات متنوعی وارد صنعت بازی می‌شوند که توجه و حتی حیرت گیمرها را به دنبال دارد. کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro یکی از این محصول‌ها بود که در سال گذشته پا به دنیای گیمینگ گذاشت. هنوز مدت کوتاهی از معرفی این محصول توسط برند اسکپتر گذشته بود که توجه بازیکن‌ها و حتی تایپیست‌ها به شدت این محصول جذب شد. علت این توجه‌ها طراحی بدنه و سیاست عملکردی فوق‌العاده‌ای بود که مه با هم با یک قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شود. سؤالی که مطرح می‌شد این بود که آیا این ویژگی‌ها واقعی است؟ یا تنها شعارهای تبلیغاتی هستند؟ برای پاسخ‌گویی به این سؤال بهتر دیدیم تا این محصول را زیر ذره‌بین ایلنا بررسی کنیم.

کیبورد اسکپتر، یک محصول با طول عمری همیشگی

هرچند این افسانه در رابطه با اکثر محصولات گیمینگ موجود در بازار مطرح می‌شود، اما به نظر می‌رسد اسکپتر در این زمینه بسیار صادق است. بدنه کیبورد گیمینگ اسکپتر از جنس آلومینیوم برس خورده است که سبب افزایش مقاومت محصول در برابر ضربات مکانیکی شده است. علاوه بر کیفیت بدنه، اسکپتر کوشید تا با بهبود کیفیت سوئیچ‌ها تجربه‌ای بهتر برای مشتریان فراهم آورد. این کلیدها که ساخت OUTEMU هستند، قدرت تحمل تا 50 میلیون بار ضربه را دارند. البته این تنها یک رقم استاندارد است که بسته به نحوه نگهداری کاربر می‌تواند بیشتر یا کمتر شود. نکته جالب دیگری که در رابطه با سوئیچ‌های کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro وجود دارد، چاپ حروف آن است. حروف فارسی بر روی کلیدها به صورتت چاپ لیزری از مبدأ هستند؛ لذا با گذر زمان به‌هیچ‌عنوان کم‌رنگ نخواهد شد. این ویژگی برای تایپیست‌ها بسیار با اهمیت است.

استفاده از کلیدهای مکانیکی قهوه‌ای راهکاری برای ارائه محصولی مناسب هم برای تایپیست‌ها و هم برای گیمرها

به نظر می‌رسد یکی از اهداف اسکپتر از ارائه مدل KeyPro کسب رضایت طیف گسترده‌ای از مشتریان است. به همین دلیل در طراحی محصول از کلیدهای مکانیکی قهوه‌ای استفاده شده است. کلیدهای مکانیکی قهوه‌ای یک انتخاب بسیار هوشمندان است، چراکه هم برای گیمرها و هم برای تایپیست‌ها کارکردن را لذت‌بخش‌تر کند. مهم‌ترین مزیت کلیدهای مکانیکی قهوه‌ای می‌توان به ویژگی Tactile آن اشاره کرد. این ویژگی به این معناست که پیش از فشردن کلید تا آخر، کاربر در میانهٔ راه، یک ضربه ریزی را در زیر کلید حس می‌کند تا وی را از عملکرد کلید مطلع سازد. از ویژگی‌های مثبت دیگر می‌توان به سروصدای کم اشاره کرد؛ بنابراین در طول کار حواس شما پرت نخواهد شد. البته کلیدهای اختصاصی هم برای گیمرها و هم برای تایپیست‌ها وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro زیر ذره‌بین ایلنا

کیبورد شخصی خود را طراحی کنید.

در طراحی کیبورد اسکپتر با یک layout استاندارد 104 کلیدی مواجه هستیم. تعداد کلیدها دقیقاً مطابق با نیازهای یک کاربر حرفه‌ای است. اما نکته جالبی که وجود دارد ترتیب چینش کلیدها است. کاربران می‌توانند با استفاده از Switch remover کلیدها را به‌سادگی جدا کنند و مطابق با کاربرد خود مجدداً بچینید. شگفتی‌های کیبورد در این قسمت به پایان نمی‌رسد. تعداد شش عدد سوئیچ مکانیکی قرمز در دال جعبه وجود دارد. این سوئیچ‌ها مخصوص بازی است و گیمرها می‌توانند کلیدهای اصلی خود را با این سوئیچ‌ها تعویض کنند. البته اسکپتر تایپیست‌ها را نیز فراموش نکرده است. شش عدد سوئیچ آبی نیز برای تایپیست‌ها در جعبه قرار دارد که می‌تواند ساعت‌های طولانی کار را لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر کند.

کلیدهای ترکیبی قابل تنظیم، از مهم‌ترین ویژگی‌های کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro

این ویژگی برای گیمرها بسیار جذاب و قابل‌توجه است. با استفاده از نرم‌افزار مخصوصی که هنگام خرید در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توانید دستورهای اختصاصی مورد نظر خود را بسازید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید هزاران دستور مختلف را در کسری از ثانیه اجرا کنید. همین، به لطف عملکرد دوگانه کلید FN،از کلیدهای F12-F1 برای کنترل دستورات برای نرم افزار های پخش Media بهره گرفت.

Full RGB و دیگر هیچ

کسی دقیقاً نمی‌دانند چرا پای نورهای RGB  به دنیای گیمینگ باز شد، اما هرچه که هستت کمک زیادی به زیبا شدن میز کامپیوتر کرد. کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro نیز این علاقه گیمرها را به خوبی شناسایی کرده است. به همین دلیل هم یک کیبورد زیبای فول RGB را پیش روی شما قرار داده است. بازیکن‌ها می‌توانند نور پس زمینه هر کلید را از میان 16.8 میلیون رنگ مختلف انتخاب کنند. در نتیجه می‌توانید یک طیف رنگی زیبا مطابق با سلیقه خود ایجاد کنید. البته برخی از گیف‌ها و پس زمینه‌ها به‌صورت پیش‌فرض بر رو دستگاه نصب هستند که با استفاده از دکمه‌های مخصوص می‌توانید آنها را تغییر دهید. اما برای تنظیمات خاص خودتان باید از نرم‌افزار مخصوص استفاده کنید.

کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro زیر ذره‌بین ایلنا

آب و گردوغبار سلامت دستگاه شما را تهدید نمی‌کند

از ویژگی‌های مثبت دیگری که درباره کیبورد مکانیکی اسکپتر KeyPro وجود دارد، مقاومت بسیار خوب در برابر آب و گرد و غبار است. حالا می‌توانید با خیال راحت نوشیدنی بخورید و از آسیب دیدن کیبورد گیمینگ نترسید. کف آلومینیومی نیز گرد و غباری که لای کلیدها گیر می‌کند، به خود جذب می‌کند. بدین ترتیب تا سال‌های سال می‌توانید از این صفحه کلید استفاده کنید.

محصولات مشابه چه امکاناتی دارند؟

از این نظر می‌توان برای کیبورد مکانیکی اسکپتر دو دسته رقیب را مطرح کرد. دسته اول رقبایی هستند که از نظر قیمتی در رقابت هستند و دسته دوم محصولاتی که ویژگی‌های کاربردی مشابه ارائه می‌کنند. برند rapoo  در سال گذشته کیبورد گیمینگ Rapoo V500pro را روانه بازار گیمینگ کرده است. این محصول در بازه قیمتی مشابهی با کیبورد مکانیکی اسکپتر قرار می‌گیرد. مهم‌ترین محدودیتی که کیبورد راپو در مقایسه با کیبورد اسکپتر دارد، عدم حمایت از طیف rgb کامل است. هرکدام از ردیف‌های کیبورد با یک رنگ مشخص نمایش داده می‌شود اما امکان اجرای gif و شخصی سازی رنگ‌ها وجود ندارد. محدودیت دیگری که وجود دارد، در رابطه با کلیدهای کنترل‌کننده چند رسانه‌ای است. محصول برند راپو در این زمینه محدودیت دارد در حالی که با استفاده از محصول برند اسکوتر این مشکل وجود ندارد. نقطه ضعف بعدی عدم حمایت از قابلیت شخصی سازی سوئیچ‌های کیبورد است که برند راپو را در رده دوم نسبت به اسکپتر قرار می‌دهد.

جمع بندی

با توجه به مواردی که ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفتت کیبورد گیمینگ اسکپتر یک محصول با قیمت ایده آل است که در زمینه ویژگی‌هایش اغراق نکرده است. تمام ویژگی‌هایی که صاحبان برند و نمایندگی آن در ایران مطرح کرده است کاملاً صادقانه بود و از طرف بازیکن‌ها نیز تأیید شده است. قیمت این محصول در بازه پایین رده قرار می‌گیرید، اما از نظر قابلیت می‌تواند با بسیاری از محصول‌های گران‌قیمت‌تر نیز رقابت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت نمایندگی اسکپتر در ایران از طریق لینک درج شده مراجعه کنید.

درباره اسکپتر

اسکپتر یکی از محبوب ترن برندهای گیمینگ آمریکایی است که به سبب تحریم و شرایط خاص در بازار ایران به نسبت ناشناس بود. در سال‌های اخیر دو کارآفرین جوان به فکر وارد کردن این محصولت جدید به بازار ایران افتادند. برادران محمودی در تجربیات اولیه خود متوجه شدند که کیفیت، مهم‌ترین ویژگی محصولات اسکپتر است. البته بازار تجارت مشکلت فراوانی پیش روی این دو برادر قرار داد و با افزایش تحریم‌ها واردات مستقیم بسیار مشکل شد. البته این محدودیت‌ها سبب خلق ایده‌های جدید شد. حالا خانواده محمودی می‌توانستند با استفاده از تجربیات و ارتباطات خود اقدام به سفارشی سازی محصولات برند اصلی کنند. اولین گام ها با ارائه مانیتور های بازی 144 هرتز که قیمت و کیفیت مناسبی داشتند، آغاز شد. با توجه به استقبال بی نظیر بازار از این محصولات، داستان اسکپتر ادامه یافت. حالا برند اسکپتر ایرانی محصولات اصلی برند اسکپتر را مطابق با نیازهای کاربر ایرانی ارائه می‌کند و حمایت از این برند به نوعی حمایت از اقتصاد داخلی محسوب خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز